Beszállítók cikkek
Kiderült, milyennek látják a magyar cégek az alvállalkozóikat
Megjelent az első beszállítói kutatás. Ebből többek között kiderült, a magyar vállalkozások döntő többségének a logisztika, a könyvelés és bérszámfejtés, illetve az építőipari munkák kapcsán van szüksége alvállalkozókra. A partnerek bevonása során elsősorban a megbízhatóságot és a jó referenciákat értékelik, illetve leginkább ismerettség és ajánlások révén keresnek alvállalkozókat – derül ki a Brillit.com 400 hazai cég körében végzett felméréséből. A kis- és középvállalkozásoknak sokszor azzal akad gondjuk, hogy egyáltalán feltűnjenek potenciális üzleti partnerként a céges beszerzések radarján.
3 milliárdból fejlődhetnek nagyvállalati beszállítókká a kkv-k
Idén is folytatódik a beszállító fejlesztési program, a legalább 5 kis- és közepes vállalkozáshoz kapcsolódó külföldi illetve magyar nagyvállalatok szeptember 10. és október 10. között nyújthatják be pályázataikat.
Zsugorodó autópiac – dőlnek a tervek, bedőlhetnek a beszállítók
Az autóipar nehézségei súlyosan érintenek sok beszállítót, hiszen a gyengülő konjunktúra, ugyanakkor az új technológiákra való átállás azoknak is nagy nehézségeket jelent. A kiutat a takarékosság és az iparág fokozott együttműködése jelentheti.
Nem megijedni, készülni kell a hazai autóiparban
A magyar gazdaság erősen támaszkodik a folyamatosan bővülő autóiparra, hazánk a régió fontos központjának számít, a nagy autógyártók szívesen fektetnek a magyarországi gyártásba. Az autóiparban elkezdődött drasztikus változások – az ipar 4.0, az elektromos és hidrogénhajtású autók – azonban kihívások elé állíthatják az országot. Még inkább szükségessé válnak a létfontosságú beruházások, és a hazai beszállítói környezet versenyképességének erősítése is elengedhetetlen.
Ipar 4.0: tanuljunk mintagyáraktól
Ingyen, a digitális transzformációt már végrehajtott gyárak segítségével készítik fel a 4.0-s ipari megoldások bevezetésére a kkv-kat az Ipar 4.0 Mintagyárak programban. Az IFKA és az IVSZ közös projektjének célja, hogy a magyar beszállítók megfeleljenek a multinacionális megrendelők egyre növekvő igényeinek.
Tovább szárnyalna az autóipar, ha lenne hozzá munkaerő
Az árbevétel és a foglalkoztatottság tekintetében is az autóipar bővülése várható idén – áll a PwC Magyarország felmérésében, ami a Széchenyi Tőkealap blogján érhető el. Már 2017 is a növekedés éve volt, várhatóan az idei adatok is hasonlóan pozitívak lesznek.
Optimisták az autóipari beszállítók, de piacvesztéssel kell számolniuk
A PwC magyarországi autóipari beszállító felmérése árbevétel és foglalkoztatotti létszám tekintetében egyaránt bővülést prognosztizál 2018-ra. A növekedésnek az egyre nagyobb kihívást jelentő munkaerőhiány szabhat csak gátat – a vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak a megrendelők rendelkezésére állni.
Jól futnak majd a kkv-k a régióban
2020-ig meg kívánja duplázni a közép- és kelet-európai KKV-któl, köztük a magyar vállalkozásoktól vásárolt termékek és szolgáltatások volumenét a General Electric (GE). A cég ezt a többi között kis- és középvállalati beszállítói bázisának növelésével kívánja elérni.
Veszélyben a magyar autóipar
Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.
Újabb cég csatlakozik a beszállítói programhoz
Csatlakozik a GE Hungary csoport a Nemzeti Beszállítói Programhoz – jelentette be Varga Mihály az erről szóló szándéknyilatkozat aláírásakor. A nemzetgazdasági miniszter kiemelte: a beszállítói fejlesztési projekt lehetővé teszi, hogy az eddiginél nagyobb arányban járuljanak hozzá a hazai vállalatok a magasabb hozzáadott értékkel bíró termékek fejlesztéséhez és gyártásához.
Újabb milliárdok jönnek a beszállítóknak
Beszállító-fejlesztési programot fogadott el a kormány. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondása szerint idén és jövőre összesen 14 milliárd forintot fordítanak erre a célra.
Így bukják el üzleti lehetőségeiket a hazai beszállítók
Minden 4. hazai beszerző szerint rendszeresen fordul elő, hogy a potenciális beszállítók válaszra sem méltatják őket az ajánlatkérés során – derült ki a Táblázat.hu friss kutatásából. A több mint 1100 hazai beszerző részvételével zajló felmérés arra is rávilágított, hogy nem feltétlenül a legjobb ár a nyerő: a beszállító gyorsasága, az ajánlat részletessége és a kapcsolattartás minősége többet nyom a latban.
Egymilliárdot nyerhetnek most a beszállítók
Már lehet pályázni arra a támogatásra, amelyet a beszállító cégeknek írtak ki. Érdemes sietni, a teljes keretösszeg húszmilliárd forint, a pályázati győztesek ötven százalék előleget igényelhetnek.
Keddtől lehet pályázni beszállítói támogatásra
Keddtől pályázhatnak támogatásra a beszállító mikro-, kis- és középvállalkozások és beszállítói integrátorok 20 milliárd forintos keretösszegben a GINOP-ban - tájékoztatta Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-t.
Nem ülhetnek a babérjaikon a beszállítók
Miközben 2015 újabb kiváló év volt az autóipari beszállítók számára – 7,5 százalékos profitnövekedéssel –, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul – állítja a Lazard és a Roland Berger tanulmánya. Az elemzők az idei évre a piac megtorpanását várják.
Nagy lehetőség az autóipari beszállítók előtt
A legtöbb vállalati összeolvadás és felvásárlás idén is az IT-, a technológiai és az energiaszektorban várható Magyarországon, ugyanakkor a piac értéknövekedéséhez ebben az évben a pénzügyi szektor ügyletei is jelentős mértékben hozzájárulhatnak. Az elkövetkezendő években pedig várhatóan az autóiparban számíthatunk majd nagyobb befektetői aktivitásra – derül ki a DLA Piper Horváth és Társai Jogi Iroda piaci prognózisából.
Az autóiparban sincs kolbászból a kerítés
A nagy autógyártók és beszállítók hosszútávra rendezkedtek be Kelet-Közép-Európában: az elkövetkező időszakban növekedéssel, munkaerő-bővüléssel és innovációs-technológiai beruházásokkal számolnak. Míg a régió elsősorban az alacsony bérek és a képzett munkaerő miatt vonzó, a legnagyobb kihívást a bizonytalan jogi háttér és az oktatási rendszer jelentik.
Gyorsabban, rendszerben – ez a nyerő idén
A jövőben egyre fontosabb szerepe lesz a beszállítói minősítésnek mind a szolgáltató, mind a vásárló szempontjából.
Tények és tévhitek a sikeres beszállítóvá válásról
Beszállítóvá válni nagy kihívás, de ha sikerül hosszú távú kapcsolatot kialakítani, mindenképpen megéri. Lássuk a legfontosabb versenyelőny tényezőket és tévhiteket a magyar beszállítókról, és azt, hogy miben kellene még fejlődnünk a siker érdekében.
Akár jól is jöhet nekünk a Volkswagen-botrány
A Volkswagen botrány miatt a magyar gazdaság teljesítménye akár 1-1,5 százalékkal is visszaeshet a következő évben. A magyar beszállítók kitettsége a német autóipari vállalatok felé nagyon magas, sok magyar kis- és középvállalkozás léte kerülhet veszélybe. Az Export Kooperáció szakértői szerint ugyanakkor a botrány hosszútávon akár kedvező hatást is gyakorolhat a magyar vállalkozói környezetre: a cégeknek a fejlődés érdekében ideje diverzifikálni tevékenységeiket, a finanszírozás rendezésével és a fejlesztések optimalizálásával ez akár sikerülhet is.
Mindent a minőség érdekében
A beszállítóvá válás egyik legnagyobb kihívása a multinacionális cégek által támasztott minőségi követelményeknek való megfelelés. Szakértőink segítségével feltérképeztük az elvárásokat és azt, hogy hogyan tud megfelelni azoknak egy hazai vállalkozás. Jó, ha tisztában vagyunk azzal is, hogy a beszállítói auditok során mire figyel, mit vár el a leendő partner.
Elbukik, aki nem bírja pénzzel
Beszállítóvá válni minden kisebb cégnek jó lehetőség. Amellett, hogy növelheti az ismertségünket, könnyebb lehet fejleszteni is, hisz még a bankok is jobban bíznak bennünk. De ki ad pénzt a nekifutásra?
Új lehetőségek exportőrök és beszállítóik számára
Az Eximbank (EXIM) hatékony finanszírozási együttműködésre törekszik a hazai hitelintézetekkel, hogy a magyar exportőrök minél szélesebb körben juthassanak az exporttevékenységet támogató, kedvező kamatozású forrásokhoz. Elindult a két éven belüli futamidejű, kedvezményes kamatozású új rulírozó finanszírozás.
Versenytársak együtt a kiválóság útján
2015. január 28.-án a Nemzetgazdasági Minisztériumban került sor a jubileumi, 25. IIASA-SHIBA díj átadó ünnepségre. A nemzetközi elismerést az ipari szegmensben csoportként induló, három, együttműködő, konkurens cég vezetői vehették át: a téglási HAJDU Autotechnika Zrt., a szabadbattyáni Fiers Mechanikai Kft, és a székesfehérvári GIGA 2003. Kft.
A minőség kárára megy a túlzott költségcsökkentés
Az IHS Automotive éves, a gyártó-beszállító kapcsolatokat vizsgáló felmérése (Supplier Relations - SuRe) a költségcsökkentést nevezte meg a gyártók és beszállítóik közötti kapcsolat megromlásának egyik fő okának.
Tipikus hibák a szerződésekben - segítünk elkerülni!
Nem csak elnyerni nehéz a beszállítói szerződéseket, hanem sokszor a szükséges jogszabályok dzsungelében is nehezen igazodnak el a cégek. Mire ügyeljünk, mielőtt aláírunk egyet? Erre keresték a választ a szakemberek a Piac&Profit konferenciáján.
Hogyan váljunk beszállítóvá?
A legtöbb beszállítót foglalkoztatók egyike a Bosch Csoport. Javier González Pareját, a magyarországi cégcsoport vezetőjét kérdeztük arról, hogy hogyan válhat egy hazai kis- vagy középvállalat a Bosch beszállítójává.
Varga díjazta a Hankook-ot
A Hankook Tire, a Magyarmet Finomöntöde Bt., valamint a Now Technologies Zrt. nyerte el az idén első ízben kiosztott Díj a Sikeres Vállalkozásokért kitüntetést.
Növekszik az autóipar - nekünk is jó lehet?
A növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrálnak a világ autógyártói a következő időszakban: a cégek hatvan százaléka tervez bővítést egy éven belül. Ez a magyar gazdaságnak is jót jelent.
Több száz cég profitálhat a paksi bővítésből - vagy bele is bukhat
Jelenleg 158 vállalkozás van Magyarországon, amely képes nukleáris létesítmény fejlesztésében részt venni és további 287, amely továbbképzés és technológiai fejlődés révén képes lehet rá. Azonban a potenciális beszállítóknak alaposan fel kell készülniük: a legapróbb hiba is a csődöt jelentheti.
Magyar beszállítókat keresnek a japánok
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szervezésében japán nagyvállalatok képviselőivel találkozhattak magyar cégek, amelyek így a távol-keleti vállalatok beszállítóivá válhatnak.
Beszállítónak lenni nem könnyű, de a legjobb piacszerzési mód
Mind a szabályozási környezet, mind az igénybe vehető támogatások tekintetében kifejezetten kkv-barátnak mondható a hazai gazdaság, piac hiányában azonban ez mit sem ér. A kis- és közepes méretű vállalkozások számára továbbra is a multinacionális vállalatokkal kialakított beszállítói kapcsolat az egyik legelőnyösebb piacszerzési alternatíva, ezt azonban sem megszerezni, sem megtartani nem könnyű.
Így spórolhat egy kisvállalkozás
Bár a kisvállalkozások általában soha nincsenek túlzottan eleresztve, a válság éveiben a spórolás fontosabb feladat, mint valaha. Adunk néhány tanácsot, hogyan faragja le nem kívánatos vagy felesleges költségeit.
Pénzüket várják a pápai húsosok
Mintegy hetven gazda demonstrált a Pápai Hús 1913 Kft. székhelyénél hétfőn, többek között azt követelve, hogy az ajánlott 70 százalék helyett teljes egészében kapják meg járandóságukat szeptember 30-ig, s erre az önkormányzat vállaljon készfizető kezességet.
Beszállítói akadémiát indított a HITA
Beszállítói akadémiát szervezett a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA), hogy a hazai kis- és középvállalkozások minél versenyképesebben tudjanak bekapcsolódni a hazánkban gyártókapacitással rendelkező nagyvállalatok beszállítási láncába.
Nagy lehetőségeink vannak a járműgyártásban
Az európai gépjárműiparban jelenleg is átrendeződés zajlik, melynek egyik hozadéka, hogy a kelet-közép-európai térség egyre nagyobb szeletet hasít ki magának. Magyarországnak egy átfogó iparági stratégiára lenne szüksége.
Virtuális piactér a beszállítások fejlesztéséért
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) Magyarországon elsőként beszállítói adatbázist indít. A hivatal várja azon magyar vállalkozások regisztrációját, melyek tervezik a járműipari és az elektronikai szektorba való beszállítást, vagy már beszállítók, de bővíteni szeretnék megrendelőik körét.
Beszállítóknak szervezett fórumot a HITA és az Opel
Összesen 47 cég vett részt a HITA Beszállítói osztálya és Nyugat-dunántúli Regionális Képviselete, valamint az Opel Szentgotthárd Kft. által szervezett meghívásos beszállítói fórumon a szentgotthárdi gyárban.
Autóipari beszállítókat mutatott be a HITA
A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) együttműködési megállapodásának keretében november 20-án került megrendezésre a hagyományos őszi autóipari beszállítói fórum a HUNGEXPO Kerámia termében. A rangos eseményre a Magyar SUZUKI Zrt., továbbá nyolc Magyarországon működő multinacionális, elsőkörös autóipari beszállító delegálta beszerzőit.
Szabolcsi almából gyárt ivólevét a Coca-Cola
A Coca-Cola dunaharaszti palackozója ezentúl külföldi helyett magyar almából állítja elő az almaivólét - közölte a vidékfejlesztési miniszter kedden Dunaharasztiban, amikor a gyárba megérkezett Szabolcsból az első, almasűrítményt szállító tartálykocsi.
Nemzetközi porondra vinne magyar cégeket a Tesco
Huszonkét hazai kis és közepes vállalkozás mutatkozhatott be azon az export fórumon, melyen a Tesco Group nemzetközi beszerző csapata, illetve a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szakértői is részt vettek. A fórum célja az volt, hogy olyan magyar cégeket találjanak, akik a jövőben a Tesco globális beszállítóivá válhatnak majd.