A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és az Opel Szentgotthárd 2011-ben közös beszállító fejlesztési programot indított, melynek keretében az említett évben 30 magyar vállalkozás került kapcsolatba a General Motors-szal. Idén nemcsak a motorba közvetlenül beépülő termékeket gyártók kaptak meghívást, hanem a csomagolással, logisztikával foglalkozó, munkavédelmi ruhákat és kesztyűket gyártó, tisztító, valamint megmunkáló gépsorok kopó alkatrészeit előállító vállalkozások is képviseltették magukat a beszállítói napon.
A cégeket Huszár Gábor, Szentgotthárd polgármestere, majd Mákos Csaba, az Opel Szentgotthárd működtetési igazgatója üdvözölte. Ezt követően Kokas Tamás, a HITA osztályvezetője mutatta be a Hivatal beszállítói programját. Végezetül, a GM beszerzési osztályának képviselője ismertette a vállalat beszállítókkal szembeni elvárásait.
Az üzletember-találkozó során a cégek termék- és szolgáltatás specifikus beszerzőknek mutathatták be tevékenységüket, így minden cég az ágazatának megfelelő szakemberrel tárgyalhatott. A fórum az információcserét követően gyárlátogatással zárult, mely során a résztvevők megtekinthették azokat az alkatrészeket, eljárásokat, amelyek beszállításában a későbbiek folyamán részt vehetnek. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal tervei között szerepel további járműipari beszállítói fórumok szervezése, illetve vevői auditok előkészítése a GM globális beszerzési programjának keretében.
Autóipari beszállítókat mutatott be a HITA
A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) együttműködési megállapodásának keretében november 20-án került megrendezésre a hagyományos őszi autóipari beszállítói fórum a HUNGEXPO Kerámia termében. A rangos eseményre a Magyar SUZUKI Zrt., továbbá nyolc Magyarországon működő multinacionális, elsőkörös autóipari beszállító delegálta beszerzőit.
Nemzetközi porondra vinne magyar cégeket a Tesco
Huszonkét hazai kis és közepes vállalkozás mutatkozhatott be azon az export fórumon, melyen a Tesco Group nemzetközi beszerző csapata, illetve a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szakértői is részt vettek. A fórum célja az volt, hogy olyan magyar cégeket találjanak, akik a jövőben a Tesco globális beszállítóivá válhatnak majd.