Célkeresztbe kerülnek a mobil és online játékok

Összehangolt uniós fogyasztóvédelmi ellenőrzés indul a mobil és online játékok ellenőrzésére.

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) közleménye szerint a nemzetközi kampány célja, hogy a részt vevő hatóságok átfogó képet kapjanak a mobil- és online játékok piacán jelen lévő, fogyasztóvédelmi szempontból aggályos gyakorlatokról, és hatékonyabbá tegyék saját vizsgálataikat. A fiatalok védelme érdekében az NKFH a Nemzetgazdasági Minisztériummal (NGM) egyeztetve már megkezdte a felkészülést az összehangolt akcióra.

A videójáték-ipar napjaink egyik legdinamikusabban növekvő szektora, amelynek globális piaca meghaladja a 217 milliárd amerikai dollárt. A gyors növekedéssel párhuzamosan számos olyan üzleti gyakorlat alakult ki, amely potenciálisan sértheti a fogyasztók, különösen a kiskorúak érdekeit.

Az alábbi területeket ellenőrzik:

· Lootbox-ok: a véletlenszerű jutalmakat kínáló fizetési rendszerek átláthatóságát,

· Virtuális fizetőeszközök: a játékokon belüli vásárlások feltételeit,

· Sötét mintázatok: az eladások ösztönzését szolgáló manipulációs technikákat,

· Pay-to-win modell: az előnyök vásárlásának hatását a játékélményre,

· Kiskorúakat célzó gyakorlatok: a gyermekek számára félrevezető reklámokat és mechanizmusokat,

· Influenszerek szerepe: a játékokat népszerűsítő tartalomkészítők felelősségét.

 

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo