"A cég fizeti, belefér"

A budapestiek drágállják a taxit, és nem is túl gyakran veszik igénybe - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos 1300 fős felméréséből, amelyet 2009 februárjában készített 18-59 éves budapesti internetezők körében.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vizsgált csoport közel egyharmada soha nem ül taxiba, nem meglepő módon jellemzőbben az alacsonyabb társadalmi státuszúak. A negyedévnél ritkábban taxizók aránya 46%-os, körükben az átlagosnál nagyobb arányban találunk nőket, ötven évesnél idősebbeket, legfeljebb általános iskolát végzetteket és közepes társadalmi státuszcsoportba tartozókat. Azok, akik legalább háromhavonta igénybe veszik e szolgáltatást (23%), jellemzőbben férfiak, harminc év alattiak, diplomások és a legmagasabb társadalmi státuszcsoport tagjai.

Kissé sok a fuvardíj

A taxizók közel fele saját maga finanszírozza minden útját, 53%-ukra jellemző, hogy részben maga fizet, részben más, és csupán egészen kis hányaduk útjait fizeti teljes egészében valaki más, például az útitárs vagy a munkahely. Azok közt, akik kizárólag maguk fedezik taxi-útjaikat, nagyobb arányban találunk ötven év felettieket, míg a "vegyes finanszírozás" a fiatal korosztályra jellemzőbb.

A jelenlegi tarifákat a taxizók negyede tartja megfelelőnek, tízből hatan kissé sokallják, és 13%-os azok aránya, akik szerint az árak nagyon magasak.

Az, hogy valaki alacsonynak tartaná a díjakat, egyáltalán nem jellemző. Az utazás gyakoriságával nem mutat összefüggést ez a kérdés, de azok, akik minden útjukat saját zsebből fizetik, elégedetlenebbek a tarifákkal, mint azok, akik utazásait mindig más finanszírozza.

A felmérésben helyet kapott annak vizsgálata is, hogy egy 10%-os tarifaemelés után a taxival utazók hogyan vélekednének az árakról. A szolgáltatást igénybe vevők alig egytizede véli úgy, hogy még ez az árszint is elfogadható lenne, valamivel több, mint felük valamelyest sokallná, 38% pedig nagyon magasnak tartaná az új tarifákat. Ennél a kérdésnél már nem mutatkozik összefüggés azzal, hogy ki finanszírozza az utazást.

Cég fizeti, belefér

Az esetleges tarifaemelés hatással lenne a szolgáltatás igénybevételének gyakoriságára, de eltérő mértékben a saját zsebből fizetett és a mások által finanszírozott utak esetében. A saját zsebből utazók 70%-a ritkábban taxizna egy ilyen mértékű áremelés után, míg a mások által fizetett utak esetében csupán ennek fele azok aránya, akik kevesebbet utaznának taxival. Nem meglepő módon azok, akik nagyon magasnak tartják a tarifákat, az átlagosnál is ritkábban vennék igénybe a szolgáltatást, mind a maguk által, mind a mások által finanszírozott utak esetében.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo