Milliárdokat fektet újrafeldolgozásba a Suzuki

A Suzuki Motor Corporation Japánban a 2017-es pénzügyi évben (2017. április-2018. március) a jármű-újrafeldolgozási bevételéből nettó 551,92 millió jent (1,3 milliárd forint) forgatott vissza az üzletágba.

A közlemény szerint a Suzuki a vizsgált időszakban 3,1 milliárd jent (mintegy 7,7 milliárd forint) fordított a járműalkatrészek újrahasznosítására, ami az ügyfelek által ebből a célból befizetett díjakból (3,7 milliárd jen, azaz közel 9 milliárd forint) valósult meg, így a cég számára az eszközök újrahasznosítása nettó 551,92 millió jen többletet eredményezett.

Optimisták az autóipari beszállítók, de piacvesztéssel kell számolniuk
A PwC magyarországi autóipari beszállító felmérése árbevétel és foglalkoztatotti létszám tekintetében egyaránt bővülést prognosztizál​ ​2018-ra​. A vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak a megrendelők rendelkezésére állni.
A Suzuki a környezet és az élővilág iránti felelősségvállalásának jegyében, valamint a jármű-újrafeldolgozás előmozdítása érdekében ebből a többletből 460,0 millió jennel járul hozzá a Japan Foundation for Advanced Auto Recycling (a fejlett autó-újrafeldolgozásért létrehozott japán alapítvány) működéséhez és a fejlett autó-újrafeldolgozási üzletág fejlesztéséhez.

Az újrahasznosítási költségek mellett a vállalat 97,62 millió jent fordít a Japan Automobile Recycling Promotion Center (Japán Autó-újrafeldolgozást Elősegítő Központ) működési költségeire. Közép- és hosszú távon a Suzuki megtesz minden szükséges erőfeszítést a teljes újrahasznosítási költség stabilizálásáért.

A közlemény szerint a cég a gépjármű-karosszéria elemek, a légzsákok, illetve a légkondicionáló hűtőközeget alkotó gázok (fluorozott szénhidrogének) megfelelő kezeléséről és újrafeldolgozásáról gondoskodott. Példaként említették, hogy a Suzuki a vizsgált időszakban a gépjármű-karosszériák feldolgozásából több mint 55 ezer tonna hulladékot, légzsákokból pedig 1 200 000 darabot gyűjtött be, előbbinek 98,1 százalékát, utóbbinak pedig 93,8 százalékát hasznosították újra.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo