Használt járművekben gondolkodnak a cégek

Az Arval Mobility Observatory közlekedéskutató és elemző központ felmérése szerint miközben az elektromos járművek bevezetése és ezzel párhuzamosan a töltési infrastruktúra kiépítése robbanásszerűen terjed, a vállalatok közel fele már kimondottan a munkaerő bevonzása és megtartása érdekében fejleszti járműparkját. A költségek kontrollálása világszerte egyre nagyobb kihívást jelent, valamint további újdonság, hogy a flottabővítés során egyre több vállalat fordul a használt járművek irányába.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Költséghatékony finanszírozás

A környezeti szempontok mellett a több évnyi inflációs nyomás után a költségek kezelése és a teljes életciklus költség (TCO) emelkedésének mérséklése kulcskérdéssé vált a flottamenedzserek számára. A jelentés szerint a vállalatok 31 százaléka tekinti a növekvő TCO kezelését komoly kihívásnak – különösen Latin-Amerikában (43 százalék) és Észak-Amerikában (49 százalék), ahol a gazdasági környezet megnövekedett működési költségekhez vezetett, míg Európában ez az arány 27 százalék, tehát itt kevésbé súlyos a probléma. A TCO csökkentése érdekében a cégek különféle finanszírozási formákat vizsgálnak. A teljes körű szolgáltatást nyújtó lízing továbbra is népszerű megoldás: a vállalatok 27 százaléka ezt használja fő finanszírozási módszerként, és 37 százalék tervezi bevezetni vagy növelni ennek alkalmazását a következő három év során.

„A flottaköltségek optimalizálása ma már nem csupán pénzügyi kérdés, hanem stratégiai prioritás is. A TCO  kontrollálása és az intelligens finanszírozási megoldások, mint például a teljes körű szolgáltatással elérhető operatív lízing, kulcsszerepet játszanak abban, hogy a vállalatok rugalmasan és hatékonyan tudjanak alkalmazkodni a gazdasági kihívásokhoz – mondta Agárdi Marianna.

A HR szempontok és digitalizáció

A felmérésből kiderül továbbá, hogy a vállalatok egyre inkább az alkalmazottakat helyezik a mobilitási és flottakezelési stratégiáik középpontjába. Ezt támasztja alá az is, hogy a cégek 45 százaléka szerint a munkaerő bevonzása és megtartása az egyik fő oka a járműpark fejlesztésének. Emellett egyre nagyobb figyelem irányul a járművezetők közlekedési szokásaira, a biztonságos közlekedés támogatására és az ezeket támogató digitális megoldások fejlesztésére és alkalmazására.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo