"A cég fizeti, belefér"

A budapestiek drágállják a taxit, és nem is túl gyakran veszik igénybe - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos 1300 fős felméréséből, amelyet 2009 februárjában készített 18-59 éves budapesti internetezők körében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vizsgált csoport közel egyharmada soha nem ül taxiba, nem meglepő módon jellemzőbben az alacsonyabb társadalmi státuszúak. A negyedévnél ritkábban taxizók aránya 46%-os, körükben az átlagosnál nagyobb arányban találunk nőket, ötven évesnél idősebbeket, legfeljebb általános iskolát végzetteket és közepes társadalmi státuszcsoportba tartozókat. Azok, akik legalább háromhavonta igénybe veszik e szolgáltatást (23%), jellemzőbben férfiak, harminc év alattiak, diplomások és a legmagasabb társadalmi státuszcsoport tagjai.

Kissé sok a fuvardíj

A taxizók közel fele saját maga finanszírozza minden útját, 53%-ukra jellemző, hogy részben maga fizet, részben más, és csupán egészen kis hányaduk útjait fizeti teljes egészében valaki más, például az útitárs vagy a munkahely. Azok közt, akik kizárólag maguk fedezik taxi-útjaikat, nagyobb arányban találunk ötven év felettieket, míg a "vegyes finanszírozás" a fiatal korosztályra jellemzőbb.

A jelenlegi tarifákat a taxizók negyede tartja megfelelőnek, tízből hatan kissé sokallják, és 13%-os azok aránya, akik szerint az árak nagyon magasak.

Az, hogy valaki alacsonynak tartaná a díjakat, egyáltalán nem jellemző. Az utazás gyakoriságával nem mutat összefüggést ez a kérdés, de azok, akik minden útjukat saját zsebből fizetik, elégedetlenebbek a tarifákkal, mint azok, akik utazásait mindig más finanszírozza.

A felmérésben helyet kapott annak vizsgálata is, hogy egy 10%-os tarifaemelés után a taxival utazók hogyan vélekednének az árakról. A szolgáltatást igénybe vevők alig egytizede véli úgy, hogy még ez az árszint is elfogadható lenne, valamivel több, mint felük valamelyest sokallná, 38% pedig nagyon magasnak tartaná az új tarifákat. Ennél a kérdésnél már nem mutatkozik összefüggés azzal, hogy ki finanszírozza az utazást.

Cég fizeti, belefér

Az esetleges tarifaemelés hatással lenne a szolgáltatás igénybevételének gyakoriságára, de eltérő mértékben a saját zsebből fizetett és a mások által finanszírozott utak esetében. A saját zsebből utazók 70%-a ritkábban taxizna egy ilyen mértékű áremelés után, míg a mások által fizetett utak esetében csupán ennek fele azok aránya, akik kevesebbet utaznának taxival. Nem meglepő módon azok, akik nagyon magasnak tartják a tarifákat, az átlagosnál is ritkábban vennék igénybe a szolgáltatást, mind a maguk által, mind a mások által finanszírozott utak esetében.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo