Mobilitás cikkek
Az Oroszország elleni szankciók egyértelmű nyertese Kína
Európai abroncspiac: lassan elérjük a járvány előtti szintet.
Hova költöznek a magyarok?
Az elmúlt egy évre is igaz, hogy a vidéki magyarok nem mobilisak, legfeljebb a lakóhely szerinti vármegyén belül keresnek ingatlant.
Munkahelyváltás miatt költöznének a magyarok
A Trenkwalder idei Mobilitási Indexe szerint a munkavállalók 46 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni.
Majd 70 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett teljesen elektromos autók száma
Júliusban nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban.
Az új autók több mint harmadában van már alternatív hajtás
Az Egyesült Királyságban 16,2 százalékkal nőtt az autógyártás júniusban.
Megvizsgálták, mennyie nehéz költözni Magyarországon
Magyarországon nemzetközi összehasonlításban is magas az ingatlantulajdonlási arány, nehezebben költöznek az emberek, ami nehezíti a mobilitást.
Egyre több üzemanyagot használ a magyar autópiac
Tovább nőtt a nyilvános elektromos töltőállomásokon felhasznált energiamennyiség a második negyedévben.
Költözés egy új munka miatt: mennyire lettek mobilisak a magyarok?
A munkavállalók 35 százaléka kész új belföldi lakhelyre is költözni egy megfelelő állásajánlat esetén – derült ki a Trenkwalder új Mobilitási Indexéből. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek: munka- és megélhetési körülményeiket bemutató Elégedettségi Index értéke országos átlagban 6,4 volt az 1-10 közötti értékelési skálán.
Komoly ára van a mobilitásnak – nem is szívesen fizetik meg Magyarországon
Hol vannak a földrajzi mobilitás korlátai az építőiparban? Mennyit hajlandó utazni egy szakember a munkáért? Milyen feltételekkel? Egy friss felmérés ezekre kereste a választ.
Startupokat von be az okosváros fejlesztésébe Bécs és Budapest
Az „Okos városok a fenntartható jövőért” konferencia kísérőrendezvényén osztották meg egymással tapasztalataikat az innovatív vállalkozásfejlesztés lehetőségeiről a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) és a Vienna Business Agency (VBA) szervezésében a szakértők.
Már nem kérdés, hogy a felhő megkerülhetetlen
A magyar nagyvállalati vezetők közel három negyede szerint a digitalizáció olyan forradalom az üzleti életben, ami túlmutat minden korábbi nagy változáson – derül ki a Microsoft Magyarország megbízásából készített nagyvállalati felhőkutatásból.
Meglepő fordulat a munkaerő áramlásban
Egyértelműen erősödik a munkaerő országon belüli mobilitásának hajlandósága – derül ki a Profession.hu elemzéséből. Tolna, Nógrád, Heves és Békés megyében élők például 50 százalékban más régiókban működő társaságokhoz adják be pályázataikat. A változás kifutását azonban a jelenlegi ingatlanpiaci helyzet mérsékli. Ezzel párhuzamosan jól kivehető egy másik, a hazai gazdaság számára szintén kedvező fejlemény a munkaerőpiacon: a hazai munkaerő nemzetközi mobilitási hajlandósága ugyanis csökkent az elmúlt években.
Még mindig nem akarunk kiszállni az autóból
Az ENSZ szerint 2050-ig a világ lakosságának 68%-a városokban él majd; a 10 millió főnél népesebb „megavárosok” száma ez idő alatt a mai 43-ról 51-re nő. Egy nemzetközi felmérés arra kereste a választ, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a közlekedőknek ma és a jövőben.
Nem értik még a cégek, mi a körforgásos gazdaság
A lineáris gazdaság arról szólt, hogy termelünk, tehát értéket teremtünk, majd azt az értéket a felhasználó elpusztítja a fogyasztásával. A körforgásos gazdaságban viszont a termékek összetevőinek, alapanyagainak életciklusa meghosszabbodik, újrafelhasználásukkal a bennük lévő értéket megtartjuk, sőt növelhetjük is.
Multi vagy kkv? Mit választ a magyar?
Stresszesebb munka, keményebb elvárások, és munkaerőhiány ide vagy oda, a főnökök többsége továbbra sem bánik jobban alkalmazottaival – derült ki a Work Force munkaerőkölcsönző- és közvetítő cég munkaerő-piaci kutatásából, ami az elmúlt 15 év trendjeit vizsgálta.
Új munkaerőre lesz szükség az autógyártásban
A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ig várhatóan forradalmat hoz az autóipari munkaerő és az autógyártás területén – a PwC Strategy& legújabb tanulmánya szerint.
Bécs tesz a legtöbbet a környezetért és a mobilitásért
Az Európai Mobilitási Hét díját a 2500 résztvevőből idén a színes, fenntartható közlekedési stratégiájáról is ismert Bécs városa nyert el. Az esemény célja a környezetbarát városi közlekedés népszerűsítése.
Jobban teljesítünk, ha nem vagyunk helyhez kötve
Az Egyesült Államokban 2020-ra a távmunkában dolgozók lesznek túlsúlyban és ez az arány Európában is folyamatosan növekszik. A távmunkában dolgozók otthonról vagy akár útközben is tudnak dolgozni mobil eszközeik segítségével – olvasható a Xerox tanulmányában.
Itt a Toyota válasza az autóipari trendekre
A világ második legnagyobb autógyártója radikális mobilitási és logisztikai koncepcióval állt elő. Új járműve, az átlásztó e-Palette mobilklinikaként éppúgy használható lenne, mint kisbuszként, furgonként, sőt mobil irodaként, miniboltként és hotelszobaként. Appokkal lehetne rendelni és lefoglalni az utakat vele. Üdvözöljük a megosztásalapú gazdaság közlekedésében.
Közeleg az autóipar végjátéka
Bár világszinten a bevételek 3%-kal növekedtek tavaly, ugyanakkor a lassulás jelei már most láthatóak, mivel az autóiparban végbemenő változások az összes beszállítót érintik. A beszállítóknak az olyan gyorsuló technológiai változásokkal kell szembenézniük, mint a feltörekvőben lévő új szoftver-megoldások, amelyek megkülönböztetik majd a járművek hardver rendszereit is és így befolyásolják az értékesítést is. A vállalatoknak adaptálniuk kell az üzleti modelljeiket, hogy meg tudják ragadni a növekedési lehetőségeket.
Ahova születtünk, ott is élünk
A magyarok 52 százaléka ugyanazon a településen, 23 százaléka ugyanabban a megyében lakik, mint a születésekor, a lakóhely stabilitása a községek lakóira inkább jellemző, mint a városiakra - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tavaly ősszel végzett kis népszámlálásának adataiból.
Nem lesz könnyű közlekedni a hétvégén
A Mobilitási Hét és a Nemzeti Vágta miatt forgalomkorlátozások lesznek az Andrássy út és a Hősök tere környékén. Magyarország legnagyobb zöld eseményén, a Mobilitási Hétvégén az Andrássy úton idén is a gyalogosok, kerékpárosok vehetik át az autók helyét.
9 milliárd, hogy költözzünk végre
Kilenc milliárd forintos program indul munkásszállások építésére, illetve munkásszállóként felhasználható ingatlanok felújítására - jelentette be Varga Mihály. Ezzel ösztönöznék a munkavállalók mobilitását.
Budapest is esélyes az EU fenntartható városi mobilitási díjára
Az Európai Bizottság bejelentette a fenntartható városi mobilitási tervért járó díjra és az Európai Mobilitási Hét díjra jelölt, döntőbe jutott városokat. A díjesélyes városok között találjuk Brüsszel és Stockholm mellett Budapestet is.
Már a bölcsészek is programozásra váltanak?
Hogy a jövő egyik sikerszakmája a programozó, az már nem kérdés, ahogy az sem, hogy itthon hatalmas a hiány a jó szakemberekből. A megoldást a gombamód szaporodó, gyors átképzést biztosító programozó iskolák jelentik. A Codecool friss felmérése szerint a jelentkezők fele diplomás, máshol már stabil egzisztenciával rendelkezik.
Módosul a lakhatási támogatás
Módosul a lakhatási támogatás feltételrendszere a munkaerő-mobilitás további ösztönzése érdekében. A gyakorlati tapasztalatok indokolttá tették a munkavállaló állandó lakóhelye és a munkavégzés helye közötti távolság minimális mértékének leszállítását. Ennek értelmében 100 km-ről 60 km-re csökken a távolság, a korábbi legalább 5 óra oda-vissza utazási időre vonatkozó feltétel pedig hatályát veszti, így a jövőben még többen élhetnek a támogatással.
Hatvanmilliárd a helyi gazdaságfejlesztésre
Újabb hét, a helyi gazdaságfejlesztést és a foglalkoztatás bővítését támogató pályázati felhívás jelent meg a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében, összesen csaknem 60 milliárd forint.
Speciális engedéllyel áthelyezhető a nem uniós munkavállaló
Speciális tartózkodási engedélyt kaphatnak a nem EU-s állampolgár külföldiek 2016. szeptember 30-tól, amennyiben az őket foglalkoztató vállalatcsoporton belül, áthelyezéssel kívánnak Magyarországon, illetve az unió egy másik tagállamában dolgozni. Az Európai Unió irányelvének megfelelően kialakított új szabályozás főként a globális nagyvállalatokat segíti abban, hogy dolgozóik egy időben a vállalatcsoport több, uniós országban működő tagjánál is munkát végezhessenek.
Igény esetén jöhet külföldről szakképzett munkaerő
Varga Mihály is úgy látja, szükség lesz külföldi munkavállalókra a kínzó munkaerőhiány leküzdésére. Első sorban a belső mobilitást növelnék a munkáltatói lakhatási támogatás feltételeinek kedvezőbbé tételével. A munkáltatói szervezetek szerint a terhek csökkentésére lenne szükség, sok más mellett.
Kellenek a bevándorlók a magyar gazdaságnak az MGYOSZ szerint
Célzottan keresni kellene a "kulturálisan beilleszthető", külföldről érkező munkaerő bevonásának lehetőségeit az MGYOSZ munkaerőhiány orvoslására vonatkozó javaslata szerint. A szervezet emellett hatékonyságnövelést, aktív munkaerőpiaci eszközök bevetését és az elvándorlás megállítását szorgalmazza többek között.
Mi történt? Most már költöznénk is a munkahelyért
Egyre elterjedtebb és elfogadottabb a munkaerő-kölcsönzés, minden harmadik ember bizonytalan a munkahelyét illetően, a munkáért már meglepően sokan költöznénk, ha az bejelentett – derül ki a Work-Force kutatásából.
Egyre öregebb autóval furikázik a magyar
Csaknem minden második háztartásban van egy autó, érdekes módon vidéken több család tart gépjárművet, mint a fővárosban. Ezek az autók azonban egyre öregebbek: az átlagéletkoruk két év alatt egy évet nőtt.
Költözne? Érdemes másokra hallgatni
Jellemzően olyan helyen jó lakni, ahova valamiért szívesen költöznek az emberek. A fővárosban az I, II., V., VI. és XII. kerületetekben a legjobb lakni, a vidéki nagyvárosok közül pedig leginkább Pécset, Szegeden és Debrecenben. Legalábbis ide költöznek a legszívesebben az emberek habár ez nem mindig látszik az ingatlanárakon.
Gyerekkel is mennének külföldre dolgozni a nők – ha tehetnék
A nők 64 százaléka vonzóbbnak találja azokat a munkaadókat, amelyek mobilitási lehetőségeket kínálnak, viszont férfi kollégáikhoz viszonyítva nem érzik egyenlőnek az esélyeiket a nemzetközi kiküldetések elnyerésére – derült ki egy kutatásból. Az a sztereotípia sem igaz, hogy a gyermekes nők nem szívesen mennének külföldre.
Főleg a fiatalok pattognak
Az országon belül a pályakezdő, a vezetői állásban dolgozó, valamint az agráriumban tevékenykedő munkavállalók a legmobilisabbak – derült ki a Jobinfo.hu kutatásából. Az új munkahellyel járó lakóhelyváltás a hölgyek körében népszerűbb, bár közöttük jóval magasabb azok aránya, akiket nem pusztán az új lehetőség, hanem a jobb egzisztenciális körülmények motiválnak. A külföldi munkavállalásra elsősorban a szakmunkások, illetve a vendéglátóiparban dolgozók nyitottak, a célországok között sorrendben Németország, Anglia és Ausztria vezet.
Közeli munkahelyre vágynak a fiatalok
A fiatalok szerint a munka nem csak pénzkereseti forrás – legyen kihívásokkal teli és okozzon örömöt, de messzire nem utaznának. 80 százalékuk fényes jövőt lát maga előtt, ha karrierjéről van szó – derül ki a Continental felméréséből.
Utáljuk, de féltjük a munkahelyünket
Magyarországon az emberek nem szívesen váltanak munkahelyet, nem azért, mert annyira elégedettek vagyunk a munkahelyünkkel, hanem mert szeretnénk bármi áron elkerülni a munkanélküliséget.
Népvándorlás a megélhetésért
Hetente emberek százai vándorolnak az ország egyik feléből a másikba, hogy állásuk legyen. Az ok egyszerű: míg keleten egyre kevesebb a munka, nyugaton fellendült az ipar, aminek munkaerőre van szüksége.
A hibrid a menő - nem csak az autóknál
A hibrid a menő – úgy tűnik, nem csak az autóiparban. A mobileszközök új királya a tablet. Nem is telefon, nem is laptop, hanem a kettő kombinációja, az előnyök ötvözésével.
Fokozatosan áll helyre a munkaerőpiac
Fokozatosan talpra áll az európai munkaerőpiac, 2011 óta most először nő egyszerre a GDP, a foglalkoztatási ráta és a háztatások jövedelme – állapította meg hétfőn közzétett negyedéves jelentésében az Európai Bizottság.
Jó munkáért többet utazik a magyar
A magyarok átlagosan 37 percet utaznak a munkahelyükre, de egy jó állásért ennél többet is elfogadhatónak tartanának. A kiegyensúlyozott életvitelre inkább a sok túlóra és az esti vagy hétvégi munkavégzés jelent veszélyt.
Tetszik, nem tetszik, ez versenyelőny
Hiába egyértelmű versenyhátrány az elavult, helyhez kötött informatikai rendszer, nem fejlesztenek a hazai kkv-k egy friss kutatás szerint. Nem csak a pénz a gond, a többség nem is látja, mekkora versenyelőnyt jelentene a modern, mobil munkavégzés.
Rosszul bánunk a tehetségeinkkel
Magyarország a 40. helyre került 103 ország közül abban a felmérésben, amely azt vizsgálta, hogy melyik ország, hogyan gazdálkodik a tehetségeivel. A régióban minden ország jobban teljesít nálunk, a toplistát Svájc vezeti.
Munka lenne, csak költözni kellene
Amíg az ország egyik felében dupla annyi az álláskereső, mint az álláslehetőség, addig a másikban hiány van munkaerőből. Mégsem mozdul a lakosság, pedig átköltözni például a nyugati megyékbe nem is olyan drága. Csak tradíciója nincs.
Beköszönt az elektromos kocsik aranykora?
Fordulóponthoz érkezett az e-mobilitás piaca: jelenleg az átmenet időszakában vagyunk, amikor az akkumulátorok ára évente 20-30 százalékkal csökken, amely elképesztő hatást gyakorol a gépjárműiparra.
Tiszta levegő – mozdulj érte!
A világ legnagyobb környezetvédelmi mozgalmának számító rendezvényhez csatlakozva a fenntartható városi mobilitást népszerűsíti a Mobilitási Hét, ugyanakkor a közösségi közlekedés előnyei között az olvasás és a technikai fejlődés bemutatása is kiemelt szerepet kap.
Mobilitás: bénultak a vállalatok
A Deloitte legújabb, munkavállalói mobilitással foglalkozó nemzetközi felmérése szerint a humán erőforrás szakemberek komoly stratégiai lehetőséget látnak a nemzetközi mobilitásban, a megkérdezettek többsége ugyanakkor nincs megelégedve saját vállalata mobilitási gyakorlatával. Ennek fő okaként az üzleti célokkal összehangolt kiküldetési politika hiányát, valamint a jogszabályi megfelelés területén felmerülő nehézségeket jelölték meg.
Rugalmasság nélkül nem növelhető a foglalkoztatás
A foglalkoztatási problémák megoldásának kulcsa a rugalmasság és a mobilitás lehet - mondta Pataki Károly, a Kelet-Közép-Európában piacvezető osztrák munkaerő-kölcsönző vállalat, a Trenkwalder International AG vezetőségi tagja.