Mitől indulnak be a fiatalok?

Bár a mai gyerekek szabadidejében előkelő helyet foglal el a számítógépezés és az internethasználat, nem ez az egyetlen módja a kikapcsolódásnak. A 15 év alatti fiatalok az internet mellett leginkább tévénézéssel, zenehallgatással, játékkal múlatják az időt, de a sport és az olvasás is jelen van mindennapjaikban - derült ki az NRC Piackutató VMR.kids felméréséből. Az összesen 2500 internetező gyermek megkérdezésével lezajlott kutatás célja a 15 év alatti világhálót látogató fiatalok internetezési, médiahasználati, szabadidő eltöltési szokásainak és érdeklődésének vizsgálata.

A mai gyerekek számára a számítógép használat és az internetezés életük természetes velejárója, a 15 év alatti netező gyerekek csaknem fele minden nap fellátogat a világhálóra. A gyerekek kortól függetlenül elsősorban játékra használják az internetet. A kicsik emellett a mesehallgatást és a gyerekoldalak látogatását részesítik előnyben, míg a nagyobbak körében a zenehallgatás, videónézés és az ismerőskereső oldalak örvendenek nagy népszerűségnek. Közösségi oldalakat saját bevallásuk alapján a 7-10 éves netezők közel fele, a 11-14 éveseknek pedig már több mint háromnegyede látogat, chatelni előbbiek 25, utóbbiak 61 százaléka szokott, amelyre az esetek többségében az MSN-t használják.

Bár tény, hogy az internet penetráció gyors növekedése a fiatalabb korosztályokban is érzékelhető, szabadidejük eltöltése mégsem csupán erre a tevékenységre korlátozódik. A gyerekeket további korcsoportokra bontva az egyes korosztályok kikapcsolódási szokásaira vonatkozóan jellemző eltéréseket figyelhetünk meg.

Foci és úszás a legnépszerűbb sport

A tévé örök; az internetező fiatalok több mint 90 százaléka által kedvelt időtöltésnek évtizedek óta nem akad „valódi ellenfele". A tévénézési és rádióhallgatási szokásokat is nagyban meghatározza a gyermekek életkora ezen keresztül pedig érdeklődésük. Más csatornákat részesítenek előnyben a 6 év alattiak, de a 7-10 és a 11-14 évesek között is találunk eltéréseket.

Míg a 7-10 éves netezők körében a tévénézést a szülőkkel vagy testvérrel való játék, a rajzolás, színezés, festés követi, addig a 11-14 évesek előszeretettel hallgatnak zenét, vagy játszanak a számítógépen. Mindemellett a szülők igyekeznek gondoskodni róla, hogy a kultúra és a mozgás se maradjon ki a gyerekek életéből. A 7-14 éves internetezők csaknem fele olvas könyvet szabadidejében, sportolni pedig közel 45 százalékuk szokott; utóbbiak körében a foci (34 százalék), valamint az úszás (27 százalék) a legkedveltebbek.

Az adatok forrása
A felmérést az NRC Piackutató 2008 decemberében végezte 2.500 fő online megkérdezésével – a kérdőívet a gyermekek szülői felügyelet mellett, a szülő beleegyezésével töltötték ki az interneten keresztül. A kutatás a célcsoporton belül külön vizsgálja a 6 éven aluliak, 7-10 évesek és a 11-14 évesek csoportját. A VMR.kids célja, hogy felmérje a 14 éves és ennél fiatalabb internetezők internet-használati és honlap látogatási jellemzőit, fogyasztási és szabadidő-eltöltéssel kapcsolatos szokásait, valamint reklámokkal kapcsolatos attitűdjét.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo