Így lesz zöldebb a kakaó

A világ legnagyobb csokigyártója, a Mondelēz International elindította a „Cocoa Life”-ot, a társaság eddigi legnagyobb erőfeszítését a fenntartható kakaótermelés érdekében. A program keretében a cég a következő tíz évben 400 millió dollárt ruház be – írja a Zöld8.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:sxc

A Cocoa Life beruházásából  100 millió dollárnyi Elefántcsontpartnak, a világ elsőszámú kakaótermelő országának jut, ahol a program 75 ezer gazdának segíthet megkétszerezni a termelékenységüket – írja a Zöld8.

A világ legnagyobb csokoládégyártója a következő tíz évben 400 millió dollárt, vagyis közel 87 milliárd forint beruházást hajt végre, hogy több mint 200 ezer gazda és a kakaótermesztő közösségekben velük együtt élő egymillió ember megélhetését és életkörülményeit javítsa.

A Cocoa Life a kakaó beszállítói láncának átalakításában nemcsak a beszállítókkal működik együtt, hanem az érintett kormányokkal, civil szervezetekkel is. A társaság már egy ideje együtt dolgozik például az ENSZ Fejlesztési Programja (UNDP), a WWF (World Wildlife Foundation), valamint az Anti-Slavery International, a rabszolgamunka felszámolásáért küzdő nemzetközi szövetség szakértőivel annak érdekében, hogy megtalálja a sikeres változtatás ütőképes alapelveit és az előrelépés mérését lehetővé tevő megoldásokat.

„A Cocoa Life program középpontjában az a meggyőződésünk áll, hogy a kakaótermesztők életének javulnia kell” – mondta Bharat Puri, a globális csokoládé-üzletág első alelnöke. „Nem csupán a mezőgazdaságba, a termelési gyakorlatba akarunk beruházni – meg akarjuk erősíteni magukat a kakaótermesztő közösségeket, hogy falvaik olyan helyekké váljanak, ahol szívesen élnek az emberek.”

A Cocoa Life win-win kapcsolatokat kíván létrehozni, hogy a gazdálkodó közösségek partnereikkel együttműködve növelhessék a kakaóhozamot, megerősíthessék a közösségeket és a kakaótermesztő családokat, tegyenek a gyermekmunka ellen, és megóvják a kakaótermesztő vidék tájképi jellegzetességeit és az élhető környezetet a következő generációk számára.

A Cocoa Life alapja a Mondelēz International sikeres Cadbury Kakaó Partnerség programja, amely Ghánában, Indiában és a Dominikai Köztársaságban működik. A projekt első fázisában, 2009 és 2011 között a program révén Ghánában 20%-kal sikerült növelni a kakaóhozamot, 200%-kal a háztartások jövedelmét és 80%-kal a kormányzat által támogatott fejlesztési projektek számát. A társaság igyekszik mind több ghánai közösséget bevonni a programba, amelyet 2011-ben kiterjesztett a Dominikai Köztársaságra is. Indiában a vállalat már ötven éve működik együtt közvetlenül a kakaótermesztőkkel.

A Cocoa Life a Mondelēz International célkitűzése, hogy 2015-re az Európában értékesített kávéját 100%-ban fenntartható forrásokból fogja fedezni, a „Coffee Made Happy” kezdeményezése pedig 2020-ig legalább 200 millió dollárt költ egymillió kávétermesztő farmer támogatására.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo