"A cég fizeti, belefér"

A budapestiek drágállják a taxit, és nem is túl gyakran veszik igénybe - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos 1300 fős felméréséből, amelyet 2009 februárjában készített 18-59 éves budapesti internetezők körében.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vizsgált csoport közel egyharmada soha nem ül taxiba, nem meglepő módon jellemzőbben az alacsonyabb társadalmi státuszúak. A negyedévnél ritkábban taxizók aránya 46%-os, körükben az átlagosnál nagyobb arányban találunk nőket, ötven évesnél idősebbeket, legfeljebb általános iskolát végzetteket és közepes társadalmi státuszcsoportba tartozókat. Azok, akik legalább háromhavonta igénybe veszik e szolgáltatást (23%), jellemzőbben férfiak, harminc év alattiak, diplomások és a legmagasabb társadalmi státuszcsoport tagjai.

Kissé sok a fuvardíj

A taxizók közel fele saját maga finanszírozza minden útját, 53%-ukra jellemző, hogy részben maga fizet, részben más, és csupán egészen kis hányaduk útjait fizeti teljes egészében valaki más, például az útitárs vagy a munkahely. Azok közt, akik kizárólag maguk fedezik taxi-útjaikat, nagyobb arányban találunk ötven év felettieket, míg a "vegyes finanszírozás" a fiatal korosztályra jellemzőbb.

A jelenlegi tarifákat a taxizók negyede tartja megfelelőnek, tízből hatan kissé sokallják, és 13%-os azok aránya, akik szerint az árak nagyon magasak.

Az, hogy valaki alacsonynak tartaná a díjakat, egyáltalán nem jellemző. Az utazás gyakoriságával nem mutat összefüggést ez a kérdés, de azok, akik minden útjukat saját zsebből fizetik, elégedetlenebbek a tarifákkal, mint azok, akik utazásait mindig más finanszírozza.

A felmérésben helyet kapott annak vizsgálata is, hogy egy 10%-os tarifaemelés után a taxival utazók hogyan vélekednének az árakról. A szolgáltatást igénybe vevők alig egytizede véli úgy, hogy még ez az árszint is elfogadható lenne, valamivel több, mint felük valamelyest sokallná, 38% pedig nagyon magasnak tartaná az új tarifákat. Ennél a kérdésnél már nem mutatkozik összefüggés azzal, hogy ki finanszírozza az utazást.

Cég fizeti, belefér

Az esetleges tarifaemelés hatással lenne a szolgáltatás igénybevételének gyakoriságára, de eltérő mértékben a saját zsebből fizetett és a mások által finanszírozott utak esetében. A saját zsebből utazók 70%-a ritkábban taxizna egy ilyen mértékű áremelés után, míg a mások által fizetett utak esetében csupán ennek fele azok aránya, akik kevesebbet utaznának taxival. Nem meglepő módon azok, akik nagyon magasnak tartják a tarifákat, az átlagosnál is ritkábban vennék igénybe a szolgáltatást, mind a maguk által, mind a mások által finanszírozott utak esetében.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo