Megölte a válság a téli turizmust

A megkérdezettek közel egyharmada évente egyszer, vagy ennél is ritkábban utazik télen üdülni; kétharmaduk főként Magyarországon pihen. A kikapcsolódó távollétek zöme 3-4 napos. Idén a „téli utazók" több mint fele otthon maradt - derül ki abból a március végi piackutatásból, amelyet a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos 18-59 év közötti internetezők körében reprezentatív országos mintán végzett.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az aktív korú, internet hozzáféréssel rendelkező magyar lakosság egyharmada szokott a téli szezonban (is) üdülni. Jellemzően a férfiak, a diplomások, az egyedül élők, illetve gyermek nélküli párok, valamint a budapestiek és magasabb társadalmi státuszúak utaznak ebben az évszakban (is). A megkérdezettek közel fele (45%) kizárólag a nyári szezonban pihen otthonától távol, egynegyede (23%) pedig soha.

A téli szezonban (is) üdülők (az összes kérdezetett 32%-a) kétharmada évente egyszer vagy 2-3 évente, majd harmada pedig még ennél is ritkábban utazik. Akik megengedhetik maguknak az egy téli szezonon belüli többszöri üdülést, csak nagyon kevesen, alig 5%-nyian vannak.

Sokan választják a hazai wellnesst

A téli üdülések is - mint ahogy az üdülések általában -, céljukat tekintve elsősorban a szórakozást és a pihenést szolgálják, sokan járnak ilyenkor is kirándulni, túrázni a hegyekbe, illetve más városokba, és egyre elterjedtebb az egészségmegőrzést szolgáló wellness turizmus (39%) is a téli szezonban. A kifejezetten a téli sportok (sí, snowboard) miatt utazók aránya 24%.

A téli utazások döntő többsége belföldi turizmus: a megkérdezettek kétharmada főként Magyarországon, 12 százalékuk elsősorban külföldön, további 23% pedig itthon és külföldön is szokott üdülni. A külföldi utaknál a legnépszerűbb célország Ausztria (52%), amelynek fő vonzereje a síelés és a hegyvidéki üdülés.

Magyarországon a téli hónapokban a Mátra-Bükk vidéke vonzza leginkább a szórakozni, kikapcsolódni vágyókat (24%), emellett sokan látogattak el termálfürdőkbe, wellness-üdülőközpontba (20%). A hazai látnivalók közül közkedvelt még a Balaton és a Dunakanyar vidéke is.

A válság közbeszól

Idén a „téli utazók" több mint fele (56%) nem volt üdülni. Többségük a válságot okolja ezért, a nem utazók majd kétharmada emiatt volt kénytelen elhalasztani utazását. Az idei télen nem utazók több egyharmada (38%) a pénzügyi-gazdasági helyzet miatt már eleve nem is tervezett üdülést, míg voltak, akik készültek erre, de anyagi nehézségeik miatt le kellett mondaniuk terveikről (28%).

A válaszadóknak jellemzően csak egy alkalommal volt módjuk utazni, minden ötödik számolt be arról, hogy kétszer, s csak igen kevesen (4%) utaztak ennél is többször. Az utazások zöme 3-4 napos volt, ennél hosszabb időre csak minden harmadik kérdezett tudott elmenni.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo