Felelős vállalatok

Versenyjogba ütközhet a „zöld” magatartás
A vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerepet játszanak a környezetvédelmi szempontok, ezért a cégek is igyekeznek hangsúlyozni környezettudatosságukat. A vállalat zöld imázsának népszerűsítésekor azonban nagy óvatosságra van szükség, mert a fogyasztók megtévesztése, a nem bizonyítható állítások következménye a jövőben – cégmérettől függően – akár több tíz- vagy százmilliós büntetés is lehet – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A társaságok versenykorlátozó együttműködését vagy a domináns piaci magatartását viszont akár indokolhatják is környezetvédelmi megfontolások.

21 millió dollárt ad a Philip Morris az illegális kereskedelem ellen
A Philip Morris International kihirdette a PMI IMPACT második fordulójának nyerteseit: 21 millió dollárt kapnak az illegális kereskedelem és bűnözés elleni küzdelemmel foglalkozó programok.

Perceken belül indul az árverés az FC Barcelona dedikált mezéért
December 18-án 10.00 és 18.00 óra között lehet licitálni arra a dedikált FC Barcelona futballmezre, amit a Colt Hungária Kft. jótékonysági árverésre bocsátás céljából vásárolt meg. A cég a befolyt összeget teljes egészében a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet javára ajánlja fel.

Újabb tíz cég az Üzleti Etikai Díjasok között
Immár 91 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A széles zsűri tagjai tizenkilencedik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-, és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.

Tíz céget ismertek el az Üzleti Etikai Díjjal
Immár 91 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. Az alapítók tizenkilencedik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-, és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.

Gyümölcsöt osztottak a cementgyári dolgozók
Közel háromszázötvenezer forint értékben osztottak szét gyümölcsöt a Királyegyházi Cementgyár munkavállalói Szentlőrinc, Királyegyháza és Bükkösd óvodáiban, általános iskoláiban, szeptemberben. A jótékonysági akció nem egyedüli, egy olyan sorozat első állomása, ahol a munkavállalók felajánlják juttatásaik egy részét a helyi közösségek javára.

Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé
Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.

Tőkealap indul közhasznú vállalkozások segítésére
A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és a Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesülete (THBE), valamint az Európai Beruházási Alap (EIF) közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy 6,25 milliárd forint tőkebefektetéssel elindul a Social Impact Fund elnevezésű tőkealap. Az Alap olyan vállalkozásokba fektet tőkét, melyek üzletileg és társadalmi szempontból egyszerre termelnek eredményt.

Weboldalak akadálymentesítésére indul verseny
Magyarországon minden 10. ember akadályba ütközik egy weboldal olvasása közben, világszinten százmilliókat érint a probléma. Az IThon.info országos versenyt rendez informatikusoknak weboldalak akadálymentesítésére.

100-ból hat munkavállaló társadalmi cégnél dolgozik
Kutatások szerint az európai szociális gazdasági szektor jelenleg több, mint 11 millió embernek ad munkát, ez az aktív munkaképes lakosság 6 százalékát teszi ki. Bár ez az arány országonként változó, a szám egyértelműen jelzi, hogy egy nem elhanyagolható szektorról van szó. Magyarországon is egyre több a társadalmilag hasznos, megvalósult kreatív ötlet – a nagy kérdés, hogy ezek közül mennyi marad életben hosszútávon is fenntartható, üzletileg is sikeres vállalkozás formájában.
Milliárdokat fektet újrafeldolgozásba a Suzuki
A Suzuki Motor Corporation Japánban a 2017-es pénzügyi évben (2017. április-2018. március) a jármű-újrafeldolgozási bevételéből nettó 551,92 millió jent (1,3 milliárd forint) forgatott vissza az üzletágba.
Így gyárthatunk kevesebb szemetet
Felhőalapú platformot fejleszt a Schneider Electric, ami gyűjti és értékeli a cég fenntarthatósági adatait, a műanyagfelhasználás mértékét és az energia- vagy a vízfogyasztást.
Pro bono: Erin Brockovich után szabadon
Szervezett rendszere van már annak, hogyan vállalják el az elit multinacionális ügyvédi irodák a civil szervezetek ügyeit pro bono, azaz ingyen. A cél, hogy ezzel hozzájáruljanak egy fenntarthatóbb és igazságosabb társadalom megteremtéséhez.
Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk!
A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.
Jóval kevesebb élelmiszert dob ki a Tesco
A Tesco Magyarországon egy év alatt 35 százalékkal csökkentette az élelmiszer-hulladék mennyiségét, és több mint 7000 tonna élelmiszeradományt juttatott el a rászorulókhoz – áll az áruházlánc friss jelentésében.
Idén is várja a jelentkezőket a Várépítő Pályázat
Lassan húsz éves Várépítő pályázat (ill. elődje) idén is lehetőséget kínál a gyermekintézményeknek és műemlékeknek, hogy felújítási munkálataikhoz építőanyagot igényeljen! 15 millió forintnyi építőanyag gyermekintézményeknek és műemlékeknek. A beadási határidő: 2018. május 3.
Kevesebb műanyagszemetet termelne a Lidl
Kevesebb műanyagot használ majd a Lidl a saját márkás termékeinél, energiatakarékos izzókra cserélik a mostani lámpáikat is. Nálunk az energiaitalok csomagolásában látható először változás.
Erin Brockovich után szabadon
Szervezett rendszere van már annak, hogyan vállalják el az elit multinacionális ügyvédi irodák a civil szervezetek ügyeit pro bono, azaz ingyen. Így is hozzájárulva egy fenntarthatóbb és igazságosabb társadalom megteremtéséhez. A bolgár származású Atanas Politov, a Dentons Európai Pro Bono Igazgatója mesélt a gyakorlatról.
Csak a felét kapják az IKEA-vagyonnak az örökösök
Örökségének felosztásában sem tagadta meg magát az IKEA-alapító, Ingvar Kamprad, akinek utódai csak a vagyon felét kapják meg, a másik fél Svédország északi részének megsegítésére megy.
Másodszüretre keres termelőket az Élelmiszerbank
Az Élelmiszerbank másodszüretek szervezéséhez, illetve mezőgazdaságban keletkező élelmiszerfeleslegek megmentéséhez partnereket keres. A megmentett feleslegeket az Élelmiszerbank rászorulókhoz juttatja el.
Nyílt nap február 23-án építőanyagra pályázóknak
Már több mint 10 millió forint értékű építőanyag gyűlt össze a 2018. évi, gyermekintézmények és műemlékek beruházásait építőanyaggal támogató Várépítő pályázaton és ez még nem a vége. Pályázni szándékozó intézmények sok praktikus tanácsot kaphatnak, hasznos információval gazdagodhatnak a február 23-án megrendezésre kerülő Várépítő napon, Budapesten, a Kortárs Építészeti Központban.
Új részvételi rekord a BCSDH vezetői tehetségprogramján
A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) hiánypótló, az Üzleti Világtanács nemzetközi programjának mintájára született képzésének kiemelkedő sikerét misem bizonyítja jobban, minthogy már 100 végzett tehetséges vezető kapott oklevelet a négy év alatt és 2018-ban minden eddiginél magasabb számú résztvevővel indul el a tehetségprogram ötödik évfolyama.
Nemzetközi minősítésre regisztrálták a HB Reavis projektjeit
A HB Reavis ingatlanfejlesztő csoport BREEAM Communities International minősítésre jegyeztette Pozsony belvárosában épülő projektjeit. A fejlesztések számos előnnyel járnak majd a közösség számára a zöld területektől a népszerű szolgáltatásokon át a közlekedésig, a Nove Nivy kerület ráadásul az első városi terület a világon, amit erre az elismerésre jegyeztettek. A fejlesztő további nagy léptékű projektjeit, így az Agora Budapestet is regisztrálta a minősítésre.
Újabb tíz cég nyert Üzleti Etikai Díjat
Immáron 82 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A díj alapítói tizennyolcadik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-,és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.
Újabb tíz cég nyert Üzleti Etikai Díjat
A mai naptól 82 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A díj alapítói tizennyolcadik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-,és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.
A vállalatok viszik tovább a fenntarthatóság ügyét
A hazai vállalatok 81 százaléka gondolja úgy, hogy a környezeti felelősségvállalás az egyik legfontosabb és legaktuálisabb területe a vállalatok hosszú távú fenntarthatóságának– derül ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) saját, nem reprezentatív felméréséből.
Etikus vállalati kultúra: tenni is kell érte
Az etikus működés, a felelős gondolkodás hatása egy vállalat eredményességére nehezebben ragadható meg, mint mondjuk a bankszámlán található egyenleg. Ez azonban csak első pillantásra tűnik így – figyelmeztet szakértőnk.
60 ezer euró társadalmi vállalkozásoknak
Harmadik alkalommal hirdeti meg az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány társadalmi célú pályázatát nonprofit szervezetek számára. A 60.000 euró összdíjazású „Lépj Velünk!” társadalmi innovációs program idén a társadalmi vállalkozásokra fókuszál.
Segítsünk együtt 1 millió fiatalnak jobb munkalehetőséget találni
Évente közel 4,5 millió hallgató vesz részt gyakornoki programokon Európa szerte. A fiatalok ezáltal releváns munkatapasztalatot szerezhetnek, ami növeli az esélyeiket a munkaerőpiacon. A legtöbb ilyen program azonban nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.
Egyre kevesebb ember kezében egyre nagyobb vagyon
Egyre nagyobbra nyílik a jövedelmi olló: a gazdagok gazdagabbak, a szegények szegényebbek lettek az elmúlt években – derül ki egy friss kutatásból. A világ 62 leggazdagabb embere annyi vagyont birtokol, mint az emberiség fele.
Ahol probléma van, ott üzlet is lehet
Üzleti és emberi szempontból egyaránt szükség van támogatásra ahhoz, hogy növekedésnek indulhasson az épp csak bimbózó társadalmi vállalkozási szcéna. A kulcspontokról beszélgettünk a SocialFokus egyik alapítójával.
A felelős vállalatoké a jövő
Növekszik a társadalmi és gazdasági fejlődésért stratégiai megoldásokat megvalósító közép-európai vállalatok száma és egy 2017-ben életbe lépő EU-s előírás szerint a nem pénzügyi és diverzitási jelentések súlya is – derül ki a Deloitte közép-európai CSR-vezetők körében végzett felméréséből.
Fizetsz vagy mosogatsz?
Egy-egy magasabb éttermi számla láttán szokás azon humorizálni, hogy inkább maradunk mosogatni. Az amerikai énekes, Jon Bon Jovi éttermében éppen erre van lehetőség.
Adománnyal kívánt boldog karácsonyt a Piac & Profit
A Piac & Profit munkatársainak adományaival és a cég vezetésének hozzájárulásával 100 családnak juttattunk el élelmiszercsomagot karácsony előtt a Neked Terem és a Mikulásgyár segítségével.
Vállalati vállalások: itthon hiánycikk
Véget ért a Párizsi Éghajlatvédelmi Csúcstalálkozó, ahol a kormányzati éghajlatvédelmi felelősség mellett a vállalatok elkötelezettsége is előtérbe került. A WWF Magyarország azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyar nagyvállalatok közül mindössze hat rendelkezik éghajlatvédelmi céllal, és csak két vállalatnak van kibocsátás-csökkentési stratégiája!
Decemberben adjuk a legtöbbet
Egyre több adomány érkezik a nonprofit szervezetekhez a magánszektorból a KSH statisztikái szerint. Nemzetközi adatok alapján az összes jótékony célú támogatás harmadát decemberben ajánlják fel, a vállalatok még profitálhatnak is a jótékonykodásból.
Önszabályozó lesz a média
Korrektor néven indul el az új média-önszabályozási rendszer, amelynek célja, hogy a csatlakozó szervezetek betartsák az etikus újságírás szabályait és azokért a nyilvánosság előtt feleljenek. A Főszerkesztők Fóruma kezdeményezésére létrejött Korrektor mögött széleskörű szakmai összefogás áll, így többek között a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) is az alapítók közé tartozik. Az etikai kódex 2012-es elfogadása után ez a következő nagy lépés a minőségi sajtó felelős, transzparens és számonkérhető működése felé.
Önkéntes munka: nem „mélyvízben” kell kezdeni
Az önkéntes munka amellett, hogy segít a támogatottaknak és a társadalomnak, az önkéntesnek magának, illetve vállalati önkéntes munka esetén a cégnek is hasznos. Sajnos egyelőre kevesen vágnak bele.
Megéri a logós bögre helyett a jótékonykodás
A világ legnagyobb vállalatainak eredményei igazolják, hogy az adományozás megtérülő befektetésnek számít. Decemberben ajánlják fel a legtöbb adományt, Magyarországon is egyre többször fordul elő, hogy a karácsonyi reklámajándékok árát jótékony célra fordítják.
Az üzlet nem jótékonysági intézmény - de van, amelyik igen
Szokás mondani, hogy egy üzlet nem jótékonysági intézmény. Nos, az adománybolt igen. Újrafelhasználás, munkahelyteremtés és társadalmi szolidaritás, üzleti alapon – ezzel foglalkozik a Cseriti.
100% megújuló termelés - ilyen is van
Sok szó esik arról, hogy a cégeknek, nagyvállalatoknak milyen fontos szerepe van a fenntartható fejlődés felé való haladásban. Vannak cégek, amelyek bizonyítják, hogy nem álom teljes mértékben megújuló forrásokból működtetni akár egy nagyvállalatot sem.
Újabb nyolc cég vehette át az Üzleti Etikai Díjat
Az idén 16. alkalommal átadott Üzleti Etikai Díj célja, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat. Az idei megmérettetésen – az eddigi 56 aktívan működő díjazott cég után – újabb 8 magyarországi bejegyzésű cég vehette át az elismerést november 18-án este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálán.
Idén is Zöld Békát oszt a Deloitte
A Deloitte tizennegyedik alkalommal hirdeti meg a Zöld Béka-díjat, vagyis a Közép-Európai Fenntarthatósági Jelentés Díjat. Az elismerést idén 13 országban ítélik oda a legjobb nem pénzügyi – úgynevezett fenntarthatósági vagy CSR – jelentést készítő cégeknek, majd az így kiválasztott vállalatok közül egy nemzetközi zsűri választja ki Közép-Európa legjobb jelentését.
Fenntarthatóság: példamutatás nélkül nem megy
A hazai vállalatok 96 százaléka szerint az első számú vezető hiteles példamutatásán múlik egy vállalat valódi fenntarthatósági teljesítménye – derül ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) saját felméréséből.
Öt vállalat vehette át 2015-ben a MAF Felelős Támogatói Védjegyet
A 2015-ben 3 hazai vállalat, a K&H Csoport, a KPMG és a Vodafone újította meg és újabb két cég, a Budapest Airport és a Microsoft vehette át a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegy elismerését, amely a stratégia, a menedzsment és az átláthatóság területeit átfogó szempontok alapján minősíti és hitelesíti a hazai vállalatok támogatási, társadalmi befektetési tevékenységeit.
Átadták a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díj elismeréseit
2015. október 1-jén hirdette ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) az idei MAF Társadalmi Befektetések Díj idei pályázatának végső eredményeit és adta át a leginnovatívabb, a legsikeresebb partneri együttműködésen alapuló, és a legnagyobb hatást elérő támogatási programokat megvalósító hazai vállalatoknak az elismeréseit. A díjkiosztóra a MAF „Társadalmi profit = Üzleti profit?” konferenciáján került sor, amelynek fővédnöke Varga Mihály, Nemzetgazdasági Miniszter volt.
Szakíthatunk a zacskókkal
Megnyitott Magyarország első csomagolás nélkül árusító boltja. A Nopack egyebek mellett a tudatos vásárlást, a zéró hulladékot és a méltányos kereskedelmet tűzte zászlajára.
60 000 euró társadalmi innovációra
Második alkalommal hirdeti meg az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány társadalmi célú pályázatát nonprofit szervezetek számára. A „Lépj velünk!” – társadalmi innovációs program 2015. évi újdonsága, hogy a pályázó non-profit szervezetek az összesen elnyerhető 60.000 euró támogatáson túl fél éven át tartó szakmai mentorálást is kapnak, amibe az UniCredit vezető menedzserei is bekapcsolódnak.