Az utasbiztosításon is spórolnak a magyarok

A hazai lakosság közel fele (44 százalék) kétévente utazik külföldre, de sokan biztosítás nélkül vágnak neki az ismeretlennek.

Tízből csak négyen (40 százalék) kötnek rendszeresen utasbiztosítást, miközben minden harmadik utazót ért már olyan váratlan helyzet, amikor jól jött volna külföldön a segítség. Az autós utazások is népszerűek: a háztartások háromnegyedének van saját gépjárműve, mellyel harmaduk külföldi útra is elindulna. Az autósok több mint fele azonban semmilyen asszisztencia szolgáltatást nem vesz igénybe, ugyanakkor 91 százalékuk gondolja hasznosnak ezt a biztosítási típust.

Sokan még mindig biztosítás nélkül utaznak
Sokan még mindig biztosítás nélkül utaznak
Fotó: Depositphotos

Az Europ Assistance friss, reprezentatív kutatása szerint a nyaralók leginkább az egészségügyi problémáktól és az ezzel kapcsolatos költségektől tartanak, illetve attól, hogy nehézséget okozna megfelelő szakembert és szervizt találni meghibásodás esetén az autó javításához.

A 18-69 éves magyar lakosság utasbiztosításokkal, valamint gépjármű- és otthoni asszisztencia-szolgáltatásokkal kapcsolatos hozzáállását, preferenciáit, fogyasztói viselkedését és utazási szokásait is vizsgálta a Europ Assistance friss, 2025 májusában zárult átfogó kutatása. 

A lakosság közel harmada utazik évente külföldre, Európa határait kevesen lépik át

A felmérés alapján a hazai lakosság negyede (27 százalék-a) utazik évente egyszer Európán belül, míg a kontinens határait a magyar felnőttek csupán 9 százalék-a lépi át egy évben. Összességében a 18-69 éves magyarok közel fele (44 százalék) szokott legalább kétévente külföldre utazni, és e csoport harmadával (34 százalék) fordult már elő olyan váratlan esemény, amikor szüksége lett volna utasbiztosításra. A kétévente utazók esetében tízből négyen mindig kötnek utasbiztosítást, míg minden harmadik személy valamilyen speciális esetben – síelés vagy ismeretlen országba történő utazás során – él ezzel a lehetőséggel. Az esetek többségében az utasbiztosításokat már online kötik meg az ügyfelek. 

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo