Magyar beszállítókat keresnek a japánok

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szervezésében japán nagyvállalatok képviselőivel találkozhattak magyar cégek, amelyek így a távol-keleti vállalatok beszállítóivá válhatnak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Keletre kacsintanak a magyar vállalkozások – kép: Pixabay

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Japán Külkereskedelmi Szervezet budapesti irodája (JETRO) immáron 8. alkalommal rendezte meg a Japán Alkatrész- és Anyagbeszerzési Kiállítást. A hazai beszállítók részéről nagy érdeklődésre számot tartó rendezvényen az előzetesen regisztrált 90 magyar cég vehette fel a kapcsolatot a részt vevő 10 japán nagyvállalat beszerzőivel.

A távol-keleti nagyvállalatok azzal a szándékkal látogattak Magyarországra, hogy beszállítói láncukba hazai vállalkozásokat kapcsoljanak be. Az eseményre érkező nagyvállalatok, mint a Clarion Hungary, a Mitsuba Automotive, a Nissho Hungary, East Japan Railway, az Ibiden Hungary Kft., a Toyota Manufacturing lengyel leányvállalata, a Hi-Lex Hungary Kft., a Makita EU S. R.L. (Románia), a Magyar Suzuki és a DENSO egyaránt bemutatta azokat a termékeket és komponenseiket, amelyek gyártására magyar vállalkozásokat keresnek. A beszállítók és a japán cégek közötti üzleti megbeszélések egész nap zajlottak, közel 300 kétoldalú tárgyalásra került sor. (Beszállítónak lenni nem könnyű kenyér, de még mindig ez a legbiztosabb piacszerzési mód.)

Az áruforgalom alapján 2012-ben Japán a 2. legfontosabb partnerünk volt az ázsiai régió államai közül a KSH statisztikái szerint. A szigetországba irányuló magyar kivitelben a gépek és szállítóeszközök (43%) a leghangsúlyosabbak. A feldolgozott termékek az export 37%-át adják. A Japánból érkező import tekintetében a gépek és szállítóeszközök a teljes behozatal 73%-át, a feldolgozott termékek pedig a 25%-át adták a tavalyi évben. A JETRO idei felmérése alapján közel 150 japán tulajdonú vállalat működik ma Magyarországon.

Nyereség a Távol-Keleten? Nem lehetetlen!
A keleti irányú üzletfejlesztési lehetőség sok magyarországi cég számára jelenthet komoly növekedési potenciált, ha alkalmas koncepcióra építi terméke bevezetését. Nagymértékben tér el egymástól a magyar és az egyes távol-keleti régiók vállalati kultúrája, de utóbbi piacok meghódítása reális lehetőséget jelent magyar cégek bővülésére, viszont sok esetben egy korai fázisban meghiúsulnak a piacra lépési tervek, melynek konkrét kialakításával kevesen foglalkoznak. A pontos koncepcióalkotás, az erőforrások tervezése és a kapcsolatépítés mellett ugyanúgy fontos a kulturális különbségek kezelésére is felkészülni.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo