Felelős vállalatok

Együtt az óvodákért!
A kávégyártó 6 x 600 000 forinttal támogatja az óvodákat. Az „Együtt az óvodákért!"programmal a Tchibo, 60 éves jubileuma alkalmából, az ünneplésnek azt a különleges módját választotta, hogy megszólítja a szülőket, nagyszülőket, és minden érintett vásárlót, hogy kávévásárlásukkal óvodákat támogassanak.

Fenntarthatóságból ötöst kapott a Pannon anyavállalata
A Telenor az elsők között szerepel a 2009-2010-es Dow Jones Fenntarthatósági Indexen (Dow Jones Sustainability Indexes - DJSI), amely a vállalatokat gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi szempontból vizsgált összesített teljesítményükre vonatkozóan rangsorolja.

Üzleti Etikai Díj 2009: Jelöljön Ön is!
Várjuk azon vállalatok jelentkezését, amelyek úgy gondolják, hogy etikus, felelősségteljes magatartással vesznek részt az üzleti életben és pályázni szeretnének a 2009. évi üzleti etikai díjra.

Mi a valódi felelősség?
Lassan eloszlani látszik az a magyar vállalatok gondolkodásmódját eddig meghatározó félreértés, hogy a CSR, a felelős működés egyenlő a jótékony célú pénzosztogatással. A cégek tudatára ébrednek globális felelősségüknek, és a multinacionális vállalatok jó példáit követve lassan a kkv-szektor, majd remélhetőleg a fogyasztók is felismerik: a fenntartható működés és társadalmi felelősségvállalás nem kármentés, nem is egyfajta PR fogás, hanem új, a működés minden területét átható megközelítésmód.

Elfogták a tolvajt, pénzjutalmat kaptak
Eddig csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt súlyosabb baleset a közutakról ellopott, egy-két ezer forintért értékesített vasöntvény fedlapok hiánya miatt. A rendőrség, a lakosság és a Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) szoros együttműködésének köszönhetően kézrekerült a bűnözők egy-egy csoportja. A sikeres akcióban résztvevő rendőröket az FCSM jutalomban részesítette.

Leszámoltak a parlagfűvel a PLT-lapok
A Pannon Lapok Társasága lapjai (Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe, Zalai Hírlap, Dunaújvárosi Hírlap), társadalmi szerepvállalási programjuk keretében júliustól a parlagfű ellen vették fel a harcot. Az akció sikere érdekében a lapok segítségül hívták olvasóikat, szövetkeztek a gyomnövény elleni harc hivatalos szervezőivel, vállalták, hogy az ügy fő médiatámogatói lesznek a négy dunántúli megyében. A parlagfű elleni küzdelem hatékonysága érdekében segítségül hívták a megyékben működő helyi elektronikus médiát.

Augusztus 28-án vért adhat a Tescóban
Idén második alkalommal rendezik meg a Tesco Egészségnapot, amikor az ország 24 pontján, ebből 3 kiemelt helyszínen az egészséges táplálkozásé és életmódé lesz a főszerep. A Magyar Vöröskereszttel közös véradás, ingyenes szűrővizsgálatok, egészségügyi tanácsadás, a beszállítók egészséges finomságainak bemutatója, gyerekprogramok, valamint iskolakezdési adománygyűjtés várják az érdeklődőket az áruházakban.

Hatékony segítség
A Holcim Hungária Otthon Alapítvány segítségével kialakított otthonok aránya 2008-ban elérte az országosan épült önkormányzati bérlakások 27,9 százalékát, szemben a 2005-ös 5 százalékos aránnyal. Az ugrás látványos, azt mutatja, hogy az alapítvány hatékonyan működik, betölti kitűzött feladatát. Ugyanakkor a számok arra is felhívják a figyelmet, hogy Magyarországon az elmúlt néhány évben drasztikusan csökkent az újonnan épülő önkormányzati bérlakások száma.

Te tudod, hol a határ?
Együttműködést hívott életre a Heineken Hungária Zrt., az Európai Ifjúsági Kutató-, Szervezetfejlesztő és Kommunikációs Központ (EIKKA), az Est Média Group, valamint a Sziget Kft. A „Tudod hol a határ? Láss tisztán, dönts felelősséggel!" szlogennel futó program elindítói közös célkitűzésüknek tekintik, hogy az alkoholproblémák kialakulásának szempontjából legkritikusabbnak tekinthető fiatalfelnőtt korosztály figyelmét felhívják a mértéktelen és felelőtlen alkoholfogyasztás veszélyeire, valamint a körültekintően, felelősségteljesen meghozott döntések fontosságára.

Bérletet oszt az IKEA
716 tonna - ennyivel kevesebb szén-dioxidot bocsátana ki az IKEA, ha 630 magyar dolgozója tömegközlekedésre cserélné az autóját. A felismerés eredményeként, az év végéig BKV bérletet kapnak az IKEA magyar munkatársai.
Erdőket tett rendbe a Pannon
A Pannon június 25-én tartotta meg hagyományos partnertalálkozóját viszonteladóival. A cég idén partnereit is bevonta társadalmi felelősségvállalási stratégiájának aktív megvalósításába: a résztvevők felújították a Pilisi Parkerdő Zrt. Visegrádi Erdészetének különböző helyszíneit.
Most büszkék lehetünk a magyar multikra
A CSR 24/7 nevű regionális CSR értékelés alapján a magyar, valamint a lengyel vállalatok teljesítettek a legjobban, ám többnyire még itt is a felelős vállalati gyakorlatok kommunikációjának hiánya figyelhető meg. Bulgária, Lengyelország, Magyarország és Románia 25-25 legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatát viszgálták.
Félmillió svájci frankot érhet egy jó ötlet
A Nestlé Közös Értékteremtés Díj pályázat révén a vállalat 500.000 svájci frank értékben nyújt támogatást annak a nyertes pályázónak, akinek programja konkrét előremutató megoldást kínál a tiszta ivóvízhez való hozzáférés, a vidékfejlesztés, vagy az élelmezési problémák megoldása valamely területén. Az értékelés során kiemelten fontos az innovációs program piaci életképessége, valamint az, hogy a világ számos területén adaptálható legyen, így hozzájárulhasson a lakosság életminőségének javításához. A Nestlé a nyertesnek akár több éven keresztül is támogatást nyújt a fejlesztés piaci bevezetésére és felfuttatására.
Egyre büszkébbek lehetünk a magyar cégekre
Egyre több hazai vállalat költ a társadalmi felelősségvállalásra (CSR), a 20 fő feletti vállalkozások évente mintegy 330 milliárdot. A költés több mint háromnegyedét a hazai vállalatok elsősorban belső CSR célokra fordítják - derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. 2008. végi - 1500 magyar vállalat bevonásával - készített felméréséből.
A fiataloknak számít, mennyire zöld leendő munkahelyük
A vállalatok felelősségvállalási tevékenysége aktívan befolyásolja a frissdiplomások munkahelyválasztását - ez derült ki a Nestlé által végzett felmérés szerint, amely arra is rávilágít, hogy az idén és a közeljövőben végzők fokozottan érzékenyek leendő munkáltatójuk környezetre gyakorolt hatására, illetve környezet- és természetvédelmi tevékenységére is.
Környezettudatos termelés: a magyar példa
„A fenntartható fejlődés elérését nagyban befolyásolja a termelő vállalatok környezettudatossága. A proaktív hozzáállást értékelni és támogatni kell." - jelentette ki Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter a sanofi-aventis/Chinoin által szervezett környezetvédelmi nyílt napon, ahová politikusok, szakértők és hatósági személyek látogattak el.
Fődíjat ért a túrógombóc legendája
A Veszprém megyei Noszlop túrógombóccal fűszerezett történetét választotta a Pannon Legendák zsűrije, így az ő történetüket filmesíthetik meg a szakemberek. A közönségszavazás nyertese a Fejér megyei Vereb, a település általános iskolája mobilinternettel felszerelt értékes laptopot kap ajándékba.
Még elérhető: 20 %-kal kevesebb fűtési energia
Június 27-én, önkéntesek energetikai képzésével indul a Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezete és az Energia Klub kezdeményezése. Az összefogás célja, hogy segítse a szociálisan rászorulókat fűtési számláik csökkentésében, otthonaik komfortjának növelésében.
Hét "főállású angyalt" kapott Magyarország
A Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriuma hét pályamunka megvalósítását támogatja a "Többet érsz" program keretein belül. A győztesek a következő egy évben az általuk választott civil szervezetnél valósíthatják meg kitűzött céljaikat..
Vásárlással nő a gyerekek étkeztetésére szánt összeg
A Raiffeisen Közösen program keretében április 1-jétől minden Raiffeisen OKOSkártyás vásárlás után 10 forinttal támogatta a Raiffeisen Bank a rászoruló gyermekek étkeztetését. Néha együtt is főznek.
Melyik a legetikusabb közért?
A Reál és a G'Roby a legetikusabb magyar márkák a környezetvédelmi és társadalmi teljesítmény, valamint az állatjóléti szempontok tekintetében - közölte a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE). Pontszámaik alapján ezeknek a cégeknek is csak közepes az etikai, környezeti teljesítményük.
Best Practice: két hétig lehet jelentkezni
Két hét múlva jár le a jelentkezési határidő a Magyar PR Szövetség CSR Best Practice 2008 pályázatára. A felelősségvállalási gyakorlatukkal pályázni kívánó cégek 2009. június 30-ig jelentkezhetnek, a pályázati anyagok benyújtási határideje 2009. augusztus 31. A pályázati szempontok az elmúlt két év példáját követik, ám az év végére elkészülő, a legjobb gyakorlatokat közreadó kiadvány nem nyomtatott, hanem elektronikus és online formában jelenik majd meg, és a megvalósításban újszerű megoldásokat alkalmaznak.
Hogyan mutassuk be, hogy felelősséggel dolgozunk?
Idén is folytatódik a 2008-ban nagy sikerrel útjára indított Good CSR program. A B&P CSR management kezdeményezése lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy széles körben is bemutassák, mit tesznek a fenntartható fejlődésért. A cégek saját gyakorlatuk demonstrálásán kívül együtt népszerűsíthetik a felelős működés ügyét a Good CSR keretében, ami idén már Romániában és Lengyelországban is elindul.
Százezer forintot érhet a visszaváltott PET-palack
Nyári nyereményakciót hirdet a Tesco-Global Áruházak Zrt. 2009. június 15. és augusztus 23. között. A „Szomjazik a nyereményekre?" elnevezésű verseny célja minél több PET-palack vagy alumíniumdoboz visszaváltása a Tesco áruházakban. A megszerezhető nyeremény három darab, egyenként százezer forint értékű vásárlási utalvány.
15 település kap ruhát és játékokat
Tizenöt magyarországi településen örülhetnek a lakók annak a ruha- és játékszállítmánynak, amelyet a Pannon és a Masped dolgozói gyűjtöttek össze egy három hetes akció keretében.
Vodafone Junior Prima harmadszor is!
A Vodafone Magyarország és a Prima Primissima Alapítvány harmadik alkalommal jutalmazta az oktatás iránt elkötelezett fiatalok munkásságát. A díjat évente 10, olyan 30 év alatti fiatalnak ítélik oda, akik kiemelkedő teljesítményt értek el oktatás és köznevelés területén.
5 fillért ér minden kattintás
A Hírkereső-csoport, melynek tagjai a Hírkereső.hu, Kapu.hu és Tombola.hu, jótékonysági akciót indít, melynek célja, hogy minden hónapban egy-egy ismert ember segítségével adományokat gyűjtsön a kiválasztott alapítványoknak.
A karrier első lépése: „Dolgozz a jövődön!”
Társadalmi szerepvállalásának keretében a Fürge Diák Iskolaszövetkezet április elején meghirdette a „Dolgozz a jövődön!" programot, amelyben a kiemelkedő diákmunkavállalók karriercsomagot kapnak. A második legnagyobb országos hálózattal rendelkező iskolaszövetkezet egyedülálló kezdeményezéséhez máris hat neves HR-tanácsadó, szervezet-fejlesztő cég csatlakozott, hogy a minősítési rendszert hitelesítse, és a program zárultával a karriercsomagot kiérdemlő FürgeDiákokat változatos „juttatásokkal" díjazza.
Jelkincstár-bővítés szabadon
A Hallatlan Alapítvány és a Vodafone Magyarország Alapítvány együttműködésének legújabb fejleményeként elindult az online jelfeltöltés. A honlap legújabb fejlesztése, hogy a weboldalon regisztráló felhasználónak lehetősége nyílik jel feltöltésére videó formájában.
Goda Krisztina és Kamarás Iván újra iskolapadban
Hogyan kerül egy kis falu iskolájának tantermébe Magyarország egyik legsármosabb színésze, napjaink egyik legnépszerűbb filmrendezőnője, valamint a Pannon sajtó- és információs igazgatója? A rejtély kulcsa: a Pannon Legendák.
Salgótarjáni iskolások lettek a legzöldebbek
Salgótarjáni iskolások nyerték a "Ki lesz a zöldebb?" hulladék-visszaváltó versenyt A szorgalmas diákok jutalma egy félmillió forintos osztálykirándulás a Tesco jóvoltából.
A cél az országos lefedettség a gyermekmentésben
Idén tíz esztendeje, hogy az adóinkból származó 1 %-os felajánlásoknak és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) együttműködésének köszönhetően, a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat több mint 2000, gyakran közvetlen életveszélyben lévő gyermeket menthetett meg évente. Az 1%-os felajánlásoknak köszönhetően tavaly bevezetett első vidéki gyermekmentő, valamint az eltelt időszak sikerein felbuzdulva, az alapítvány célja a szolgálat kiterjesztése vidéki településeken, hosszabb távon az országos lefedettség elérése.
Szép és jó, de van még mit tanulni a cégeknek
A KÖVET Egyesület a CSR Europe partnerszervezeteként első ízben rendezte meg a CSR Piac kiállítást 2009. május 14-én, amely lehetőséget adott a vállalatoknak arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket szakmai kiállítás keretében mutassák be.
Magyarországon félreértés uralkodik vállalati körökben
„Magyarországon az a félreértés uralkodik vállalati körökben, hogy a pénzosztogatás egyenlő a felelősségteljes társadalmi szerepvállalással" - vélte Szeles Péter, a Magyar PR Szövetség elnöke a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR, corporate social responsiblity) szóló panel során. Demcsák Mária, a Piac és Profit főszerkesztője, a panelbeszélgetés vezetője rámutatott, hogy a kis- és középvállalkozások is egyre inkább ráállnak a társadalmi felelősségvállalásra.
"Legyenek profibbak a civilek!"
Több száz jelentkezőt vár a Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett „Profi Nonprofitok" projektbe, melynek célja, hogy a pályázaton kiválasztott budapesti civilszervezetek olyan komplex szervezetfejlesztési folyamatban vegyen részt, melynek végén képesek lesznek hatékonyan, és fenntarthatóan, több EU-s forrás segítségével végezni munkájukat.
Hol a határ a pr és a felelősségvállalás között?
Mit jelent a zöldmarketing, és mennyire fontos a fogyasztóknak a zöld üzenet? Hogyan lehet zölden kommunikálni az autó- és gyógyszeriparban? Ezekre a kérdésekre is keresi a választ a Zöldmarketing konferencia, melyet a Kreatív Csoport első alkalommal rendez meg, június 4-én a Wax Kultúrgyárban.
20 ezer gyerek csak az iskolában kap enni
A Gyermekétkeztetési Alapítvány szervezésében új rekord született: összesen 1000 gyermek ült le egy extra méretű, összesen 286 méter hosszú asztalhoz, hogy együtt fogyasszák el az általuk készített, szintén rekord mennyiségű paprikáskrumplit. Az esemény különlegessége, hogy a rekordot éppen azon gyermekek állították fel, akiket az Alapítvány év közben folyamatosan támogat, s akik az alapítvány segítsége nélkül éheznének. A rekordkísérlettel a szervezők az éhező magyar gyermekekre, s a közös segítségnyújtás szükségességére hívták fel a figyelmet.
Egy nap, ami csak a gyerekekről szól
A T-Home Gyerek Sziget idén is várja olyan civilszervezetek jelentkezését, akik szeretnék, ha a patronálásuk alá tartozó gyermekek elutazhatnának a budapesti Hajógyári Szigetre, ahol eltölthetnének egy játékkal, élményekkel teli napot.
Okos a gyerek? Tanuljon az MFB pénzén!
A Magyar Fejlesztési Bank (MFB Zrt.) 2009. évi pályázati felhívásában ismét meghirdeti „MENTOR" Ösztöndíj Programját. A Bank 2006-ban vezetett be az ösztöndíj programot, mivel elkötelezett támogatója a tehetséges, kiemelkedő képességű fiataloknak.
A víz reneszánsza
„A víz reneszánsza" címmel rendez kiállítást a Holcim Hungária Zrt. a budapesti Vista Étteremben. A cég dolgozói által készített fotókból összeállított tárlattal a víz jelentőségére szeretnék ráirányítani a figyelmet. A fényképeket, amelyek Magyarország tavait, folyóit és a fotósok vízzel kapcsolatos szép pillanatait mutatják be, több mint félezer alkotás közül választotta ki a szakmai zsűri. A kiállítást Richard Skene, a Holcim Hungária Zrt. elnök-igazgatója és Márta Irén, a vállalat kommunikációs igazgatója nyitotta meg, a zsűrit Kármán Balázs és Zsila Sándor képviselte. A fotókiállítás 2009. április 22-től május 17-ig látható az étteremben.
Milyen egy értelmi fogyatékos mindennapja?
A Kézenfogva Alapítvány, amely az értelmi fogyatékossággal élő emberek társadalmi elfogadottságának növeléséért küzd civil eszközökkel, a fogyatékossággal élők foglalkoztatási arányának növelésére öt szervezettel karöltve saját programot hozott létre Aktív Műhely Modell néven. E célt is szolgáló Fogadd el, Fogadj el! országos közvéleményformáló roadshow az OTP Banknak köszönhetően immár negyedik alkalommal indul útjára.
Fotóval bizonyították munkahelyük sokszínűségét
A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) elismerésben részesítette a „Szervezeti sokszínűség; Egy kép a képességről - az egyenlő esélyekről" című amatőr fotópályázatának tíz indulóját, akik beküldött fotóikon keresztül legjobban mutatták be a munkahelyi esélyegyenlőséget, befogadást és sokszínűséget.
Jótékonykodni akar? Kaphat egy évet!
A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdette „Többet érsz" programját, melynek keretében a szerencsés pályázók - teljes munkaidőben - egy éven keresztül dolgozhatnak „Angyalként" egy-egy általuk kiválasztott magyarországi civil szervezetnél. Fizetésüket ez idő alatt az Alapítvány biztosítja.
Egyenlő esélyekkel - 300 millió a jutalom
Egymillió euró odaítélésével ismerte el az Essl Social Prize a csömöri Egyenlő Esélyekért! Alapítvány hazai és nemzetközi esélyegyenlőségi szerepét és munkáját. A díjátadással párhuzamosan újból meghirdették a nemzetközi pályázatot, mely szociális tevékenységet végző alapítványok, társadalmi szervezetek tevékenységét hivatott támogatni az évente kiutalt egymillió eurós csomaggal.
Down-szindrómás kis festők képei a Telekomnál
Különleges tárlat nyílik április 10- én, pénteken délelőtt 11 órakor a Magyar Telekom székházában. A kiállításon különböző életkorú Down-szindrómás gyermekek és kortárs festőművészek által közösen készített festmények láthatók. A kiállított képek később árverésre kerülnek. A rendhagyó kiállítás és árverés célja a társadalom figyelmének felkeltése mellett, hogy az aukció bevételéből egy észak-magyarországi Korai Fejlesztő Központ létrehozásához járuljon hozzá.
Egyre felelősebben viselkedik a média
Hét újságíró illetve szerkesztőség nyert a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázatán, amelyet a szervezet tavaly nyáron hirdetetett meg. A pályázók magas száma azt jelzi: egyre inkább partner a média a fenntarthatóság és a felelős üzleti magatartás kommunikálásában.
Több ezer plüssmaci talált új gazdára
4532 plüssállatot dobtak be a jégre a szurkolók a csütörtöki, fergeteges hangulatú finnek elleni győztes mérkőzés első magyar gólja után. A játékokat Kangyal Balázs, Svasznek Bence, Majoross Gergely, Fodor Szabolcs és válogatott játékos társaik, valamint Ocskay Gábor húga személyesen adta át három gyermekklinika kis betegeinek.
Így is lehet: óvodafejlesztés magánpénzből
Rekordot jelentő, csaknem 27 millió forintnyi összegre nyújtottak be pályázatot a Lábatlan és Nyergesújfalu térségében működő civil szervezetek és intézmények, amely a Holcim-díj keretein belül került elbírálásra. A fődíjat az Esztergom-Dorog Mentőalapítvány nyerte.