Karácsonykor sem a Jézuska hozta a pénzt, hanem a marketing

Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.

A 2012-es karácsonyi szezon kismértékű, de határozott változásokat mutat 2011-hez képest. A korábbihoz viszonyítva 2 százalékkal, 36 százalékról 38 százalékra növekedett a nagyobb forgalmat elkönyvelő cégek aránya 2012 Karácsonyán. Ugyanakkor két százalékkal 24-ről 22 százalékra csökkent azok aránya, akik ünnepi forgalma csökkent. A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott az ünnepi forgalma 2012-ben, ami megegyezik az előző évi adatokkal.

„Megfordulni látszik az évek óta tartó negatív tendencia, és 2009 óta a tavalyi karácsonyi forgalom mutatja a legjobb eredményeket, de még mindig jóval elmarad a válság előtti számoktól” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

„Azonban az eredményeket nem a Jézuska hozta. A javuló eredmények oka a válság kisvállalatokat szorító hatásának lazulása mellett az intenzívebb marketing tevékenység” – emelte ki a szakértő. Hasonlóan az előző évekhez, kimutathatóan azoknak a cégeknek nőtt jobban a forgalma, akik több időt és energiát fordítottak marketingre.

Forrás: MarketingCommando.hu

Kedvező tendenciák

Minden a marketingről
Regisztrált olvasóink további érdekességeket, hasznos információkat tudhatnak meg a reklám, a kommunikáció és a marketing világáról kapcsolódó témadobozunkban.
2012-ben jelentősen, 46-ról 58 százalékra nőtt a karácsonyi szezonban intenzívebben marketingező cégek száma. Ugyanakkor számottevően 47-ről 34 százalékra csökkent azok aránya, akik ugyan annyit reklámoztak, mint egy ével korábban. Az intenzívebb marketinget folytató cégek 58 százaléka ért el nagyobb forgalmat, mint egy évvel ezelőtt. 27 százalékuk megtartotta a tavalyi szintet és 18 százalékuk forgalma csökkent.

Több marketing, több forgalom

A többet marketingező cégek közül tavaly is kétszer annyian könyvelhettek el sikeres Karácsonyt, mint akik kevesebbet marketingeztek: 55 százalékuk forgalma nőtt. Ezzel szemben stagnáltak, vagy forgalomcsökkenést realizáltak azok, akik kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek. A kevesebbet marketingező cégek 33 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma az előző évhez képest, míg 39 százaléknak stagnált és csak 28 százalékuk könyvelt el forgalomnövekedést a 2011-es ünnepi szezonhoz viszonyítva.

Erősödő online forgalom

A válaszadók 59 százalékának származott forgalma az internetről, 41 százalékuk csak offline forgalmat bonyolított. A megkérdezettek 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a karácsonyi forgalma fele-fele részben származott az internetről és offline, 16 százalék válaszolta azt, hogy a megrendelések negyede érkezet online. A válaszadók viszonylag magas arányban, 29 százalék válaszolták azt, hogy megrendeléseik legalább háromnegyede online érkezik ami jelzi, hogy az online marketing széles körben terjed a kisvállalatok körében.

Tizenegy tipp, hogy sikeres legyen a céges weboldalunk!

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo