A szombat délutáni Carrotmob célja a tudatos vásárlók megszólítása volt. A világszerte nagy népszerűségnek örvendő Carrotmob rendezvények lényege, hogy a fogyasztók a vásárlóerejüket felhasználva mutatják meg a vállalkozásoknak, hogy milyen értékrend fontos a számukra. A május 4-e délután elsősorban a zöldebb, felelősebb vendéglátás iránti igényre próbálta felhívni a Mikszáth Kálmán tér környéki éttermek, kávézók és pubok vezetőinek figyelmét.
“Általánosságban azt kell mondjuk, hogy a hazai vendéglátásra egyelőre nem jellemző az a fajta környezetvédelmi szempontú tudatosság, amely nyugaton már sok országban tapasztalható. Ennek egyik oka, hogy a vendéglátóegységek eléggé be vannak szorítva a népegészségügyi előírások közé, amik kevés teret engednek a környezetbarát megoldásoknak, másrészt pedig úgy tűnik, egyelőre a fogyasztók sem követelik meg az ezirányú fejlődést illetve nem jutalmazzák meg eléggé azokat, akik környezetkímélőbben működnek, mint versenytársaik” nyilatkozta Szűcs Róbert, a rendezvény szervezésében részt vevő Felelős Gasztrohős csapat képviselője.
A mostani rendezvény világviszonylatban is igen nagynak számít: 2012ben a legnagyobb Carrotmob 7 üzlet részvételével zajlott (Linz, Ausztria) és a legnagyobb felajánlás hasonló eseményen 200% volt (Perth, Ausztrália). A szombati akció mindkét eseménnyel felvette a versenyt, hiszen a Mikszáth téri Carrotmobhoz 7 vendéglátóegység csatlakozott és ezek közül a Lumen a napi bevételének 200%-át ajánlotta fel.
Az esemény nem csak a fogyasztók, hanem az akcióhoz csatlakozott vendéglátóhelyek vezetőinek is elnyerte a tetszését. “Nagyon tetszik a kezdeményezés, és nem csak azért, mert egy kis reklámot jelent a számunkra. Mi az utóbbi időben igen sokat költöttünk az energiahatékonyságunk növelésére, és terveink szerint most az étteremben felhasznált víz mennyiségének visszaszorításának látnánk neki. A Carrotmob pont jókor jött, hiszen az extra bevétel hozzásegít minket, hogy ebbe belekezdjünk. Ezért is ajánlottuk fel a napi bevétel 100%-át a víztakarékosságunk fejlesztésére.“ - tudtuk meg Fekete Andrástól, a Krúdy Gyula utcán található Don Leone étterem tulajdonosától. Egy másik résztvevő vendéglátóhely, a süteményekre szakosodott Vostro kávézó társtulajdonosa, Kiss Judit szintén hasznosnak találta a rendezvényt. “Sok törzsvendégünk van, de mellettük ma több volt az eddig ismeretlen arc is, akiket reméljük, az ajtón lévő plakát motivált rá, hogy nálunk fogyasszanak. Mi a bevételünk 50%- át ajánlottuk fel arra, hogy lecseréljük a korábbi tulajdonosoktól örökölt designos, de sok energiát fogyasztó égőinket.”
A Carrotmob egyik fontos eleme, hogy a vállalkozások által tett ígéreteket a szervezők “be is hajtják”, vagyis a rendezvény utáni hónapokban nyomon követik és dokumentálják, hogy a beruházások valóban megtörténtek. “Május 4-ével tehát a Felelős Gasztrohős csapata és a Greenpeace aktivistái számára nem ér véget a Carrotmob, és reméljük, hogy az eredményeket a résztvevők is figyelemmel követik majd a blogunkon.” - tette hozzá Róbert.