"Kilátásaink rosszak, de a környezetért aggódunk"

Soha nem látott pesszimizmus érzékelhető a fogyasztói termékeket előállító vállalatok és a kiskereskedelmi cégek első számú vezetőinek körében - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) globális vezérigazgatói felméréséből, amelynek eredményeit szerdán juttatta el az MTI-nek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fogyasztói termékeket előállító cégek felsővezetőinek mindössze 27 százaléka bízik a bevételek növekedésében a következő év folyamán; ez az arány egy évvel ezelőtt még 50 százalék volt. A felmérésben részt vevő, a kiskereskedelemben tevékenykedő felsővezetők között ez az arány mindössze 14 százalék volt, szemben a tavalyi, 44 százalékos adattal. A PwC a felmérés keretében világszerte 130 fogyasztói termékeket előállító vállalat és 64 kiskereskedelmi cég felsővezetőjét kérdezte meg.

A kiskereskedelmi vállalatok vezetői arra számítanak, hogy a növekedés - ha egyáltalán lesz - nem új, hanem meglévő piacokról származhat, ennek megfelelően a felsővezetők több mint 60 százaléka inkább ezekre összpontosít, és mindössze 17 százalékuk tervez új piacokra lépni. A felmérés eredményeiből az is kiderül, hogy a megkérdezett cégvezetők több mint 30 százaléka számít létszámleépítésre, ugyanakkor 34 százalékuk arról számolt be, hogy új dolgozók felvételét tervezi.

A költségcsökkentés további aspektusa, hogy a fogyasztói javakat termelő cégek vezetőinek kevesebb mint 20 százaléka kíván termékfejlesztéssel foglalkozni 2009-ben. Ehelyett a válaszadók 40 százaléka a meglévő piacokon tervez hatékonyabb fellépést. A felmérés tanúsága szerint a nehézségek ellenére a cégvezetők továbbra is aggódnak a környezetvédelmi kérdések miatt. A fogyasztói javakat gyártó cégek vezetőinek több mint fele úgy véli, hogy a világ szénalapú energiafüggősége negatív hatást gyakorol vállalatára, és ennek eredményeképpen közel 90 százalékuk energiaköltségeit különböző fejlesztésekkel igyekszik csökkenteni (a kiskereskedelmi cégeknél ez az arány 68 százalék).

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo