A fiataloknak számít, mennyire zöld leendő munkahelyük

A vállalatok felelősségvállalási tevékenysége aktívan befolyásolja a frissdiplomások munkahelyválasztását - ez derült ki a Nestlé által végzett felmérés szerint, amely arra is rávilágít, hogy az idén és a közeljövőben végzők fokozottan érzékenyek leendő munkáltatójuk környezetre gyakorolt hatására, illetve környezet- és természetvédelmi tevékenységére is.

Nestlé Hungária Kft. az elmúlt időszak állásbörzéin végzett felmérésén arra kereste a választ, hogy a végzős diákok, illetve frissdiplomások munkahely-választási preferenciáiban milyen szerepet játszik a munkáltató vállalatok felelősségvállalási tevékenysége (CSR), illetve a fiatal pályakezdő diplomások milyen társadalmi és környezeti érzékenységgel indulnak karrierjük kezdetekor.

Vállalati felelősség: fontos a pályakezdőknek

Az írásbeli kérdőívre kapott válaszok egyértelművé teszik, hogy a megkérdezett fiatalok túlnyomó részének fontos a vállalatok felelős magatartása: közel egyötödüknek (18,8%) nagyon fontos a potenciális munkáltató által kifejtett társadalmi-környezeti szerepvállalás, míg a válaszadók több mint felének jellemzően fontos (51,7%). A felelős vállalati magatartást a megkérdezettek mintegy 28 százaléka mérsékelten fontosnak ítéli.

Melyek a leginkább vonzó CSR programok?

A felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely felelősségvállalási programokkal tudnak a leginkább azonosulni (a kérdőíven legfeljebb 4 területet jelölhettek be).

  • A válaszadók több mint kétharmada számára fontos, hogy a munkaadó folyamatosan képezze - elsősorban a nyelv- és szaktudás terén.
  • A második helyre került a környezeti lábnyom csökkentésének igénye (63,4%), szorosan együtt a természetvédelemmel, állatvédelemmel összefüggő vállalati szemléletformálás igényével (49,7%). Mindez jól mutatja a fiatalok fokozott környezettudatosságát és elvárását a leendő munkáltatók felé.
  • A fentiekkel szemben a hátrányos társadalmi helyzetben lévők felkarolását csak körülbelül minden hetedik válaszadó tartotta igazán fontosnak (15,4%), míg a kultúra és a művészetek támogatását is csak kevesebb mint fele helyezte el a 4 kiválasztható terület közé.
  • Meglepő tény az is, hogy a vállalat átláthatósága és elszámoltatható irányítása a válaszadók csak mintegy egynegyede számára igazán fontos (26,8%), pedig ez jelenti a felelős vállalati magatartás egyik kulcsát.

Összhangban a leginkább vonzó felelősségvállalási területekkel, a közeljövő fiatal diplomás munkavállalói érzékenyek leendő munkaadójuk társadalomra és környezetre gyakorolt hatására is. E tényezőt a válaszadók több mint fele jellemzően figyelembe veszi (53,2%), míg egyötödük (21,6%) mindig figyelembe veszi a munkahely megpályázásakor.

Szinte ugyanilyen arányban és eloszlásban tartják fontosnak a válaszadók a vállalat által nyújtott termékek és szolgáltatások minőségét is.

Felelősség a dolgozók felé

A folyamatos képzés iránti elvárásra nézve Fekete Balázs, a Nestlé toborzásért felelős HR specialistája kifejtette, hogy „Ezen is jól lemérhető, hogy a piacon mekkora elvárássá nőtte ki magát a nyelvtudás és a jó képzettség." A képzés pontos formájára kérdező diagram szerint a rotációra is nagy az igény: ennek keretében a fiatalok adott időszakonként más és más munkakör megismerésével szerezhetnek tapasztalatot, megtalálva azt a területet, ahol a leginkább otthon érzik magukat. „A rotációs program hozzásegítheti a frissdiplomást a későbbi vezetői és szakmai karrierhez. Meggyőződésünk, hogy a fiatal tehetségek kiválasztása és a leendő szakemberek kinevelése a leggyümölcsözőbb befektetésnek számít. Hosszú távra tervezünk, ez tükröződik a képzési és munkaadói gondoskodási programjainkban."- tette hozzá Fekete Balázs.

forrás: csrhirlevel.hu

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo