Felelős vállalatok


Ősz, a társadalmi szerepvállalás jegyében

Ősz, a társadalmi szerepvállalás jegyében 

A globalizáció új dimenziót teremtett az üzleti világ számára, és ezzel párhuzamosan felértékelődött a társadalmi felelősségvállalás fogalma is. Ma a szervezetektől elvárják, hogy olyan irányelvek és értékek mentén működjenek, amelyek a részvényeseknek biztosított eredmény és haszon mellett az egész közösség számára is biztosítanak előnyöket. Az EDS, a világ egyik vezető globális IT szolgáltatóvállalata évtizedek óta eszerint tevékenykedik: globálisan és Magyarországon egyaránt.
Minden ötödik gyermek

Minden ötödik gyermek 

A gyerekek húsz százaléka a népesség legszegényebb csoportjaiban él Magyarországon -állítják a DEMOS Magyarország által megjelentetett tanulmány szerzői.
Csak nőknek!

Csak nőknek! 

Az EU Phare Programja keretében, a Partners Hungary Alapítvány "Promenád" csoportjának kezdeményezése kapcsán létrejött - nemzetközi szinten is érdeklődést kiváltó - projekt. Célja a civil szférában kiemelkedő teljesítményt nyújtó nők elismerése. A díj nem mindennapi: a díjazott nők tiszteletére egy-egy "névre szóló" facsemetét ültetnek minden év októberében - idén először - Budapest III. kerületében a Flórián téri parkban, ahol az évenként megismétlődő díjazások eredményeképp jön létre a Promenád, azaz a civil nők sétánya. Minden évben, így 2006-ban is 3-5, civil szférában tevékenykedő nő számíthat a különleges elismerésre.
Óvás a zsidónegyedben

Óvás a zsidónegyedben 

Törvényt sért az erzsébetvárosi önkormányzat az Óvás! Egyesület szerint, mert a régi zsidó negyedben évek óta folyó házbontások kapcsán kért közérdekű információt nem adja ki. A szervezet célja, hogy a régi pesti zsidónegyed területére változtatási tilalmat rendeljenek el, amíg a minden érintett számára elfogadható értékőrző rehabilitációs tervek el nem készülnek. .

OKI Systems Magyarország: Természetesen etikus 

A 2000-ben a Budapest Klub és a Piac és Profit Üzleti magazin megalapította az Üzleti Etikai Díjat. Az évről évre három hazai székhelyű cégnek odaítélt díjjal az alapítók szeretnének hozzájárulni ahhoz, hogy a hazai gazdaság szereplői körében minél inkább erősödjön a felelősség érzése szűkebb és tágabb környezetük iránt. 2005 novemberében az elismerést többek között az OKI Systems Magyarország Kft. vehette át. Érdi-Krausz Gáborral, a cég ügyvezető igazgatójával és Barlavits Péter kereskedelmi- és marketingigazgatóval arról beszélgettünk, hogy mit jelent a cég, pontosabban fogalmazva a cégvezetés életében a díj, illetve maga a társadalmi felelősségvállalás.

MOL: Együtt, a környezetért! 

Az Európai Unió egyik legfontosabb célkitűzése a fenntartható fejlődés megvalósításának támogatása, ami egyaránt jelenti a gazdaság fejlesztését, a környezet fokozott védelmét és a társadalmi értékek megbecsülését. Ez alapján kiemelt szerep jut a természeti erőforrások megőrzésének, a nyersanyagok hatékony felhasználásnak és a keletkező hulladékmennyiség csökkentésének. Következésképpen a megújuló energiaforrások arányának növelése és az újrahasznosítás gyakorlata minden gazdasági és társadalmi szereplő alapvető feladatai közé tartozik.

Microsoft Magyarország: A jó példa ragadós 

A Microsoft nemcsak a gazdaság és az informatika területén játszik jelentős szerepet a világ országaiban, hanem a társadalmi életben is. Ismeretes a vállalat fejének, a világ leggazdagabb embereként számon tartott Bill Gates AIDS elleni küzdelme, a betegséget gyógyító vakcinák és megelőző szerek fejlesztőinek az önzetlen anyagi és erkölcsi segítése. De a cég részt vállal a civil szféra támogatásában és a szociális gondok enyhítésében is.

AEGON Magyarország: AEGON Művészeti Díj 

Az AEGON Magyarország Zrt. immáron tizenöt éve támogatja a hazai kulturális életet. Ennek legfrissebb eredménye, hogy a cég vezetői úgy határoztak: jelentős összegű kortárs művészeti díjat alapítanak, amellyel elsősorban a hazai művészeti élet kiválóságait szeretnék elismerni. A díjat élő magyar író kaphatja az előző évben napvilágot látott, kiemelkedő magyar szépirodalmi teljesítményéért. Az AEGON Művészeti Díjat első alkalommal Spiró György vehette át Fogság című művéért dr. Kepecs Gábortól, a díj alapítójától.

Mapei Kft.: Legfőbb érték az ember 

2006-ban Magyarország legjobb munkahelye a kis és középvállalati kategóriában a 109 főt foglalkoztató, idén mindössze 5-7 százalékos fluktuációt regisztráló Mapei Kft. lett a Hewitt Humán Tanácsadó Kft. a legjobb munkahelyet kereső felmérésének az eredménye alapján.

Magyar Telekom: Sokszínűen sokat 

A vállalati felelősségvállalás az üzleti szféra hozzájárulása ahhoz az átfogó társadalmi célhoz, hogy a fenntartható fejlődés létrejöhessen. Üzleti nézőpontból a vállalati felelősségvállalás a társadalmi, gazdasági és környezetvédelmi ügyek jogszabályi követelményeken túlmutató menedzselése. Felismerve a fenntartható fejlődés fontosságát, a Magyar Telekom stratégiába foglalva felelősséget vállalt arra nézve, hogy működését, vállalatirányítását, tevékenységeit ennek szellemében végzi.

Levantex Kft.: "Látszólag idealista" 

Az uniós tagországokban működő nagy- és közepes vállalatnak a kötelező éves üzleti beszámoló elkészítése mellett számot kell adnia társadalmi felelősségvállalásáról (Corporate Social Responsibility - CSR), különös tekintettel működése környezeti hatásaira és a foglalkoztatással kapcsolatos tevékenységére. A frissen csatlakozott tagállamok vállalkozásainak valószínűleg nehezebb lesz teljesíteni ezt az előírást, hiszen a társadalmi felelősség nem oly régen került be a köztudatba, és egyelőre nem is szerves része a vállalati kultúrának. Létezik viszont olyan vállalkozás, amely tizenöt éves fennállása óta mindezt mindennapjai részéve tette. Az IVECO hivatalos magyarországi márkakereskedője és első számú forgalmazója, a Levantex úgy működik, hogy környezete minden résztvevője elégedett legyen.

Holcim Hungária: Párhuzamos célok 

A Holcim svájci központú, nemzetközi cég, a világ egyik vezető cementgyártója. Üzleti stratégiájának szerves része a társadalmi felelősségvállalás, így a gazdasági eredmények mellett, munkatársaira, közösségi kapcsolataira, alvállalkozóira, sőt még az otthonra vágyókra is nagy figyelmet fordít. Ez irányú munkájáról pedig számot ad az évente megjelenő Fenntarthatósági Jelentésében. A társadalmi felelősségvállalás alatt sokan sajnos még mindig a szponzorációt értik, a Holcimnál azonban ez a tevékenység jelenti a legkisebb részt.

Erős Kft.: Belső indíttatásból 

A társadalmi felelősségvállalást mint egy cég működésének fontos elvét a külföldi tulajdonú hazai vállalatok vezették be a honi közgondolkodásba, nem véletlenül: az anyacégek országaiban e magatartásnak már jó ideje kötelező erejű szabályai is vannak. A most 25. születésnapját ünneplő sikeres magyar vállalkozás, az Erős Kft. társadalmi felelősségvállalása azonban nem üzleti szabályzatok és előírások következménye. Nem új keletű magatartása a cégnek, nem a divatból fakad, hanem a tulajdonosok sokéves gyakorlatából, üzleti és emberi moráljából táplálkozik.

Magyar Telekom: Sokszínűen sokat 

A vállalati felelősségvállalás az üzleti szféra hozzájárulása ahhoz az átfogó társadalmi célhoz, hogy a fenntartható fejlődés létrejöhessen. Üzleti nézőpontból a vállalati felelősségvállalás a társadalmi, gazdasági és környezetvédelmi ügyek jogszabályi követelményeken túlmutató menedzselése. Felismerve a fenntartható fejlődés fontosságát, a Magyar Telekom stratégiába foglalva felelősséget vállalt arra nézve, hogy működését, vállalatirányítását, tevékenységeit ennek szellemében végzi.

Ernst&Young Magyarország: Középpontban az ember 

Mai rohanó világunkban nagy szükség van arra, hogy legyenek olyan felelős szereplők, akik időről időre átgondoltan, a tényleges igényekre választ adva segítik egy-egy közösség életét. Az Ernst & Young vezetősége szerint egy olyan multinacionális vállalat számára, amelynek elegendő emberi és pénzügyi forrás áll rendelkezésére ahhoz, hogy javítson a társadalom helyzetén, ez nemcsak lehetőség, de egyben kötelesség is.

E.ON Hungária: Közös ügyünk 

Az uniós tagországokban működő nagy és közepes vállalatnak a kötelező éves üzleti beszámoló elkészítése mellett számot kell adnia társadalmi felelősségvállalásáról (Corporate Social Responsibility, CSR), különös tekintettel működése környezeti hatásaira és a foglalkoztatással kapcsolatos tevékenységére. A frissen csatlakozott tagállamok vállalkozásainak valószínűleg nehezebb lesz teljesíteni ezt az előírást, hiszen a társadalmi felelősség nem oly régen került be a köztudatba, és egyelőre nem is szerves része a vállalati kultúrának. A multinacionális vállalatok némi előnnyel indulnak, hiszen anyacégük már évek óta kiemelt területként kezeli a felelős vállalati magatartást. Magyarország egyik vezető energiaszolgáltatója, az E.ON Hungária Zrt. sem kivétel: hosszú távra tervez programokat, és fontosnak tartja munkatársait is bevonni.

EDS Magyarország: Ősz, a társadalmi szerepvállalás jegyében 

A globalizáció új dimenziót teremtett az üzleti világ számára, és ezzel párhuzamosan felértékelődött a társadalmi felelősségvállalás fogalma is. Ma a szervezetektől elvárják, hogy olyan irányelvek és értékek mentén működjenek, amelyek a részvényeseknek biztosított eredmény és haszon mellett az egész közösség számára is biztosítanak előnyöket. Az EDS, a világ egyik vezető globális IT szolgáltatóvállalata évtizedek óta eszerint tevékenykedik: globálisan és Magyarországon egyaránt.

Messer Hungarogáz: Tiszta palackból 

Van arra példa, hogy egy veszélyes üzemnek számító munkahelyen jól érezzék magukat a munkatársak, és 250 dolgozó közül évente csupán 6-7 százalék hagyja el a azt - nagyrészt nem más állás, hanem a nyugdíj miatt. A gázokat és gázkeverékeket gyártó Messer Hungarogáz minden dolgozója vallja, hogy nitrogénnel és oxigénnel az élet minden területén környezetbarát, egészséges megoldások születhetnek. Az üzem szomszédságában lakóparkok épülnek, és a város külterületéről gyakran látogatnak állatok a cég hathektáros újpesti telephelyére, ami tökéletesen jellemzi a békés és csendes környezetet.

Astra Zeneca: "Cél az egészség" 

Az AstraZeneca angol-svéd tulajdonú gyógyszergyártó cég életében kiemelkedő szerepet játszik a CR (Corporate Responsibility), vagy ahogyan magyarul elterjedt, a vállalati felelősségvállalás. Bár az Európai Unió csak a 2005-ös pénzügyi évtől tette kötelezővé, az AstraZeneca 2003 óta évről évre elkészíti CR-jelentését, tehát túl a pénzügyi teljesítményén, számot ad működésének tágabban vett gazdasági, környezeti és társadalmi hatásáról is. Nem szponzorációról beszélünk, hanem az üzleti stratégiába integrált felelősségteljes pénzügyi, szakmai és társadalmi magatartásról.

A kicsiknek olcsóbb 

Kis- és középvállalkozásokat képez környezettudatosabb működésre a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) egy hamarosan induló héthónapos képzésen. A tavaly már sikeresen kipróbált program célja a vállalkozások felkészítése az ISO 14001 vagy az EMAS (az Európai Unió környezeti vezetési rendszerről szóló rendelete: Eco-Management and Audit Scheme) tanúsítvány megszerzésére.

Jövő nélkül? 

A budapesti augusztus 20-ai tűzijáték alatt bekövetkezett katasztrófa, öt ember halála, több száz sebesült szenvedései, a természet súlyos megrongálódása talán sokunkat ráébreszt arra, hogy azonnal foglalkoznunk kell, mégpedig kormányzati szinten a klímaváltozás hatásaira való felkészüléssel. Lapunk júliusi számában interjút készítettünk Láng István professzorral, a VAHAVA-program vezetőjével. Legfontosabb mondanivalója az volt, hogy sürgetően nemzeti éghajlat-változási stratégiára van szükség. Nem elég az egyre növekvő számban és egyre erősebb intenzitással ránk törő katasztrófákat elhárítani. Fel kell készülni hosszú távon egy más életfeltételű létezésre mindannyiunknak. A cikkben igyekszünk összefoglalni a VAHAVA-projekt javaslatait az ezzel kapcsolatos tennivalókról. A projektből csak idézeteket veszünk ki, számos más területet érintő megállapítását e kereteken belül nem tudjuk közreadni.

Magyarországon 20 ezer gyermek éhezik 

Magyarország legnagyobb független pénzügyi tanácsadó cégcsoportja, a Brokernet 10 millió forintos támogatást adott a Gyermekétkeztetési Alapítvány kuratóriumi elnökének. A felajánlott összegből 166 gyermek egy éven keresztüli hétvégi és szünidei étkezése valósulhat meg.

Cégautó helyett bicikli! 

Bukósisakban, biciklivel is lehet tárgyalni, menni állítja több cégvezető is a kerékpárosbarát munkahely díjjal elismert cégek közül. A gazdasági tárca néhány napja először adta át a kerékpározás népszerűsítésére számos kategóriában kiadott díjat vállalatoknak, önkormányzatoknak és civilszervezeteknek.

Bringadíj 

Szeptember 21-én adják át a környezettudatos közlekedési kultúra megteremtését, a kerékpáros-barát környezet és infrastruktúra kialakítását elősegítő pályázat díjait.

Magyarország a legérzékenyebb? 

Az energiafüggőség fenyegeti jelen pillanatban leginkább a magyar gazdasági-politikai életet - jelentette ki Dennis Meadows, amerikai professzor, a nemzetközi tudósokból álló Balaton csoport alapítója csütörtökön egy bioenergetikai konferencián Budapesten.

Akik példát mutattak 

A Mecénás klub célul tűzte ki, hogy felkutatja és egy asztalhoz ülteti mindazokat a nagyvállalatokat, vállalti vezetőket és üzletembereket, akik környezetükben városukban, vagy tágabb régiójukban példát mutatnak a társadalmi felelősségvállalás terén, valamint a helyi média, a civil szervezetek és az önkormányzatok képviselőit.

Tudatos leszek! 

Az új tanév kezdetével az Európai Bizottság figyelemfelkeltő kampányt indít az EU tanárai és diákjai számára, melynek keretében az éghajlatváltozás elleni küzdelemre, a személyes elkötelezettségre bíztatják a középiskolás tanulókat. Az iskolai program a Bizottság májusban útjára indított, "Az éghajlatváltozás rajtad múlik!" elnevezésű figyelemfelkeltő kampányának új szakaszát jelenti.

Összeegyeztethető 

Versenyképesség és felelősség - a termék fogalmának újragondolása címmel rendezi meg a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) éves konferenciáját.

Munka, adományba 

Az Electrolux Lehel Kft. mint az észak-alföldi régió legnagyobb munkaadója kiemelt területként kezeli a rászorulók segítését, melynek érdekében immár második alkalommal rendezte meg az Electrolux Jótékonysági Műszakot. Az Jótékonysági Műszakra 2006. szeptember 6-án az Electrolux jászberényi hűtőszekrénygyárában került sor.

Szavazzon az év nőire! 

Az EU Phare Programja keretében, a Partners Hungary Alapítvány "Promenád" csoportjának kezdeményezésére, nemzetközi szinten is érdeklődést kiváltó projekt vette kezdetét. A "Promenád - A nők sétánya" elnevezésű akció célja a civil szférában kiemelkedő teljesítményt nyújtó nők elismerése. A díj nem mindennapi: a díjazott nők tiszteletére egy-egy facsemetét ültetnek minden év októberében Budapest egy frekventált, parkosított területén, ahol az évenként megismétlődő díjazások eredményeképp jön létre a Promenád, azaz a civil nők sétánya.

Kapcsold ki és gondolkodj! 

A Ricoh Hungary is részt vett a Ricoh "Global Eco Action Day" nevű nemzetközi kezdeményezésben, amelynek célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatos gondolkodás fontosságára. Eredménye is volt: mínusz 31 901 kilowatt és mínusz 12 tonna szén-dioxid.

Tekerj! 

A Kurt Lewin Alapítvány által a Sziget Fesztiválon működtetett "Tekerj a toleranciáért" sátorban felállított tolerancia-kerékpáron a fesztivál első négy napján mintegy háromszázan tekertek összesen ezertíz kilométert. A szervezők célja felhívni a figyelmet a tolerancia értékére. A szigetlakók által letekert virtuális kilométerek összeadásával olyan európai városokba lehet eljutni, ahol a tolerancia szempontjából valamiféle fontos esemény történt.

Minden vodafonos országban 

Áprilisi indulása óta folyamatosan nő a Vodafone Magyarország társadalmi felelősségvállalás internetes oldalainak látogatottsága, az elmúlt három hónap alatt közel húszezren kattintottak a weblapokra.

Követendő példák 

Végre valami, amire nem kellett (nagyon) sokat várni, hogy a fejlett országokból meghonosodjon Magyarországon. 2006-ban már egyre több szervezet hívta fel a figyelmet rá, egyre több kisebb vállalkozás követi a nagyvállalatok és a multik példáját, hogy megmutassa, a maga működésén kívül is érez felelősséget környezete és a társadalom iránt. Cikkünkben csokorba szedtük az elmúlt néhány hónap hazai CSR-megnyilvánulásait.

Fel kell készülni mindenkinek! 

A kormányzatnak, önkormányzatoknak, a vállalatoknak és az egyénnek is fel kell készülni az elkerülhetetlen klímaváltozásra. A másik fontos feladat az alkalmazkodás kérdése a mezőgazdaságtól az egészségügyig. Minderről Láng István beszélt a Piac és Profit Üzletközpont című műsorában az Echo televízióban.

Középpontban az ember 

Mai rohanó világunkban nagy szükség van arra, hogy legyenek olyan felelős szereplők, akik időről időre átgondoltan, a tényleges igényekre választ adva segítik egy-egy közösség életét. Az Ernst & Young vezetősége szerint egy olyan multinacionális vállalat számára, amelynek elegendő emberi és pénzügyi forrás áll rendelkezésére ahhoz, hogy javítson a társadalom helyzetén, ez nemcsak lehetőség, de egyben kötelesség is.

Nem fizetnek a gazdagok 

A magyar kommunikációs cégek is csatlakoznak ahhoz a kampányhoz, melynek célja a világméretű szegénység csökkentése. A kampány célja, hogy az ENSZ tagállamok hat évvel ezelőtt tett ígéretére- hogy az állami bevételek 0,7 százalékát a világ szegényeinek megsegítésére fordítják - felhívja a figyelmet.

Dohányzik és vezet? 

A dohányipari vállalat a Magyar Autóklub és a közlekedésrendészek bevonásával szórólapokon ad hasznos tanácsokat a nyári közlekedéshez, valamint tájékoztat a dohányzással kapcsolatos illemről. A járművezetők a kezdeményezés keretében az ország több városában vezetésbiztonsági programokon vehetnek részt.

Ez itt a CSR helye! 

Társadalmi felelősségvállalás (CSR) kommunikációjára hirdetett pályázatot reklámügynökségek részére a Magyar Reklámszövetség és az ARC Kft. óriásplakát- illetve citylight kreatívjának az elkészítésére.

Szemléletes eszköz 

Újból kiadásra került a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) egyik legkeresettebb kiadványa, az Ökotérképezés című útmutató. A kiadvány az ökotérképezés módszerének rövid leírását tartalmazza, mely egy szemléletes, egyszerű és gyakorlatias eszköz kis- és közepes vállalkozások környezeti teljesítményének felmérésére és javítására.

Új példaképek 

Speciális iskola zenetanára, sérült gyerekek munkahelyi képzésének szervezője és lokálpatrióta egyesületvezető kapta ezúttal a Pannon Példakép Díjat

Természetesen etikus 

A 2000-ben a Budapest Klub és a Piac és Profit Üzleti magazin megalapította az Üzleti Etikai Díjat. Az évről évre három hazai székhelyű cégnek odaítélt díjjal az alapítók szeretnének hozzájárulni ahhoz, hogy a hazai gazdaság szereplői körében minél inkább erősödjön a felelősség érzése szűkebb és tágabb környezetük iránt. 2005 novemberében az elismerést többek között az OKI Systems Magyarország Kft. vehette át. Érdi-Krausz Gáborral, a cég ügyvezető igazgatójával és Barlavits Péter kereskedelmi- és marketingigazgatóval arról beszélgettünk, hogy mit jelent a cég, pontosabban fogalmazva a cégvezetés életében a díj, illetve maga a társadalmi felelősségvállalás.

Az üzenetek 

A társadalmi célú hirdetéseket fel kell váltania társadalmi felelősségvállalás üzeneteinek. Ugyanakkor az üzenetek megfogalmazása nem kizárólagosan egyik vagy másik szféra dolga, hanem a cégvilág, a civilek és a média közös felelőssége. Az aktív társadalmi részvétel az egyik alapja a demokratikus társadalom fennmaradásának és fejlődésének. Különböző problémák orvoslása koránt sem csak az állam vagy az erre szakosodott civil szervezetek (NGO-k) feladata és felelőssége. Hogyan tehető hatékonyabbá a társadalmi üzenet eljuttatása a címzettekhez?

Pedig az Alkotmány is kimondja 

Nem valósul meg hiánytalanul az egyenlő bánásmód elve a magyar vállalatoknál -jelent meg az ENSZ munkaügyi szervezetének (ILO) regionális tavaszi hírlevelében. Bár törvények, jogszabályok, s az Alkotmány is garantálja Magyarországon az egyenlő esélyeket, s számos kezdeményezés indul a munkahelyi diszkrimináció leküzdésére, a gyakorlati tapasztalat mégis arra utal, hogy van még tennivaló ezen a területen is.

Ha már százmilliárdot költenek 

A magyarországi mecenatúra létezik, fejlődik, de jellemzői, természete sem az állam, sem a civil szektor számára intézményesen nem kezelhetők. Mégis a vállalatok és magánszemélyek irányából becslések szerint százmilliárdos nagyságrendben áramlik vissza támogatás különböző közügyek segítésére.

Ablakon bedobott pénz! 

A Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület 2006-ban is meghirdeti Környezeti Megtakarítás Díjait. A pályázaton bármely szervezet részt vehet olyan megvalósult intézkedésekkel, amelyek egyszerre hoztak környezeti és gazdasági hasznot.

Munkaerő helyett munkatársak 

Önzetlen vállalkozókról és fenntartható cégekről beszéltek a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) konferenciáján. A mostanra Magyarországon is "felkapott" témává lett társadalmi felelősségvállalással (CSR) foglalkozó legutóbbi eseményen szakemberek vitatták meg a témával kapcsolatos problémákat és bemutatták a KÖVET "Másért vállalkozók" című filmjét.

Az év díjai 

A DélUtán Alapítvány kapta idén a NIOK az Év Civil Szervezete Díját. Az Év Egyéni Adományozója Díjat Demján Sándor, míg Az Év Vállalati Adományozója Díjat a Vodafone Magyarország Zrt. nyerte el. Az immár tizenegyedik alkalommal odaítélt díj a magyar vállalati és egyéni felelősségvállalás, adományozás és a civil teljesítmény nagy hagyományokkal rendelkező, legrangosabb díja, amely a tetteket, a sikert, az átlátható és hatékony működést, a magán, a civil és a gazdasági szféra közös szerepvállalását díjazza.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Útnak indultak a magyarok

Útnak indultak a magyarok  

Fokozódott a magyarok utazási kedve az idén, legalábbis az utasbiztosítások száma alapján.

Pénzszerzés

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant  

Az elmúlt hetek gazdasági hírei újabb lökést adhatnak a magyar befektetők külföldi ingatlanvásárlási kedvének.

Adózás

Csökkenhet a naperőmű-beruházások adója

Csökkenhet a naperőmű-beruházások adója 

Megoldódni látszik a naperőmű-beruházások legnagyobb adózási problémája.

Cégblog

Figyelmeztet a bank: csalás terjed

Figyelmeztet a bank: csalás terjed 

Csalók a Gránit Bank nevével és arculati elemeivel visszaélve hirdetéseket jelenítenek meg közösségi médiában.

Klímablog

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok  

Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor háztartási takarítóeszközt vásárolnak.

Gazdaság

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant  

Az elmúlt hetek gazdasági hírei újabb lökést adhatnak a magyar befektetők külföldi ingatlanvásárlási kedvének.

Társadalom

Kemény kritika és üzenet a kormánynak május elsején

Kemény kritika és üzenet a kormánynak május elsején  

A Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint az infláció és a megélhetési válság egyre nehezebb helyzetbe hozza az átlagbérből élő embereket.

Infokom

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek 

A vállalatok részéről nem az a kérdés, hogy bevezessék-e a modern informatikai eszközöket, hanem az, hogy a munkavállalók tudják-e hatékonyan használni ezeket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo