Milliárdokat fektet újrafeldolgozásba a Suzuki

A Suzuki Motor Corporation Japánban a 2017-es pénzügyi évben (2017. április-2018. március) a jármű-újrafeldolgozási bevételéből nettó 551,92 millió jent (1,3 milliárd forint) forgatott vissza az üzletágba.

A közlemény szerint a Suzuki a vizsgált időszakban 3,1 milliárd jent (mintegy 7,7 milliárd forint) fordított a járműalkatrészek újrahasznosítására, ami az ügyfelek által ebből a célból befizetett díjakból (3,7 milliárd jen, azaz közel 9 milliárd forint) valósult meg, így a cég számára az eszközök újrahasznosítása nettó 551,92 millió jen többletet eredményezett.

Optimisták az autóipari beszállítók, de piacvesztéssel kell számolniuk
A PwC magyarországi autóipari beszállító felmérése árbevétel és foglalkoztatotti létszám tekintetében egyaránt bővülést prognosztizál​ ​2018-ra​. A vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak a megrendelők rendelkezésére állni.
A Suzuki a környezet és az élővilág iránti felelősségvállalásának jegyében, valamint a jármű-újrafeldolgozás előmozdítása érdekében ebből a többletből 460,0 millió jennel járul hozzá a Japan Foundation for Advanced Auto Recycling (a fejlett autó-újrafeldolgozásért létrehozott japán alapítvány) működéséhez és a fejlett autó-újrafeldolgozási üzletág fejlesztéséhez.

Az újrahasznosítási költségek mellett a vállalat 97,62 millió jent fordít a Japan Automobile Recycling Promotion Center (Japán Autó-újrafeldolgozást Elősegítő Központ) működési költségeire. Közép- és hosszú távon a Suzuki megtesz minden szükséges erőfeszítést a teljes újrahasznosítási költség stabilizálásáért.

A közlemény szerint a cég a gépjármű-karosszéria elemek, a légzsákok, illetve a légkondicionáló hűtőközeget alkotó gázok (fluorozott szénhidrogének) megfelelő kezeléséről és újrafeldolgozásáról gondoskodott. Példaként említették, hogy a Suzuki a vizsgált időszakban a gépjármű-karosszériák feldolgozásából több mint 55 ezer tonna hulladékot, légzsákokból pedig 1 200 000 darabot gyűjtött be, előbbinek 98,1 százalékát, utóbbinak pedig 93,8 százalékát hasznosították újra.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo