Tudatos leszek!

Az új tanév kezdetével az Európai Bizottság figyelemfelkeltő kampányt indít az EU tanárai és diákjai számára, melynek keretében az éghajlatváltozás elleni küzdelemre, a személyes elkötelezettségre bíztatják a középiskolás tanulókat. Az iskolai program a Bizottság májusban útjára indított, "Az éghajlatváltozás rajtad múlik!" elnevezésű figyelemfelkeltő kampányának új szakaszát jelenti.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A középiskolások számára kidolgozott program rámutat a diákok szerepének fontosságára és tevékenységük jelentőségére az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. A figyelemfelkeltő kampány főbb üzeneteivel összhangban - Tekerd le! Kapcsold ki! Hasznosítsd újra! Sétálj! Változtass! - a diákokat arra biztatják, hogy a mindennapi viselkedésükben tanúsított apró változtatásokkal járuljanak hozzá az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentéséhez. Ilyen apró változtatást jelent például a meleg vízzel való takarékoskodás, az energiatakarékos villanykörte használata, a hulladék újrahasznosítás, a biciklivel vagy gyalog történő közlekedés.

 A diákok hivatalosan is fogadalmat tehetnek, hogy lépéseket tesznek az éghajlatváltozás leküzdése érdekében. A fogadalmakat október 15-ig levélben vagy a kampány honlapján keresztül tehetik meg akár egyénileg, akár csoportosan, majd egy napló segítségével nyomon követhetik, hogy a fogadalomtételt követő 6 héten keresztül mi tettek a cél elérése érdekében.

A tanárok és a diákok a célzott médiakampány, brosúraterjesztés és a kampány hivatalos honlapjának segítségével kapnak tájékoztatást a programról és rendelkezésre álló eszközökről.

 

Honlap 

 

A kampány hivatalos honlapjának részét képezi egy külön a tanárok és diákok részére kialakított aloldal, brosúrákkal, digitális felvételekkel ('podcastokkal', azaz audio- és videofájlokkal), "szénszámológéppel", a számítógép energiahatékonyságának javítására ösztönöző letöltésekkel, rövidfilmekkel, hasznos linkekkel, versenyekkel. A honlap kiállítási térnek is otthont ad, ahol a diákok megoszthatják európai diáktársaikkal az éghajlatváltozás kihívásával kapcsolatos kreatív gondolataikat, például illusztrációs anyagok, videók vagy dalok formájában.

"Tudatos vásárló leszek" kiadvány

"Az éghajlatváltozás rajtad múlik!" kampány részeként a magyarországi középiskolások számára a Generation Europe Foundation és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) gondozásában jelent meg a 2006/2007-es tanévre szóló " Tudatos vásárló leszek!" című kiadvány, valamint a hozzá kapcsolódó tanári segédanyag. A tavalyi év után idén második alkalommal megjelent kiadvány célja, hogy a diákok naprakész ismeretekkel és információval rendelkezzenek a fogyasztóvédelem terén. A fogyasztóvédelmi és egészségügyi ismereteken kívül a kiadvány olyan témákkal is foglalkozik, mint például a fenntartható fejlődés, a globalizáció vagy a méltányos kereskedelem. A kiadvány külön részt szentel az éghajlatváltozásnak és az ahhoz kapcsolódó kampánynak. Az Európai Bizottság Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóságának jóvoltából közel 300 magyarországi középiskola (összesen 35.925 példányban) kapta meg a 11. évfolyamos diákok részére készült ingyenes kiadványt.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo