Használt járművekben gondolkodnak a cégek

Az Arval Mobility Observatory közlekedéskutató és elemző központ felmérése szerint miközben az elektromos járművek bevezetése és ezzel párhuzamosan a töltési infrastruktúra kiépítése robbanásszerűen terjed, a vállalatok közel fele már kimondottan a munkaerő bevonzása és megtartása érdekében fejleszti járműparkját. A költségek kontrollálása világszerte egyre nagyobb kihívást jelent, valamint további újdonság, hogy a flottabővítés során egyre több vállalat fordul a használt járművek irányába.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Arval Mobility Observatory közlekedéskutató és elemzőközpont bemutatta 2025-ös átfogó iparági jelentését, amely a vállalati járműparkokkal kapcsolatos nemzetközi trendeket és a mobilitás jövőbeli kilátásait vizsgálja. A négy kontinens (Európa, Észak-Amerika, Dél-Amerika, Afrika) 28 országban több mint 8000 vállalati döntéshozó bevonásával készült „Mobility Observatory's Fleet and Mobility Barometer” című tanulmány célja, hogy segítséget nyújtson a vállalatvezetők és flottamenedzserek számára a stratégiai döntéshozatalban.  

„Az autóipar példátlan ütemű átalakulása idején a vállalatok számára elengedhetetlen a hosszú távú versenyképesség fenntartásához, hogy mobilitási igényeikhez kapcsolódó stratégiai döntéseiket naprakész, megbízható információkra alapozzák.  A közlekedés jövőjét ma már nem csupán a technológiai innovációk alakítják, hanem egyre hangsúlyosabbá válnak a gazdasági és személyzeti szempontok is. Ebben a dinamikusan változó környezetben a tudatos, elemzésekre épülő üzleti tervezés vált a siker egyik legfontosabb tényezőjévé, ennek támogatására készíti el az Arval Mobility Obsrevatory évről-évre ezt a felmérést” – mondta el Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója.

Környezeti fenntarthatóság

A jelentés megállapítja, hogy a vállalatok számára a környezeti fenntarthatóság az egyik legfontosabb szempont a flottafejlesztésében: a cégek 85 százaléka már rendelkezik elektromos járművekre vonatkozó stratégiával, vagy dolgozik annak bevezetésén. A zöld átállást ugyanakkor kihívások is kísérik, a megkérdezett flottamenedzserek szerint a következő évek fejlesztéseinek egyik legnagyobb nehézsége az alternatív energia felhasználását célzó technológiák bevezetése lesz, ami 34 százalék szerint komoly problémát jelenthet. Az adatok szerint ugyanakkor a vállalatok 31 százaléka jelentős kihívásként tekint a belsőégésű motorokra (ICE) vonatkozó szigorú állami szabályozásokhoz való alkalmazkodásra is. A megfelelés érdekében egyre több cég fordul az alternatívhajtású megoldások felé, és határoz meg dekarbonizációs célokat. A jelentés arra is rámutat, hogy a cégek nem csupán új járművekkel tervezik bővíteni flottáikat: már most 41 százalékuk állít be használt járműveket a flottába, és további 43 százalék fontolgatja ennek bevezetését a következő három évben. Eközben a töltő infrastruktúra kiépítése kulcsfontosságúvá vált: tízből hat cég a nyilvános vagy a vállalati töltőpontok hiányát nevezi meg fő akadályként az elektromobilitás útján.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo