2024-ben a Revolut több mint 600 millió font értékű potenciális csalást akadályozott meg ügyfelei védelme érdekében. A vállalat folyamatosan fejleszti a biztonsági funkcióit: idén elindította az alkalmazáson belüli hívásokat, hogy segítsen az ügyfeleknek gyorsan leleplezni a megszemélyesítő csalásokat, valamint valós idejű AI csalásfelismerő rendszereket, tranzakciós limiteket, biometrikus hitelesítési követelményeket vezetett be, és oktatási forrásokat biztosít, hogy a fogyasztók tájékozottak maradjanak a lehetséges kockázatokkal kapcsolatban.
Fotó: revolut
Azonban a pénzintézetek önmagukban nem tudják felvenni a harcot a közösségi média platformokon elindított csalások óriási méretével. A Revolut legújabb Fogyasztói Biztonsági és Pénzügyi Bűnözési Jelentésének legfontosabb megállapításai kiemelik:
A titkosítás nem egyenlő a védelemmel – A WhatsApp-ról és a Telegram-ról induló csalások már a bejelentett esetek jóval több mint egyharmadát (39 százalék) teszik ki, mivel a bűnözők egyre inkább titkosított üzenetküldő szolgáltatásokat használnak áldozataik kihasználására. A fogyasztók azt hiszik, hogy ezek a platformok biztonságosak, azonban a Telegram-ról induló csalások száma elképesztő 121 százalék-kal nőtt 2024 második felében, míg a WhatsApp-on elkövetett csalások száma szintén aggasztó mértékben, 67 százalék-kal emelkedett. Bár Magyarországon a csalások csupán 22 százalék-a származott ezekről a platformokról, a Telegram kulcsfontosságú szereplővé vált a befektetési csalások terén (47 százalék), és ez a platform bizonyult az álláshirdetési csalók első számú eszközének is (63 százalék).