Utáljuk, de féltjük a munkahelyünket

Magyarországon az emberek nem szívesen váltanak munkahelyet, nem azért, mert annyira elégedettek vagyunk a munkahelyünkkel, hanem mert szeretnénk bármi áron elkerülni a munkanélküliséget.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A globális munkaerő-piaci trendek egyértelműen a gazdasági válság végét jelzik: a Randstad Mobilitási Index például 2010-hez képest 10 százalékos növekedést mutat. „Ez azt jelenti, hogy az emberek világszerte egyre jobban bíznak magukban, nyitottabbak az új lehetőségekre és bátrabban váltanak munkahelyet, ami újra kiélezi a tehetségek megszerzéséért vívott versenyt, és a globális munkaerőpiacot is felpörgeti” – elemezte az adatokat Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. (A magyarok 93 százaléka úgy érzi, hogy idehaza nincs munkahelyi biztonság.)

Magyarországon a mobilitási index 2010 után emelkedni kezdett, azonban a 2012 végén elért csúcspont után megfordult a trend. A legfrissebb, 2014 harmadik negyedévére vonatkozó adatok szerint az elmúlt 9 hónapban 5 százalékponttal csökkent a megkérdezettek hajlandósága a munkahelyváltásra.

Nem akarunk másik munkát?

A friss adatok szerint Magyarországon a megkérdezettek 13 százalékának változott az állása az elmúlt hat hónapban, ami rendkívül alacsony érték – ennél kevesebbet csak Luxemburgban mértek a felmérésben részt vevő 33 ország közül. A globális átlag 24 százalék volt az összesített adatok szerint, de a riportban szereplő többi közép-európai országban is jóval magasabb volt a munkahelyváltások aránya, mint hazánkban: Szlovákiában és Csehországban 17 százalék, Ausztriában és Lengyelországban pedig 21 százalék. Magyarországon ráadásul a jelenleg is aktívan dolgozó munkavállalók nagy része nem keres másik munkahelyet: a megkérdezettek 75 százaléka egyáltalán nem figyeli az álláshirdetéseket, további 15 százalék pedig csak ritkán néz körbe. Ugyanakkor árnyalja a képet, hogy 41% elviekben nyitott egy új lehetőségre annak ellenére, hogy aktívan nem keres másik munkahelyet.

„A munkahelyváltás hiánya ebben az esetben nem feltétlenül jelenti azt, hogy az alkalmazottak elégedettek a pozíciójukkal. A magyar munkavállalók a jelenlegi gazdasági helyzetben inkább ragaszkodnak a biztos állásukhoz, mintsem hogy új kockázatokat vállaljanak” – figyelmeztetett Baja Sándor. A megkérdezett munkavállalók 52 százaléka elégedett a munkájával, aminél kevesebbet csak Hongkongban és Japánban mértek. „A válaszadók 16 százaléka ugyanakkor kifejezetten elégedetlen, ami a második legmagasabb érték világszerte” – tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezetője.

Népvándorlás a megélhetésért
Hetente emberek százai vándorolnak az ország egyik feléből a másikba, hogy állásuk legyen. Az ok egyszerű: míg keleten egyre kevesebb a munka, nyugaton fellendült az ipar, aminek munkaerőre van szüksége.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo