Felelős vállalatok


Miért ne lehetne valaki pénztáros hallássérültként?

Miért ne lehetne valaki pénztáros hallássérültként? 

Nem csak az így munkához jutónak, de a munkáltatónak is megéri fogyatékos embereket alkalmazni. A KézenFogva Alapítvány programjának segítségével ez könnyebben mehet.
A szénsav miatt nem lehet 100 százalékban lebomló a kóláspalack

A szénsav miatt nem lehet 100 százalékban lebomló a kóláspalack 

A Coca-Cola norvég leányvállalata bio- és újraplasztikból készült műanyag palackokba tölti italait. A cég saját fejlesztésű találmányáért díjat vehetett át az 1. Európai CSR-gálán Brüsszelben.
Fogyatékkal élőket foglalkoztató étterem nyerte a tízezer dollárt

Fogyatékkal élőket foglalkoztató étterem nyerte a tízezer dollárt 

A szekszárdi Ízlelő éttermet működtető Kék Madár Alapítvány kapta idén a NESsT és a Citi Magyarország Társadalmi Vállalkozások Versenye nyertesének járó tízezer dolláros díjat.
„Ne könyörületből adjanak pénzt!”

„Ne könyörületből adjanak pénzt!” 

Még nem tudni, hosszú távon milyen hatása lesz Jakab Áron projektjének, de az biztos, hogy tevékenysége fontos társadalmi igényt elégít ki – nem véletlenül emelte tagjai közé a társadalmi innovátorokat kereső Ashoka.
Megéri etikusnak lenni

Megéri etikusnak lenni 

Az első Üzleti Etikus Cégek Fórumán számtalan érdekes példa hangzott el az elmúlt években Üzleti Etikai Díjat nyert vállalatok képviselőitől. Szinte valamennyi példa – akár kisvállalati vagy nagyvállalati – rávilágít arra, hogy az etikus viselkedés belülről fakad, és személyhez köthető. Tenni mindenki tud, ha akar.
„Egy társadalmi innovátor se halat, se hálót nem ad, hanem átszervezi a halászati ipart"

„Egy társadalmi innovátor se halat, se hálót nem ad, hanem átszervezi a halászati ipart" 

Vannak emberek, akik hivatásukat úgy végzik, hogy azzal pozitív rendszerszintű változást idéznek elő. Az ilyen társadalmi innovátorokra „vadászik” az Ashoka.
Megéri zöldebbnek lenni!

Megéri zöldebbnek lenni! 

Világszerte és Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek a környezettudatosságra, az energiahatékonyságra. A közhiedelemmel ellentétben azonban egy hatékonysági beruházás nemcsak PR-fogás, hanem igazi megtakarítást is jelent a cégek költségeiben. Márpedig hazánkban a vállalkozásokat elsősorban ez a tényező motiválja, hogy meghozzák a szükséges döntést.
A felelősségvállalás teszi etikussá az üzletet

A felelősségvállalás teszi etikussá az üzletet 

Üzleti etikával foglalkozó tudósok, üzletemberek, gondolkodók gyűltek össze csütörtök délután, hogy megvitassák az üzleti etika iránt elkötelezettek felelősségét az idén először összehívott Üzleti Etikus Cégek Fórumán, ahol a korábbi Üzleti Etikai Díjat nyert cégek közül többen is bemutatták programjaikat. A jó példák révén is igazolást nyert, hogy etika és profit nem egymást kizáró fogalmak.
Kerékpárosbarát munkahelyek kerestetnek!

Kerékpárosbarát munkahelyek kerestetnek! 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hetedik alkalommal hirdeti meg a Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely pályázatokat. Idén egyszerűsödik a pályázati eljárás, az adatlapot internetes felületen is ki lehet tölteni. A korábbi években indulóknak a már megküldött dokumentumokat nem kell ismételten beadniuk, a regisztrációnál kapott kóddal adataikat könnyen csatolhatják új jelentkezésükhöz.
Nemcsak az irodák, a környezet is nyert

Nemcsak az irodák, a környezet is nyert 

Összesen 15 vállalat és intézmény irodája kapcsolódott be a KÖVET Egyesület által szervezett 2013-as Zöld Iroda Versenybe, amelynek célja az volt, hogy a szervezetek a rendelkezésükre álló hat hónap alatt környezet- és emberbarát szempontok szerint alakítsák át irodájuk működését, növeljék a munkatársak környezettudatosságát, példát mutassanak partnereiknek, beszállítóiknak. A győzteseknek dr. Biczó Imre, a Nemzeti Környezetügyi Intézet főigazgatója június 5-én, a Zöld Iroda Napon adta át a jól megérdemelt elismeréseket immár hagyományosan a Kinnarps Házban.

A felelősségvállalás nem jótékonykodás – szemlélet. De üzlet is! 

A fenntarthatóság, a vállalat társadalmi felelősségvállalása nem póz, nem kipipálandó feladat, hanem – túl azon, hogy a cég valóban hozzájárul a társadalom egészének jobbá tételéhez – a vállalkozás jól felfogott gazdasági érdeke is, hiszen minden lépés, amely a hosszú távú fenntarthatóságot szolgálja, növeli a profitot is.

Gyereknapi kirándulás a kékbálna szívébe 

Minden gyerek szeret állatkertbe menni. Pontosabban szeretne, ha tehetné. Éppen ezért 2013. május 30-án a Szívlapát Alapítvány szervezésében és a Microsoft YouthSpark Programjának jóvoltából hetven olyan, a Mezőcsáti kistérségben élő gyereket lát vendégül a Fővárosi Állat- és Növénykert, akinek más módon nem lenne lehetősége nemhogy Ashával megismerkedni, de még Budapestre látogatni sem.

Százmilliókat spóroltak a BAM résztvevői 

Május 25-én ért véget a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium partnereként a Magyar Kerékpárosklub által meghirdetett Bringázz a munkába! kampány tavaszi fordulója, amelyre rekordszámú nevezés érkezett.

Lépjen be a zöld irodák világába! 

A KÖVET Egyesület június 5-én, a Környezetvédelmi Világnapon rendezi meg a Zöld Iroda Napot, ahol színes szakmai előadásokkal, Zöld Iroda Verseny díjátadóval, kerekasztal-beszélgetéssel, zöld tippekkel, esettanulmányokkal, valamint a hazai környezet- és emberbarát irodai működéshez kapcsolódó gyártó, forgalmazó és szolgáltató szervezetek egész napos seregszemléjével várják a látogatókat.

Répával a zöldebb vendéglátásért 

Szavazz a pénzeddel! Erre buzdított egy május 4-i rendezvény, melyen körülbelül 400 fiatal egy buli keretében szólította fel a vendéglátóhelyeket kézzel fogható környezetvédelmi fejlesztések bevezetésére.

Ön és kollégái önkénteskednek 2013-ban? 

Idén harmadik alkalommal Magyarországon is megrendezik a vállalati önkéntesség napját, amelyet AdásNap 2013-nak neveztek el. A magyarországi programot a Business in the Community önkéntességi programjainak hazai partnereként a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) szervezi május 6–12. között.

A CSR a bölcsek köve 

Kiváló hangulatban, rengeteg érdeklődő és cég megjelenésével zajlott le a CSR Piac rendezvény, amelyen a cégek lehetőséget kaptak jó gyakorlataik bemutatására. Az is eldőlt, hogy kik képviselik hazánkat az első Európai CSR díjon.

Egészségügyre és oktatásra adományoznak a legtöbbet a hazai cégek 

Leggyakrabban az oktatási és egészségügyi közintézményeket segítik a hazai vállalatok eseti támogatásaik során. A legtöbbet különleges alkalmakkor, környezeti katasztrófák idején adományoznak.

A marketing is lehet zöld 

Egyedülálló kezdeményezést indít útjára a Magyar Marketing Szövetség. A "Zöld Tagozat" néven induló szakmai közösség létrehozásának célja, hogy platformot és tudásbázist teremtsen, illetve programokon keresztül járuljon hozzá a fenntarthatósághoz, felelősségvállaláshoz kapcsolódó kommunikációs megoldások sikeréhez.

Két Velencei-tavat is megtakaríthatnánk 

Egy kis odafigyeléssel, vízhasználatunk jelentős részét, a velencei-tó duplájának megfelelő 76 millió köbmétert takaríthatna meg a magyar lakosság évente. Öt regionális közműszolgáltató ezért kampányt indít a lakosság szemléletformálására.

Számolja ki, hányadán áll vállalata az energiával! 

Új, ingyenes online kérdőív nyújt segítséget a vállalatoknak abban, hogy könnyen értékelhessék energiamenedzsmentjüket és tovább csökkenthessék energiaköltségeiket.

Nehezebb lehet megfelelni a fenntarthatóság szabványainak 

Változik a világ legelterjedtebb fenntarthatóságijelentés-keretrendszere. A szakértők szerint ez a jó szándék ellenére akár ronthat is a helyzeten, ha a vállalatokra fenntarthatatlan terheket rónak.

Vidéki egyetemekre gördül a Zöld Iroda Roadshow 

Öt állomásból álló roadshow indult útnak a környezetkímélő és emberközpontú irodai munkavégzés, a fenntartható új üzleti modellek és felelős vállalkozások bemutatására - mondta el a szervező Követ Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért nevű szervezet ügyvezetője.

Négy hónap alatt zöldülő irodák 

Az Európai Zöld Iroda Program (EGO) keretében hat ország irodái mérik össze teljesítményüket a KÖVET Egyesület koordinálásával. A hazai program keretében az elmúlt 15 évben 120 cégnél és intézménynél valósult meg az iroda működés környezet- és emberbarát szempontok szerinti átalakítása, két iroda pedig már a Zöld Iroda Minősítést is megszerezte.

Összefogás a magyar értékek védelmében 

Az összefogás szerepe megkérdőjelezhetetlen, aminek szellemében a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H), a Hungarikum Szövetség, illetve a „Magyar Termék” Nonprofit Kft. a jövőben szorosabb együttműködésre törekszik annak érdekében, hogy gazdasági-társadalmi szempontok mentén erősítse egymás célkitűzéseit, így a hazai értékeket.

Esőerdőből származó papírra nyomtatott gyerekkönyveket Murdoch cége 

Esőerdővédő csoportok támadásainak középpontjába került a News Corp.-ba tartozó HarperCollins könyvkiadó. Független kutatók vizsgálata Indonézia esőerdőiből származó farostokat talált a cég könyveinek papírlapjaiban.

Óriási károkat okoz a letagadott környezetszennyezés 

Még éveket kell várni arra, hogy elterjedjen a vállalati és a kormányzati szintű karbonkönyvelés, vagyis az ökológiai nyereségek és károk tételes kiszámítása. A GDP jelenlegi kalkulálása nem tükrözi az ökológiai értékek sorsát. Pedig ezek beszámításával növelhető is lenne a nemzeti össztermék.

Legyen lehetőség a kockázatból - alacsonyabb károsanyag-kibocsátással 

A nagyvállalatok jelentős része már méri saját károsanyag-kibocsátását. Egyértelműen látják, hogy megéri. A jó hírnév mellett a kockázatok csökkentése és a takarékosság miatt is.

Van-e a vállalatnak is karmája? 

A vállalatoknak többet kell tenniük a köz érdekében, mint eddig, hogy győzzenek a szorosabb versenyben és a csökkent vásárlóerő elcsábításában.

Lehet jövedelmező a tiszta kapitalizmus 

Shiro Kondo, a Ricoh Company Ltd. ügyvezetője bejelentette, hogy a Ricoh-t idén kilencedik alkalommal választották be a “Világ 100 legfenntarthatóbb vállalata” közé. A 2013-as Global 100-at a Davos-ban, Svájcban tartott éves World Economic Forum keretein belül hirdették ki.

Csökkenteni kell a környezeti terhelést 

Az Európai Unió lakossága évente 3 milliárd tonna hulladékot termel; ez 6 tonna szilárd hulladékot jelent minden egyes férfira, nőre és gyerekre nézve. Egyre fontosabbá válik az igény, hogy új módokon előzzük meg a hulladéktermelést, és növeljük az újrahasznosítást és az újrafelhasználást.

Lehet valami a profitnál is fontosabb? 

Nem mindegy, hogy a profit miből származik. Az úgynevezett társadalmilag felelős befektetések (Socially Responsible Investments – SRI) a hagyományos pénzügyi célok mellett társadalmi, környezeti, etikai megfontolásokat is figyelembe vesznek a pénz elhelyezésekor. S az intézmény működik: az SRI befektetési alapok bővülésének dinamikája az elmúlt években jóval meghaladta a piac egészének fejlődési ütemét.

Egyre menőbbek az etikus bankok 

Egyre határozottabban tetten érhető az igény, hogy felelősen működő intézményekre szeretnék bízni az emberek a pénzüket, nem pedig olyan pénzintézetre, amelyik sorozatosan áthágja a szabályokat.

Így lesz zöldebb a kakaó 

A világ legnagyobb csokigyártója, a Mondelēz International elindította a „Cocoa Life”-ot, a társaság eddigi legnagyobb erőfeszítését a fenntartható kakaótermelés érdekében. A program keretében a cég a következő tíz évben 400 millió dollárt ruház be – írja a Zöld8.

Ne misztifikáljuk a fenntarthatósági célokat! 

A fenntarthatóság, vállalati CSR nem úri huncutság, hanem a cég jól felfogott gazdasági érdeke. Könnyen belátható, hogy minden lépés, amely valóban a hosszú távú fenntarthatóságot szolgálja, és nem csak marketingcélú, növeli a profitot is.

12.000 liter tej karácsonyra 

Idén karácsonykor a miskolci és ózdi anya- és gyermekotthonokat ajándékozta meg 12.000 liter UHT tejjel a Tetra Pak. A közel 3 millió forint értékű adományt a vállalat egy karácsonyi ünnepségen adta át a 6 rászoruló borsodi intézmény, köztük a Miskolci Gyermekvédelmi Központ Gyermekek, valamint Családok Átmeneti Otthona, a Lorántffy Zsuzsanna Református Kismamaház, a Kistérségi Gyermekjóléti Intézmény – Gyermekek, valamint Családok Átmeneti Otthona és az Ökumenikus Segélyszervezet Szociális és Fejlesztő Központ, Miskolc Országos Módszertani Családok Átmeneti Otthona vezetőinek. A fennállásának idén 60. évfordulóját ünneplő Tetra Pak, 12 intézmény közül, a Szeretjük a tejet Facebook oldalon, közösségi szavazással választotta ki a borsod megyei otthonokat.

Az önkéntes munka nem csak a rászorulóknak segít 

A Habitat for Humanity tapasztalatai szerint egyre több vállalat CSR programjába kerül be a társadalmilag jelentős célok támogatása mellett az önkéntes munkavégzés is. Az önkéntes napok nemcsak a támogatott családoknak, hanem az önkénteseknek is sokat jelentenek.

Nem használ veszélyes vegyszereket 2020-tól a Zara 

A Zara, a világ egyik legnagyobb divatáru kiskereskedője és anyavállalata, az Inditex elkötelezte magát arra, hogy 2020-ig teljesen száműzze a veszélyes vegyszereket a termelési folyamatából.

Még lehet regisztrálni az „Etika és üzlet” szimpóziumra 

A Netlife szakértői csapata minden kedves érdeklődőt meghív az "Etika és üzlet" című szimpóziumra, amelyet Michael Fuchs, nemzetközi hírű előadó és üzleti tanácsadó tart.

A Ricoh csatlakozik a “The Carbon Price Communique” nyilatkozathoz 

A Ricoh Company Ltd. csatlakozott a globális ügyvezetők és nemzeti vezetők által kiadott “The Carbon Price Communique” nevű, egy a klímaváltozással kapcsolatos nyilatkozathoz.

Hány forint kárt okoz cége környezetszennyezése? 

2000 és 3000 milliárd dollár közé tehető az az érték, amit a természet szolgáltatásai jelentenek a világgazdaság számára. A cégek mégis ingyen használják ezeket a természeti adottságokat, sőt csak 5 %-uk vezet kalkulációt a cégek környezeti terheléséről.

Ellehetetlenítik a cápavadászatot 

Az állatvédők sok éves kampányolása végül eredménnyel járt: a piaci szereplők a világ több pontján elkezdték betiltani a fenntarthatatlan módon vadászott cápauszonyt.

Fenntartható a flottája? És tudja miért nem? 

A jelenlegi gazdasági környezetben minden fillér számít a cégek számára, mégis a legtöbb vállalat csak a szavak szintjén ügyel arra, hogy céges autóflottáját fenntartható módon kezelje. Pedig az így elérhető megtakarítás akár a teljes üzemanyagköltség tíz százalékát is elérheti.

Mitől lesz felelős a jövő vállalkozása? 

Milyen lesz a világ és Magyarország 2020-ban? Milyenek ma, és milyenek lesznek a vállalatok 2020-ban? A futurisztikus kérdésekre a szakemberek a maguk módján próbáltak meg válaszolni a KÖVET október 17-én tartott konferenciáján.

Díjazták a környezetvédelem bajnokait 

A KÖVET Egyesület a környezeti megtakarítások bajnokait díjazta a 10., jubileumi Ablakon Bedobott Pénz Program keretében. A nyertesek az október 17-i XVII. KÖVET konferencián vehették át a díjakat, amelyet a Hotel Gellértben rendeztek meg Vállalkozás 2020 címmel. Az elmúlt tíz év során 84 szervezet 434 beruházását és beruházást nem igénylő fejlesztését gyűjtötték össze, melyek összesen 27,47 milliárd forint megtakarítást hoztak a vállalatoknak.

Példamutató vállalatokat díjazott a Magyar Adományozói Fórum 

Az Év Társadalmi Befektetési Programja mellett a leginnovatívabb, a legsikeresebb, és a legnagyobb hatást elérő vállalati támogatási programokat díjazta a Magyar Adományozói Fórum (MAF) 2012. október 4-én. A MAF Társadalmi Befektetések Díjakat a Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere fővédnökségével rendezett „MAF Partnerség.Hatás.Innováció. 2012” című konferencia záró programjaként adták át. A miniszter a díjátadón hangsúlyozta: a sikerhez új típusú mentalitásra van szükség Magyarországon.

Már a cégek is érzik a klímaváltozást 

Egyre több cég gondolja úgy, hogy a klímaváltozás fenyegetést jelent az üzlet számára. A Szén-dioxid-kibocsátás Közzétételi Projekt (CDP) jelentése szerint a vállalatok tisztában vannak a kockázattal, de nem tesznek eleget annak érdekében, hogy csökkentsék károsanyag-kibocsátásukat.

Spóroljunk okosan! Versenyelőny a hatékonyságban 

Most, amikor egy cég büdzséjében minden fillér kiadás számít, mindenképpen érdemes felkutatni azokat a lehetőségeket, amelyekkel valódi megtakarítások érhetők el.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Útnak indultak a magyarok

Útnak indultak a magyarok  

Fokozódott a magyarok utazási kedve az idén, legalábbis az utasbiztosítások száma alapján.

Pénzszerzés

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant  

Az elmúlt hetek gazdasági hírei újabb lökést adhatnak a magyar befektetők külföldi ingatlanvásárlási kedvének.

Adózás

Csökkenhet a naperőmű-beruházások adója

Csökkenhet a naperőmű-beruházások adója 

Megoldódni látszik a naperőmű-beruházások legnagyobb adózási problémája.

Cégblog

Figyelmeztet a bank: csalás terjed

Figyelmeztet a bank: csalás terjed 

Csalók a Gránit Bank nevével és arculati elemeivel visszaélve hirdetéseket jelenítenek meg közösségi médiában.

Klímablog

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok  

Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor háztartási takarítóeszközt vásárolnak.

Gazdaság

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant

Tuti befektetést keres? Itt vegyen ingatlant  

Az elmúlt hetek gazdasági hírei újabb lökést adhatnak a magyar befektetők külföldi ingatlanvásárlási kedvének.

Társadalom

Kemény kritika és üzenet a kormánynak május elsején

Kemény kritika és üzenet a kormánynak május elsején  

A Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint az infláció és a megélhetési válság egyre nehezebb helyzetbe hozza az átlagbérből élő embereket.

Infokom

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek 

A vállalatok részéről nem az a kérdés, hogy bevezessék-e a modern informatikai eszközöket, hanem az, hogy a munkavállalók tudják-e hatékonyan használni ezeket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo