Százmilliókat spóroltak a BAM résztvevői

Május 25-én ért véget a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium partnereként a Magyar Kerékpárosklub által meghirdetett Bringázz a munkába! kampány tavaszi fordulója, amelyre rekordszámú nevezés érkezett.

A hatodik alkalommal rendezett eseményre 7700-an neveztek, 2050 cég képviseletében, és az online naptárban vezetett adatok szerint a résztvevők több mint másfél millió kilométert tekertek, amivel 280 tonna szén-dioxid-kibocsátástól óvták meg a légkört. A Piac&Profit napi árfolyamon elvégzett számítása szerint a résztvevők  több mint háromszázmillió forintnyi benzinköltséget takarítottak meg.

A Bringázz a munkába! kampányt négy évvel ezelőtt a kerékpározás népszerűsítésére hívta életre a Magyar Kerékpárosklub. Akik a kampány ideje alatt legalább nyolcszor kerékpárral mentek munkahelyükre (vagy egyéb ügyeik intézésére), díjakat nyerhetnek, köztük egy amszterdami utazást is.

A kerékpározást népszerűsítő kampányoknak köszönhetően Magyarországon évente 40-50 százalékkal nő a biciklisforgalom, a Gellért téren például egy-egy melegebb napon húszezren tekernek keresztül. A megfelelő kerékpáros-infrastruktúra kialakításáért még nagyon sokat kell dolgozni, hiszen például az országban lévő összesen 4000 kilométernyi kerékpárút fele használhatatlan állapotban van, és többek között számos új út kialakítására is szükség lenne.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo