Az áruházlánc közleményében azt írja, a választék 70 százalékát jelentő saját márkás termékek csomagolásánál kevesebb műanyagot használnak majd Európa-szerte, többek között Magyarországon is. Beszállítóikkal szorosan együttműködve hosszú idő óta vizsgálják azt is, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.
–A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A döntés egy szélesebb környezetvédelmi intézkedéscsomag része, a Lidl emellett az áruházaiban kevesebb fűtési energiát és áramot használna, csökkentve a szén-dioxid kibocsátását. Ennek részeként az üzletekben kizárólag energiatakarékos led-izzókat használnak.