A Cocoa Life beruházásából 100 millió dollárnyi Elefántcsontpartnak, a világ elsőszámú kakaótermelő országának jut, ahol a program 75 ezer gazdának segíthet megkétszerezni a termelékenységüket – írja a Zöld8.
A világ legnagyobb csokoládégyártója a következő tíz évben 400 millió dollárt, vagyis közel 87 milliárd forint beruházást hajt végre, hogy több mint 200 ezer gazda és a kakaótermesztő közösségekben velük együtt élő egymillió ember megélhetését és életkörülményeit javítsa.
A Cocoa Life a kakaó beszállítói láncának átalakításában nemcsak a beszállítókkal működik együtt, hanem az érintett kormányokkal, civil szervezetekkel is. A társaság már egy ideje együtt dolgozik például az ENSZ Fejlesztési Programja (UNDP), a WWF (World Wildlife Foundation), valamint az Anti-Slavery International, a rabszolgamunka felszámolásáért küzdő nemzetközi szövetség szakértőivel annak érdekében, hogy megtalálja a sikeres változtatás ütőképes alapelveit és az előrelépés mérését lehetővé tevő megoldásokat.
„A Cocoa Life program középpontjában az a meggyőződésünk áll, hogy a kakaótermesztők életének javulnia kell” – mondta Bharat Puri, a globális csokoládé-üzletág első alelnöke. „Nem csupán a mezőgazdaságba, a termelési gyakorlatba akarunk beruházni – meg akarjuk erősíteni magukat a kakaótermesztő közösségeket, hogy falvaik olyan helyekké váljanak, ahol szívesen élnek az emberek.”
A Cocoa Life win-win kapcsolatokat kíván létrehozni, hogy a gazdálkodó közösségek partnereikkel együttműködve növelhessék a kakaóhozamot, megerősíthessék a közösségeket és a kakaótermesztő családokat, tegyenek a gyermekmunka ellen, és megóvják a kakaótermesztő vidék tájképi jellegzetességeit és az élhető környezetet a következő generációk számára.
A Cocoa Life alapja a Mondelēz International sikeres Cadbury Kakaó Partnerség programja, amely Ghánában, Indiában és a Dominikai Köztársaságban működik. A projekt első fázisában, 2009 és 2011 között a program révén Ghánában 20%-kal sikerült növelni a kakaóhozamot, 200%-kal a háztartások jövedelmét és 80%-kal a kormányzat által támogatott fejlesztési projektek számát. A társaság igyekszik mind több ghánai közösséget bevonni a programba, amelyet 2011-ben kiterjesztett a Dominikai Köztársaságra is. Indiában a vállalat már ötven éve működik együtt közvetlenül a kakaótermesztőkkel.
A Cocoa Life a Mondelēz International célkitűzése, hogy 2015-re az Európában értékesített kávéját 100%-ban fenntartható forrásokból fogja fedezni, a „Coffee Made Happy” kezdeményezése pedig 2020-ig legalább 200 millió dollárt költ egymillió kávétermesztő farmer támogatására.