Ilyen beszállítókat keresnek

Mivel lehet a sikeres megbízások arányát növelni, mik a meghatározó szempontok egy cég beszerzési döntése előtt? Erre kereste a választ a magyar B2B portál, az Üzleti Ajánlatok.hu 2012 márciusában lezárt felmérése.

Hogyan jelentessük meg termékeinket egy virtuális piactéren? Sajnos a „heti két kamion tűzifa" jellegű félmondat nem biztos, hogy elegendő a megrendeléshez. A felmérés során a válaszadók 96 százaléka elvárta a részletes termékleírást, a pontos specifikációt. Ugyanilyen arányban kattintanak szívesebben a termékfotót is tartalmazó bejegyzésekre, de ugyancsak 90 százalékot meghaladó mértékben kíváncsiak a szállítási információkra. Az sem mellékes, van-e készleten elegendő áru és kapacitás a rendelés teljesítéséhez. Ezt a szempontok rangsorában a fizetési feltételek, a csomagolási egység és a minimális rendelési mennyiség szorosan követik. Nem elhanyagolható, mikor került feltöltésre az adott termék: 68 százalék vélekedett úgy, számít a feltöltés dátuma. Inkább fontos, mint nem, hányan tekintették eddig meg az adott ajánlatot (58%). (Mit várnak a nagyvállalatok a beszállítóiktól? Ide kattintva megtudhatja!)

A megkérdezett 450 magyarországi cégvezető több mint 85 százaléka fontosnak tartja, hogy érdeklődésére gyors válasz érkezzen. Meglepő módon ezt még a cégadatok pontosságánál és helyénvalóságánál (75%) is többre értékelték. Kevésbé érdekes a beszállító kapcsolattartójának fotója (40%), vagy az, hány „lájk"-ja van a vállalkozásnak.

A fizetési preferenciákban egyértelműen tükröződik a biztonságra törekvés: a vállalkozások 83 százaléka a készpénzes fizetés mellett teszi le a voksát. 82 százalék szerint a hagyományos banki átutalás is szóba jöhet, a szoftveres banki átutalást 70 százalék alkalmazza.

A termékkategóriákat, a kulcsszavas keresésre adott találati listákat böngészve a potenciális vásárlók harmada (32%) hajlandó tovább lapozni a hatodik oldalnál: a legtöbben 2-3 oldal áttekintése után abbahagyják a beszállítók feltérképezését. Sokszorosára növeli tehát értékesítési esélyeinket, ha termékeink az első találati oldalakon jelennek meg. Érdemes minél konkrétabb, fotóval ellátott ajánlatokra bontani választékunkat, és rendszeres időközönként elhelyezni a B2B oldalakon, hogy folyamatosan aktuális kínálattal legyünk „szem előtt".

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo