Tovább szárnyalna az autóipar, ha lenne hozzá munkaerő

Az árbevétel és a foglalkoztatottság tekintetében is az autóipar bővülése várható idén – áll a PwC Magyarország felmérésében, ami a Széchenyi Tőkealap blogján érhető el. Már 2017 is a növekedés éve volt, várhatóan az idei adatok is hasonlóan pozitívak lesznek.

A válaszadók túlnyomó többségben egyetértenek azzal, hogy az Ipar 4.0 koncepció elkerülhetetlen, valamint, hogy keményen kell dolgozni az innováció elősegítésén.

Húz a járműipar - Kép: ZF Lenksysteme Hungária Kft.

A növekedési kilátásokat veszélyeztető kockázatok között első helyen a képzett munkaerő hiánya áll, a kitöltők 78%-a értékelte veszélyforrásként ezt a faktort.

A rendelkezésre álló új szakképzett munkaerő hiánya a cégek növekedési kilátásaira is közvetlen hatással van, negyedük arról számolt be, hogy létszámgondok miatt utasított már vissza megbízást.

Mindeközben a konjunktúra miatt egyelőre kevés cég gondolkodik költségcsökkentésben.

Az autóipar felkészülten néz az Ipar 4.0 felé

A megkérdezett vállalatok túlnyomó többsége, közel 85%-a számára már ismert az Ipar 4.0 koncepció, és elkerülhetetlennek érzik a gyártási folyamatok változását. Negyedük már jelenleg is használ Ipar 4.0-ás megoldásokat a termelésben, míg a többség középtávon számít arra, hogy – elsősorban a kutatás-fejlesztésben, a termelésben és a logisztikában – megjelennek a technológiai újítások.

A kereslet és a követelmények növekedésével összhangban a beszállítóknak intenzíven kell dolgozniuk a termelés hatékonyságának folyamatos javításán és az innováció elősegítésén ahhoz, hogy megfeleljenek a megnövekedett igényeknek.

A PwC összegzése szerint már rövidtávon is piacvesztéssel kell számolniuk azoknak az autóipari beszállítóknak, amelyek kis kutatásfejlesztési igényű, hagyományos terméket gyártanak.

Az elektromos autókban például 60%-kal kevesebb az alkatrész, mint a régi technológiájú járművekben. Ez a tény az autóipart és a beszállítói hálózatot is negatívan érinti.

37 milliárdos fejlesztés a Boschtól

A felmérés eredménye mentén világosan körvonalazódik, hogy az Ipar 4.0 megkerülhetetlen az autóipar számára és hogy a magyar autóipar jövője az infrastruktúra fejlesztésében, az innovációban és a kutatás-fejlesztést támogató környezetben rejlik.

A jövőt illetően a kutatásból az is kiderült, hogy a robotika 5 éven belül stratégiai fontosságú lesz az autóipari beszállítók számára Magyarországon.

Ennek megalapozása jeleként a megkérdezett vállalatok 13%-a gondolkodik helyi K+F központ megalapításán vagy a központi K+F tevékenységek lokális támogatásán.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo