A horvátok még nálunk is borúlátóbbak

Magyarország, Dél-Korea és Horvátország vezeti a legpesszimistább országok listáját, amelyet a Nielsen piackutató cég állított össze a fogyasztói bizalmi index alapján az idei harmadik negyedéves időszakról - derül ki a Jutarnji list című napilap szombaton megjelent összeállításból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vizsgált 56 ország közül 37 ponttal Magyarországon a legalacsonyabb a fogyasztói bizalom. A második Korea 40 ponttal, és 41 ponttal Horvátország a harmadik. Indonézia és India lakosai a legboldogabbak, ők 119 pontot értek el. Norvégia 102, Ausztria 93, Dánia 92, az Egyesült Államok 90, Oroszország 87,  Németország 86, Nagy-Britannia 77, Észtország 75, Lengyelország 69, Franciaország 61, Románia 60, Olaszország és Görögország pedig 46 ponttal szerepel a lap által ismertetett listán.

Sötéten látjuk a jövőt - Kép: SXC

A mutatót a fogyasztók személyes pénzügyi helyzetére, a munkahelyi kilátásokra vonatkozó vélemények, valamint a jelenlegi vásárlási szándékok alapján számítják. A 100 pontnál alacsonyabb index a fogyasztók pesszimizmusát, a magasabb pedig optimizmusukat tükrözi a közeljövő gazdasági kilátásait tekintve. A horvátok 96 százaléka gondolja úgy, hogy az ország jelenleg recesszióban van. Az olaszok esetében ez a szám 98, a portugáloknál 97, a magyaroknál pedig 89 százalék. A Nielsen 29 ezer internetfelhasználó körében végezte kutatását, amely 58 ország összesen mintegy 1 milliárdnyi népességének véleményét képezte le.

Sötétebbnek látjuk a jövőt

A harmadik negyedévben újra csökkent a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének, s vele együtt a Vásárlási Hajlandóság és a Fogyasztói Várakozások Indexének értéke is. Minden második honfitársunk a munkanélküliek számának növekedésére, valamint a fogyasztói árak emelkedésére számít az elkövetkező egy évben.

A Komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke – az idei második negyedévhez képest – 6 pontnyit csökkent és 2012 szeptemberében 126,8 ponton áll. Az index értéke nagyjából a 2012 márciusi szintnek felel meg, amikor is 125,3 pontot ért el.

A Fogyasztói Várakozások Index (FVI) alakulásában is visszaesést figyeltek meg a kutatók az év harmadik negyedében: értéke mintegy 10 pontos csökkenéssel jelenleg 142,1 ponton áll. A csökkenés oka, hogy a korábbiakban jellemzően pozitívabb eredményeket hozó nyári hónapok ellenére romlott mind a háztartások várt saját pénzügyi helyzetének, mind az ország gazdasági helyzetének megítélése – utóbbi esetében borúlátóbbak mind a 12 hónapos rövid távú, mind pedig az 5 évre szóló hosszú távú várakozások.

Nem a pesszimizmus, hanem a vállalkozás a trendi

A mostani fiatalok számára óriási lehetőségeket kínálhat a változó világ, mégis hazánk fiataljainak nagy részében megtalálható a tipikus pesszimizmus. Pedig vegyük végre észre: kezd trendivé válni tudatos, proaktív fiatalnak lenni és start-up céget alapítani!

Az emigráció nem megoldás, hanem menekülés. Egy boldogabb, nyugodtabb élet reményében próbálnak egyre többen szerencsét más országokban, amely gyakran csalódással jár, mivel nehezebb külföldön megalapozni egy stabil karriert. A jövő elitje éppen most nevelkedik, s az utánpótlás nevelés meghatározó mozzanata nem csak a fiataloknak adott lehetőségekben merül ki, hanem szükség van a megfelelő tájékoztatásra, valamint meg is kell tanítani a fiatalokat élni a lehetőségekkel. Hazánkban ötödik éve rendezi meg ezért a FIVOSZ a Fiatal Vállalkozók Hetét, amelynek elsőszámú célja a váltás, illetve a fiatalok szakmai karrierjének és vállalkozóvá válásának segítése.

 

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo