Optimisták az autóipari beszállítók, de piacvesztéssel kell számolniuk

2018. június 28. csütörtök - 10:00 / piacesprofit.hu
  •    

A PwC magyarországi autóipari beszállító felmérése árbevétel és foglalkoztatotti létszám tekintetében egyaránt bővülést prognosztizál​ ​2018-ra​. A növekedésnek az egyre nagyobb kihívást jelentő munkaerőhiány szabhat csak gátat – a vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak a megrendelők rendelkezésére állni.

Az autóipari beszállítók árbevétele ebben az évben 5 százalékkal bővülhet a PwC felmérése szerint, legalábbis átlagosan ekkora növekedésre számítanak a gyártók. A felmérést kitöltő vállalatok közel kétharmada ugyanakkor öt százaléknál nagyobb árbevétel-növekedést valószínűsít 2018-ra.

A korábbi időszak tapasztalatai alapján a bevétel-növekedés legfőbb oka az eladott termékek volumenének változása (2017-ben 49 százalék), az új termékek bevezetése (32 százalék), illetve a gyártott termékek eladási árának változása (14 százalék) lehet. A kutatás​ eredményei alapján az autóipari trendekkel összefüggésben a robotika az a technológia, amely öt éven belül stratégiai fontosságú lesz az autóipari beszállítók több mint 60 százaléka számára Magyarországon.

Tönkrevágja a brexit a brit autóipar
Több százezer ipari állás szűnhet meg Nagy-Britanniában, a kilépés után összeomolhat a brit autóipar – figyelmeztetett Paul Drechsler, a British Industry Confederation elnöke a CNN Money szerint.

Képzés vagy robot?

A válaszadók negyede már jelenleg is használ olyan ipar 4.0 megoldásokat mint az M2M, az IoT, a connected cars és a mesterséges intelligencia, míg a többség középtávon számít arra, hogy különböző tevékenységi területein megjelennek az új technológiák. Az utóbbi években jelentősen megnövekedett a képzett szakemberek iránti kereslet, a vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak elvállalni egy megrendelést. A kialakult helyzetre a válaszadó cégek 80 százaléka fizetésemeléssel, 64 százaléka saját képzési programokkal, karrierfejlesztéssel reagál.

„A beszállítóknak intenzíven kell dolgozniuk a termelés hatékonyságának folyamatos javításán, az innováció elősegítésen ahhoz, hogy megfeleljenek a kereslet és a követelmények növekedésének. Azoknak az autóipari beszállítóknak, amelyek kis kutatás-fejlesztési igényű hagyományos termékeket gyártanak, már rövid távon is piacvesztéssel kell számolniuk” – fejtette ki Osztovits Ádám, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának vezető cégtársa.

„A magyar járműipar akkor tud régiós szinten versenyképes maradni, ha növeli a hozzáadott értékét és minél több innovációs és K+F tevékenységet tud az országba vonzani. Ehhez szorosan kapcsolódik az innovációt támogató gazdasági környezet és a kedvező adózási feltételek megteremtése. Szintén kulcsfontosságú a versenyképes tudással rendelkező szakemberek képzése, a munkaerő mobilitásának ösztönzése, illetve a szakmunka elismertségének növelése” – összegezte Végh Bálint.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor