Tovább szárnyalna az autóipar, ha lenne hozzá munkaerő

Az árbevétel és a foglalkoztatottság tekintetében is az autóipar bővülése várható idén – áll a PwC Magyarország felmérésében, ami a Széchenyi Tőkealap blogján érhető el. Már 2017 is a növekedés éve volt, várhatóan az idei adatok is hasonlóan pozitívak lesznek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók túlnyomó többségben egyetértenek azzal, hogy az Ipar 4.0 koncepció elkerülhetetlen, valamint, hogy keményen kell dolgozni az innováció elősegítésén.

Húz a járműipar - Kép: ZF Lenksysteme Hungária Kft.

A növekedési kilátásokat veszélyeztető kockázatok között első helyen a képzett munkaerő hiánya áll, a kitöltők 78%-a értékelte veszélyforrásként ezt a faktort.

A rendelkezésre álló új szakképzett munkaerő hiánya a cégek növekedési kilátásaira is közvetlen hatással van, negyedük arról számolt be, hogy létszámgondok miatt utasított már vissza megbízást.

Mindeközben a konjunktúra miatt egyelőre kevés cég gondolkodik költségcsökkentésben.

Az autóipar felkészülten néz az Ipar 4.0 felé

A megkérdezett vállalatok túlnyomó többsége, közel 85%-a számára már ismert az Ipar 4.0 koncepció, és elkerülhetetlennek érzik a gyártási folyamatok változását. Negyedük már jelenleg is használ Ipar 4.0-ás megoldásokat a termelésben, míg a többség középtávon számít arra, hogy – elsősorban a kutatás-fejlesztésben, a termelésben és a logisztikában – megjelennek a technológiai újítások.

A kereslet és a követelmények növekedésével összhangban a beszállítóknak intenzíven kell dolgozniuk a termelés hatékonyságának folyamatos javításán és az innováció elősegítésén ahhoz, hogy megfeleljenek a megnövekedett igényeknek.

A PwC összegzése szerint már rövidtávon is piacvesztéssel kell számolniuk azoknak az autóipari beszállítóknak, amelyek kis kutatásfejlesztési igényű, hagyományos terméket gyártanak.

Az elektromos autókban például 60%-kal kevesebb az alkatrész, mint a régi technológiájú járművekben. Ez a tény az autóipart és a beszállítói hálózatot is negatívan érinti.

37 milliárdos fejlesztés a Boschtól

A felmérés eredménye mentén világosan körvonalazódik, hogy az Ipar 4.0 megkerülhetetlen az autóipar számára és hogy a magyar autóipar jövője az infrastruktúra fejlesztésében, az innovációban és a kutatás-fejlesztést támogató környezetben rejlik.

A jövőt illetően a kutatásból az is kiderült, hogy a robotika 5 éven belül stratégiai fontosságú lesz az autóipari beszállítók számára Magyarországon.

Ennek megalapozása jeleként a megkérdezett vállalatok 13%-a gondolkodik helyi K+F központ megalapításán vagy a központi K+F tevékenységek lokális támogatásán.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo