Tízből csak négyen (40 százalék) kötnek rendszeresen utasbiztosítást, miközben minden harmadik utazót ért már olyan váratlan helyzet, amikor jól jött volna külföldön a segítség. Az autós utazások is népszerűek: a háztartások háromnegyedének van saját gépjárműve, mellyel harmaduk külföldi útra is elindulna. Az autósok több mint fele azonban semmilyen asszisztencia szolgáltatást nem vesz igénybe, ugyanakkor 91 százalékuk gondolja hasznosnak ezt a biztosítási típust.
Fotó: Depositphotos
Az Europ Assistance friss, reprezentatív kutatása szerint a nyaralók leginkább az egészségügyi problémáktól és az ezzel kapcsolatos költségektől tartanak, illetve attól, hogy nehézséget okozna megfelelő szakembert és szervizt találni meghibásodás esetén az autó javításához.
A 18-69 éves magyar lakosság utasbiztosításokkal, valamint gépjármű- és otthoni asszisztencia-szolgáltatásokkal kapcsolatos hozzáállását, preferenciáit, fogyasztói viselkedését és utazási szokásait is vizsgálta a Europ Assistance friss, 2025 májusában zárult átfogó kutatása.
A lakosság közel harmada utazik évente külföldre, Európa határait kevesen lépik át
A felmérés alapján a hazai lakosság negyede (27 százalék-a) utazik évente egyszer Európán belül, míg a kontinens határait a magyar felnőttek csupán 9 százalék-a lépi át egy évben. Összességében a 18-69 éves magyarok közel fele (44 százalék) szokott legalább kétévente külföldre utazni, és e csoport harmadával (34 százalék) fordult már elő olyan váratlan esemény, amikor szüksége lett volna utasbiztosításra. A kétévente utazók esetében tízből négyen mindig kötnek utasbiztosítást, míg minden harmadik személy valamilyen speciális esetben – síelés vagy ismeretlen országba történő utazás során – él ezzel a lehetőséggel. Az esetek többségében az utasbiztosításokat már online kötik meg az ügyfelek.