Népszerűbbek a férfiak a munkahelyeken

A férfiak népszerűbbek a munkahelyeken, legalábbis mindkét nem képviselői velük dolgoznak szívesebben. Nem csak kollégaként, hanem felettesként is előnyben részesítjük a férfiakat - derül ki a Randstad Workmonitor legfrissebb, magyarországi adataiból.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:PParchív

Férfiközpontú a munka világa Magyarországon - a Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint a munkavállalók 61 százalékának az erősebb nem egyik képviselője a felettese. Igaz, a női válaszadók esetében valamelyest többségbe kerülnek a női vezetők (náluk csak 46 százalék a férfi felettesek aránya), mégis a hölgyek többsége kevésbé szívesen dolgozik azonos nemű vezetővel. (Pedig a női vezető bizonyítottan jót tesz a cégeknek. A Forbes magazin legbefolyásosabb nőit rangsoroló listáján is szép számmal vannak cégvezetők.)

Mindkét nem képviselői közül egyaránt 48 százalék értett egyet azzal az állítással, hogy szívesebben dolgoznak férfi, mint női vezetővel. Azonban amikor az állítást megfordították, a nőknek már csak 23, a férfiaknak pedig csak 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy inkább egy hölgyet választana felettesének. A férfiak népszerűsége nem csak vezetőként, hanem kollégaként is nagyobb: az összes válaszadónak csak harmada dolgozik inkább nőkkel. A munkatársak nemét illetően a hölgyek sokkal válogatósabbak, náluk ugyanis 54 százalék választana férfi kollégát, és csak 27 százalék dolgozik szívesebben nőkkel. Az urak is a férfi kollégákat részesítik előnyben, de náluk kisebb az eltérés (41 százalék választana férfiakat és 33 százalék nőket).

Nem fontos a nemek egyenlő aránya?

A munkaadóknak egyre kevésbé fontos a pályázó neme: azt választják, aki jobban teljesít és nagyobb szakmai tudással rendelkezik

Az eredmények alapján úgy tűnik, sem a munkavállalóknak, sem a munkaadóknak nem fontos az, hogy a férfiak és nők egyenlő arányban dolgozzanak egy munkahelyen. A Randstad felmérésében a válaszadóknak csak 27 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy a vállalat jobban teljesít, ha ugyanannyi férfi és női munkavállaló dolgozik egy csapatban.

Ezzel párhuzamosan a megkérdezettek nagy többsége (80 százaléka) mondta, hogy ha új vezetőre van szükség, a munkaadó nem mérlegeli a férfiak és nők számát a menedzsmentben. (Új jelenség a rózsaszíngalléros - vagyis alapvetően női dominanciájú - munkakörökben a férfiak nagyobb számú megjelenése.)

„A felmérés adatai és a tapasztalataink azt mutatják, hogy a munkaadóknak egyre kevésbé fontos a pályázó neme: azt választják, aki jobban teljesít és nagyobb szakmai tudással rendelkezik, függetlenül attól, hogy nő vagy férfi az illető. Ha egy nő pályázik egy vezetői állásra, és tökéletesen megfelel a feltételeknek, akkor általában felveszik és nem várják meg egy férfi jelentkezését" - mondta Sinka Edina, a Randstad Hungary operációs vezetője.

 

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo