Kiderült, milyennek látják a magyar cégek az alvállalkozóikat

Megjelent az első beszállítói kutatás. Ebből többek között kiderült, a magyar vállalkozások döntő többségének a logisztika, a könyvelés és bérszámfejtés, illetve az építőipari munkák kapcsán van szüksége alvállalkozókra. A partnerek bevonása során elsősorban a megbízhatóságot és a jó referenciákat értékelik, illetve leginkább ismerettség és ajánlások révén keresnek alvállalkozókat – derül ki a Brillit.com 400 hazai cég körében végzett felméréséből. A kis- és középvállalkozásoknak sokszor azzal akad gondjuk, hogy egyáltalán feltűnjenek potenciális üzleti partnerként a céges beszerzések radarján.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Logisztika, könyvelés, építőipar – az alvállalkozói piac királyai

A Brillit összesen 400 hazai céget kérdezett meg arról, hogy milyen gyakran és milyen típusú feladatokat szerveznek ki, illetve milyen preferenciákkal és felületeken keresnek alvállalkozókat. A válaszadó cégek 66 százalék-a dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső partnerekkel, közülük 15 százalék évente, 6 százalék félévente, 2 százalék pedig folyamatosan kutat új üzleti kapcsolatok után, azonban nem ritka a projektalapú megbízás sem (5 százalék).

(Fotó: Pixabay)

Arra a kérdésre, hogy mely területeken merül fel leggyakrabban az igény külső szolgáltató bevonására, egyöntetű válaszok érkeztek: a vállalkozások döntő többségének a logisztika (31 százalék), a könyvelés és bérszámfejtés (28 százalék), illetve az építőipari munkák (21 százalék) kapcsán van szüksége külső erőforrásokra, míg az IT és a szoftverfejlesztés (12 százalék és 5 százalék) hátrébb végzett a sorban.

Éppen ezért lehet rossz hír, hogy tapasztalataik szerint a legtöbb nehézségbe éppen ezeken a területeken (a válaszadók szerint kiemelten az építőiparban) ütköznek a vállalkozások, amikor beszállítót keresnek. Mivel az elhúzódó beszerzések hosszabb távon az üzletfolytonosságot és akár a profitszerzést is veszélyeztethetik, igazán nagy szükség mutatkozik arra, hogy elgördüljenek ezek az akadályok az útból, és minél zökkenőmentesebben és gyorsabban köttethessenek meg az új üzletek.

Az alvállalkozó kiválasztásainak szempontjai: megbízhatóság, referencia, ár

A felmérésben résztvevő cégek leginkább a megbízhatóságot (47 százalék), a referenciákat (44 százalék) és az árat (40 százalék) tekintik elsődleges döntési szempontoknak a külső partnerek kiválasztásánál, és csak ezután következik a szakértelem (17 százalék) a listán. Érdemes azonban azt is megjegyezni, hogy a válaszadók még az ajánlásoknál is lényegesebbnek ítélték a pályázó cég kommunikációját (6 százalék), amiből egyértelműen kiderül, hogy az üzleti kapcsolatoknál kiemelten fontos a láthatóság, és az, hogy könnyen és gyorsan elérhető információkat kapjanak az együttműködés iránt érdeklődő megbízók. A magánvállalkozók, illetve a mikro- és kisvállalkozások esetében azonban ez nem mindig magától értetődő a hiányzó erőforrások miatt, így ez a kör gyakran észrevétlen marad a céges beszerzéseken.

Digitális cégkatalógus
Saját tapasztalatok alapján pattant ki a Brillit.com ötlete a platformot létrehozó fejlesztők fejéből: vállalkozóként egyre nagyobb kihívást jelentett számukra az új, minőségi üzleti kapcsolatok kialakítása, illetve a partnerhálójuk – és persze üzleti eredményeik – bővítése. Ezért tűzték ki célul egy olyan online üzleti közösség létrehozását, amely egyfajta interaktív digitális cégkatalógusként segíti a beszállítók és a megrendelők közötti kommunikációt, illetve a sikeres együttműködést az ajánlattételtől a szerződéskötésig. A portálon ingyenesen regisztrálhatnak a cégek, elkészíthetik saját profiljukat és egyetlen kattintással kérhetnek ajánlatot több potenciális alvállalkozótól vagy éppen új partnerként pályázhatnak egy induló projektre – később pedig visszajelzést adhatnak a közös munkáról. A most számos új funkcióval bővülő Brillit.com egy a magyar piacon egyedülálló beszállítói felmérést készített, hogy még hatékonyabban tudja támogatni az “üzleti párkeresést”.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo