Használt járművekben gondolkodnak a cégek

Az Arval Mobility Observatory közlekedéskutató és elemző központ felmérése szerint miközben az elektromos járművek bevezetése és ezzel párhuzamosan a töltési infrastruktúra kiépítése robbanásszerűen terjed, a vállalatok közel fele már kimondottan a munkaerő bevonzása és megtartása érdekében fejleszti járműparkját. A költségek kontrollálása világszerte egyre nagyobb kihívást jelent, valamint további újdonság, hogy a flottabővítés során egyre több vállalat fordul a használt járművek irányába.

Az Arval Mobility Observatory közlekedéskutató és elemzőközpont bemutatta 2025-ös átfogó iparági jelentését, amely a vállalati járműparkokkal kapcsolatos nemzetközi trendeket és a mobilitás jövőbeli kilátásait vizsgálja. A négy kontinens (Európa, Észak-Amerika, Dél-Amerika, Afrika) 28 országban több mint 8000 vállalati döntéshozó bevonásával készült „Mobility Observatory's Fleet and Mobility Barometer” című tanulmány célja, hogy segítséget nyújtson a vállalatvezetők és flottamenedzserek számára a stratégiai döntéshozatalban.  

„Az autóipar példátlan ütemű átalakulása idején a vállalatok számára elengedhetetlen a hosszú távú versenyképesség fenntartásához, hogy mobilitási igényeikhez kapcsolódó stratégiai döntéseiket naprakész, megbízható információkra alapozzák.  A közlekedés jövőjét ma már nem csupán a technológiai innovációk alakítják, hanem egyre hangsúlyosabbá válnak a gazdasági és személyzeti szempontok is. Ebben a dinamikusan változó környezetben a tudatos, elemzésekre épülő üzleti tervezés vált a siker egyik legfontosabb tényezőjévé, ennek támogatására készíti el az Arval Mobility Obsrevatory évről-évre ezt a felmérést” – mondta el Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója.

Környezeti fenntarthatóság

A jelentés megállapítja, hogy a vállalatok számára a környezeti fenntarthatóság az egyik legfontosabb szempont a flottafejlesztésében: a cégek 85 százaléka már rendelkezik elektromos járművekre vonatkozó stratégiával, vagy dolgozik annak bevezetésén. A zöld átállást ugyanakkor kihívások is kísérik, a megkérdezett flottamenedzserek szerint a következő évek fejlesztéseinek egyik legnagyobb nehézsége az alternatív energia felhasználását célzó technológiák bevezetése lesz, ami 34 százalék szerint komoly problémát jelenthet. Az adatok szerint ugyanakkor a vállalatok 31 százaléka jelentős kihívásként tekint a belsőégésű motorokra (ICE) vonatkozó szigorú állami szabályozásokhoz való alkalmazkodásra is. A megfelelés érdekében egyre több cég fordul az alternatívhajtású megoldások felé, és határoz meg dekarbonizációs célokat. A jelentés arra is rámutat, hogy a cégek nem csupán új járművekkel tervezik bővíteni flottáikat: már most 41 százalékuk állít be használt járműveket a flottába, és további 43 százalék fontolgatja ennek bevezetését a következő három évben. Eközben a töltő infrastruktúra kiépítése kulcsfontosságúvá vált: tízből hat cég a nyilvános vagy a vállalati töltőpontok hiányát nevezi meg fő akadályként az elektromobilitás útján.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo