Ilyen beszállítókat keresnek

Mivel lehet a sikeres megbízások arányát növelni, mik a meghatározó szempontok egy cég beszerzési döntése előtt? Erre kereste a választ a magyar B2B portál, az Üzleti Ajánlatok.hu 2012 márciusában lezárt felmérése.

Hogyan jelentessük meg termékeinket egy virtuális piactéren? Sajnos a „heti két kamion tűzifa" jellegű félmondat nem biztos, hogy elegendő a megrendeléshez. A felmérés során a válaszadók 96 százaléka elvárta a részletes termékleírást, a pontos specifikációt. Ugyanilyen arányban kattintanak szívesebben a termékfotót is tartalmazó bejegyzésekre, de ugyancsak 90 százalékot meghaladó mértékben kíváncsiak a szállítási információkra. Az sem mellékes, van-e készleten elegendő áru és kapacitás a rendelés teljesítéséhez. Ezt a szempontok rangsorában a fizetési feltételek, a csomagolási egység és a minimális rendelési mennyiség szorosan követik. Nem elhanyagolható, mikor került feltöltésre az adott termék: 68 százalék vélekedett úgy, számít a feltöltés dátuma. Inkább fontos, mint nem, hányan tekintették eddig meg az adott ajánlatot (58%). (Mit várnak a nagyvállalatok a beszállítóiktól? Ide kattintva megtudhatja!)

A megkérdezett 450 magyarországi cégvezető több mint 85 százaléka fontosnak tartja, hogy érdeklődésére gyors válasz érkezzen. Meglepő módon ezt még a cégadatok pontosságánál és helyénvalóságánál (75%) is többre értékelték. Kevésbé érdekes a beszállító kapcsolattartójának fotója (40%), vagy az, hány „lájk"-ja van a vállalkozásnak.

A fizetési preferenciákban egyértelműen tükröződik a biztonságra törekvés: a vállalkozások 83 százaléka a készpénzes fizetés mellett teszi le a voksát. 82 százalék szerint a hagyományos banki átutalás is szóba jöhet, a szoftveres banki átutalást 70 százalék alkalmazza.

A termékkategóriákat, a kulcsszavas keresésre adott találati listákat böngészve a potenciális vásárlók harmada (32%) hajlandó tovább lapozni a hatodik oldalnál: a legtöbben 2-3 oldal áttekintése után abbahagyják a beszállítók feltérképezését. Sokszorosára növeli tehát értékesítési esélyeinket, ha termékeink az első találati oldalakon jelennek meg. Érdemes minél konkrétabb, fotóval ellátott ajánlatokra bontani választékunkat, és rendszeres időközönként elhelyezni a B2B oldalakon, hogy folyamatosan aktuális kínálattal legyünk „szem előtt".

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo