Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés

Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már összetett, a mindennapi beszélt nyelven megfogalmazott kérdéseket tesznek fel: a keresésre tehát egyre inkább párbeszédként tekintünk, ami gyökeresen átalakítja az online jelenlét szabályait, nem utolsósorban a munkaerőpiacon.  

Hogyan igazodjunk az AI-alapú keresésekhez?

Az internet valós idejű böngészésére is képes AI-vezérelt keresőmotorok – mint például a ChatGPT Search, a Google Gemini, a Microsoft Copilot vagy a Perplexity – térnyerésével új megközelítés született, amelyre való átállás elkerülhetetlen a munkaerőpiacon is.

Hatékonyabb lehet a keresés
Hatékonyabb lehet a keresés
Fotó: Depositphotos

A generatív keresők nem kulcsszavakra, hanem kontextusra építenek, ezért a hirdetéseknek is részletesebbnek kell lenniük: a pozíció nevén és az alapkövetelményeken túl fontos a munkakörnyezet, a csapatméret, a vállalati kultúra, a munkavégzés helye és módja. A mesterséges intelligencia ezek alapján tud érdemi ajánlásokat generálni. Fontos, hogy a cégről szóló online információk (weboldal, közösségi média, hirdetés az állásportálon) egységesek legyenek. Az AI rendszerek ezeket vetik össze, a konzisztens megjelenés így növeli a bizalmat és a találati arányt is. 

Az AI-alapú keresők működése miatt még fontosabbá vált, hogy a munkaadók világos és részletes képet mutassanak magukról az interneten. A vállalati bemutatkozó weboldalak, vagy az ott elérhető tudásbázisok, amelyek például gyakori kérdéseket, szakmai cikkeket, útmutatókat tartalmaznak, kulcsszerepet játszanak abban, hogy a mesterséges intelligenciát használó rendszerek pontosan be tudják azonosítani, mivel foglalkozik egy szervezet, milyen értékek mentén.

Miként javíthatja az AI az álláshirdetéseinket?

Az AI jelentősen megkönnyíti a toborzást több tekintetben is, a keresés optimalizálásán túl például a hirdetési tartalom generálása, ellenőrzése is sokkal egyszerűbbé válik a nagy nyelvi modellek alkalmazásával. Ahhoz, hogy a toborzást támogató számtalan AI megoldás közül ki lehessen választani a cégek számára leginkább megfelelőt, elengedhetetlen a folyamatos tesztelés, illetve a felhasználási cél pontos megfogalmazása.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo