A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) közleménye szerint a nemzetközi kampány célja, hogy a részt vevő hatóságok átfogó képet kapjanak a mobil- és online játékok piacán jelen lévő, fogyasztóvédelmi szempontból aggályos gyakorlatokról, és hatékonyabbá tegyék saját vizsgálataikat. A fiatalok védelme érdekében az NKFH a Nemzetgazdasági Minisztériummal (NGM) egyeztetve már megkezdte a felkészülést az összehangolt akcióra.
A videójáték-ipar napjaink egyik legdinamikusabban növekvő szektora, amelynek globális piaca meghaladja a 217 milliárd amerikai dollárt. A gyors növekedéssel párhuzamosan számos olyan üzleti gyakorlat alakult ki, amely potenciálisan sértheti a fogyasztók, különösen a kiskorúak érdekeit.
Az alábbi területeket ellenőrzik:
· Lootbox-ok: a véletlenszerű jutalmakat kínáló fizetési rendszerek átláthatóságát,
· Virtuális fizetőeszközök: a játékokon belüli vásárlások feltételeit,
· Sötét mintázatok: az eladások ösztönzését szolgáló manipulációs technikákat,
· Pay-to-win modell: az előnyök vásárlásának hatását a játékélményre,
· Kiskorúakat célzó gyakorlatok: a gyermekek számára félrevezető reklámokat és mechanizmusokat,
· Influenszerek szerepe: a játékokat népszerűsítő tartalomkészítők felelősségét.