Felelős vállalatok

Cseppekben jut el az adomány a rászorulóknak
Hétfőn kezdték meg annak a 100 ezer üveg Béres Cseppnek a szétosztását, melyet a Béres Alapítvány idén is a rászorulóknak adományoz. A gyógyszer - melynek piaci értéke több mint 100 millió forint - nagy része már karácsonyra eljut a rászorulókhoz.

Idén róluk vehet mindenki példát!
Tizenegyedik alkalommal osztották ki a 2000-ben Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője, és László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke által közösen alapított Üzleti Etika Díjat.

Hogyan kommunikáljuk a CSR-t?
A vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációjának mikéntjéről beszélgettek a résztvevők a november 25-én tartott "Akarsz róla beszélni?" elnevezésű CSR konferencián. A BrandTrend által szervezett eseményen a tipikus hibákra is felhívták a figyelmet.

A Dreher prezentálta idén a legjobb jelentést
Három ország összesen 44 pályázatát értékelte idén a Deloitte által létrehozott Közép-Európai Környezeti Jelentés („Zöld Béka") Díj pályázatának zsűrije. A legjobb fenntarthatósági jelentést a Dreher Sörgyárak Zrt. készítette.

Milyen a felelős vállalat?
Amelynek nem kell bocsánatot kérnie? Vagy amelyik képes megtenni ezt, ha mégis szükség van rá? Annyi bizonyos, az Első Magyar Fenntarthatósági Csúcs CSR szakmai fórumán elhangzottak alapján, hogy a felelősségnek nem csak kifelé kell látszódnia, hanem minden szervezetet átható működési modellé kellene válnia.

Piactéren a legjobb példák
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) az a téma, amiről az elmúlt években a gazdasági, politikai vezetők és a civil szektor képviselői is sokat beszéltek, hangzatos szlogeneket és akcióterveket emlegettek, a mindennapok bemutatása viszont sokszor hiányzott. Erre viszont tökéletesen megfelel a CSR Europe minden évben megszervezett CSR MarketPlace, ami Európa felelősen gondolkodó cégeit és szervezeteit vonultatja fel, akik gyakorlataikat és tapasztalataikat mutatják meg egymásnak és a négyszáz fős közönségnek. Idén a kiállítás Brüsszelben volt.

Starbucks a legetikusabb kávézólánc Európában
Az európai kávéipar „A Legetikusabb Vállalat" díját az üzletági képviselők és az Allegra Strategies szakértők véleménye alapján két egymást követő évben is a Starbucks Coffee Company-nak ítélte oda. A cég továbbá Európában és Franciaországban is elnyerte a „Legjobb Kávézólánc" díját. A díjakat Rómában, a 2010-es Európai Kávészimpózium gálaestjén adták át.

200 milliót már összegyűjtöttünk az iszapkárosultaknak
A hazai telekommunikációs iparág legnagyobb szereplői, a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC által támogatott 1749-es segélyvonalon összegyűjtött milliók a magyar Vöröskereszt segítségével jutnak el az érintettekhez.

Többet jótékonykodnak a nők
A nők sokkal többet, gyakran kétszer annyi pénzt hajlandóak jótékony célokra fordítani, mint a férfiak - derült ki egy amerikai egyetem új tanulmányból.

Új környezettudatos edénycsalád a Tefaltól
A Tefal örömmel mutatja be legújabb prémium termékcsaládját, a környezettudatos Tefal Natura edénycsaládot. Az edénycsalád a Tefal edények minden előnyét magában hordozza, azonban mégis egyedi, hiszen a környezetvédelem és a tudatos háziasszonyok ihlették.
Müller Péter, Láng István és Kozma atya a jövőről és jövőért
Az 1992-es Rioi Nyilatkozat és a 2002-es johanessburgi Fenntartható Fejlődési Világtalálkozó után, a fenntarthatósági világ-csúcstalálkozó 2012-es eseménye előtt az 1. Magyar „Fenntarthatósági Csúcs" konferencia a hazai szereplőket hívja egybe, számvetésre és jövőkép megrajzolására.
Nyereségünk 2 százalékával segíthetünk!
Az október 4-én, hétfőn, az ajkai vörösiszap-tározó átszakadt gátja miatt bekövetkezett katasztrófával érintett települések: Devecser, Kolontár, Somlóvásárhely, Tüskevár, Apácatorna és Kisberzseny lakóinak megsegítéséért a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége felhívással fordul az ország vállalkozóihoz. A károsultak megsegítése ebben a helyzetben mindannyiunk felelőssége. Ismét fogjunk össze a bajbajutott emberek, családok megsegítése érdekében!
Banki segítséget kapnak az iszapkárosultak
A CIB Bank kifejezett szándéka, hogy segítséget nyújtson a vörösiszap sújtotta térségben hitelekkel rendelkező károsult ügyfeleinek. Ezt szem előtt tartva a bank a rendkívüli helyzet feltérképezését követően az iszapkárosultak konkrét helyzetét könnyítő lehetőségeket és komplex megoldási csomagot alakít ki.
Minden szinten felelősen
Az ősz minden évben, így idén is mozgalmas időszak a Holcim életében. Szeptemberben adták át a Holcim Hungária Otthon Alapítvány díjait, tették le Felsőzsolcán az első árvízbiztos lakóház alapkövét, mindeközben pedig elindult a Holcim Awards a Fenntartható Építészetért nemzetközi építészeti verseny pályázata. Az innovatív, a fenntartható fejlődést működése középpontjába helyező cement-, kavics- és beton-előállító vállalat természetesen az árvíz sújtotta családok mellől sem hiányzott. A Magyarországon 2009-ben 642 főt foglalkoztató, közel 27,6 milliárd forint nettó árbevételt elért nagyvállalat célja, hogy élen járjon a fenntartható építészeti megoldások elterjesztésében, példát mutasson társadalmi felelősségvállalásból, és értéket teremtsen a vele kapcsolatban állók számára.
4 tonna állateledel gyűlt össze a Pedigree akciója során
"Egy tál eledel" néven indult idén májusban az a Facebook kampány, mely során a Pedigree Örökbefogadási Program Facebook klubtagjai csatlakozássukkal fejenként egy tál állateledellel járulnak hozzá a menhelyi kutyák helyzetének javításához.
Tenni tudunk: pályázat a gyermekek fejlődéséért
Szeptember végétől egy hónapig várja a CIB Alapítvány azon közhasznú szervezetek pályázati anyagát, amelyek gyermekek egészséges testi és lelki fejlődéséért, ezen belül kiemelten a korai fejlesztésre koncentrálva indítanak egy éven belül lezáruló projekteket. A CIB Alapítvány „Tenni tudunk" néven indított, új, pályázati rendszerének megfelelő anyagokat háromfős, független bíráló bizottság fogja egységes értékelési rendszer alapján pontozni. A legtöbb pontot elért 10 pályázó között a kuratórium dönt a támogatás odaítéléséről még ez évben. A CIB Alapítvány bízik abban, hogy a pályázók között olyan is lesz, akivel hosszabb távú, stratégiai partnerséget tud kialakítani.
Önkéntesek újították fel az autista otthont
2010. szeptember 25-én a budapesti Amerikai Nagykövetség és a Habitat for Humanity önkéntesei a miskolci Szimbiózis Alapítvány autista otthonának felújításában vettek részt. A felújítás azért vált szükségessé, mert a júniusi esőzések elmosták az alapítvány épületét, amely így súlyosan megrongálódott.
1100 akadémikus ajánlotta fel egyhavi tiszteletdíját
Eddig több mint 85 millió forintot utalt át a Magyar Tudományos Akadémia a Borsod Megyei Közgyűlés számlájára az árvíztől leginkább sújtott településeken élők lakhatási feltételeinek helyreállítására. Az MTA vezetőinek kezdeményezése nyomán több mint 1100 akadémikus és akadémiai doktor ajánlotta fel egyhavi tiszteletdíját vagy annak egy részét a bajba jutottaknak.
88 család kapott összesen 30 milliót
Szeptember 16-án, csütörtökön adta át az Ökumenikus Segélyszervezet az újjáépítéshez és ingóságpótlásokhoz felhasználható utalványokat a tolcsvai és erdőhorváti árvízkárosultak számára, valamint tájékoztatást nyújtott a megrongálódott házak felújításának üteméről.
Vízművek: Felelősség és környezettudatosság
A Fővárosi Vízművek közel kétmillió embert lát el nap mint nap tiszta, európai szinten is kiemelkedő minőségű ivóvízzel. Ahhoz, hogy ennek a nagy felelősséggel járó feladatnak maradéktalanul eleget tudjon tenni, folyamatos fejlesztésekre és minőség-ellenőrzésre van szükség. Óriási felelősséget és nagy kihívást jelent az is, hogy meg kell őriznie a gondjaira bízott ivóvízbázisok tisztaságát, hiszen ez az alapfeltétele annak, hogy a fővárosiak által megszokott és jogosan elvárt minőségű víz folyjon a budapesti csapokból. Ez pedig nem kisebb feladat, mint hogy közel 18 margitszigetnyi terület védelméről, rendben tartásáról kell gondoskodnia.
Újrafelhasználják: adja le agyonhordott sportcipőjét!
Sportcipőgyűjtési és újrahasznosítási program indul a 2010. szeptember 8-12. között Budapesten megrendezett Dextro Energy Triatlon Világbajnokság Zöld Triatlon programjának keretében.
Bánréve: egy valóra váltott ígéret
Megérkezett az a tetőcserép szállítmány, melyet a Mediterrán Magyarország Kft. jótékonysági akciója keretén belül ajánlott fel az észak-borsodi jégkárok pusztítása után.
Hány millióval támogattuk az árvízkárosultakat?
Összesen 841 ezren hívták a 1752-es Nemzeti Segélyvonalat, amivel (nem végleges adatok szerint) 205 millió forintot adományoztak honfitársaink telefonon az ez évi ár- és belvízkárosultaknak. A 1749-es segélyvonalat üzemeltető telekommunikációs cégek 150 millió forintot, míg a kormányzati Összefogás Vonala 18 millió forintot gyűjtött.
Idén is megkeresik a Zöld Békát
A Deloitte Magyarország idén is meghirdeti a Közép-európai Környezeti Jelentés Díjat (Central European Environmental Reporting Award, CE ERA), népszerű nevén Zöld Béka Díjat. A díjra Közép-Európa bármely országában bejegyzett vállalat pályázhat, függetlenül az üzleti szektortól, amelyben tevékenykedik, vagy a foglalkoztatottak számától, és attól, hogy éves jelentése részeként, vagy külön környezeti illetve fenntarthatósági jelentésben mutatja be környezeti teljesítményét.
Lakbértartozást törlesztenek önkéntes munkával
A Habitat Magyaroszág nagykanizsai mintaprogramjának működési elve: a hátrányos helyzetű, önkormányzati szociális bérlakásokban élő, lakbérhátralékkal rendelkező családok lehetőséget kapnak arra, hogy saját magukon segítsenek és ki tudjanak lépni a teljes eladósodásból.
Ismét felelős cégeket keresnek
Még egy hétig - augusztus végéig - pályázhatnak a vállalatok az idei CSR Best Practice címre a Magyar PR Szövetség pályázatán. A tavalyi nyertes pályázatok már kaphatók DVD-n.
150 millió gyűlt össze a 1749-esen
Az adományozók rendkívüli segítő szándéka és a hazai telekommunikációs iparág példaértékű összefogásával közel 150 millió forint gyűlt össze az árvízkárosultak javára 1749-es segélyvonalon, amelyet a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC működtet minden díjtól mentesen. Az adományok teljes összege a Magyar Vöröskereszt segítségével jut el az érintettekhez.
Vállalati kerékpárkölcsönzés a CIB-nél
A vállalati kerékpáros infrastruktúra megteremtése hosszú évekre nyúlik vissza a CIB életében. Mára a bankcsoportnál dolgozók mintegy 10 százaléka kisebb-nagyobb rendszerességgel kerékpárral érkezik a munkahelyére.
A szociális problémák nem érdeklik a vállalatokat?
Míg a környezetvédelmi felelősségvállalást a vállalatok többsége már saját érdekének tekinti, a szociális felelősségvállalásról másképp gondolkodnak. A társadalom egyensúlyi állapotának felbomlásából fakadó feszültségeket a vállalatok nem tartják ugyanolyan kockázatosnak, mint az ökológiai egyensúlyvesztést. A vállalatok CSR-felelősei szerint az embereket csak az érdekli, hogy a mikrokörnyezetükben mi történik, csak ez vonzhat vásárlókat a céghez. A válaszadók többsége elelve a magyar társadalmat nem tartja szolidárisnak.
A G'Roby nemcsak házhozszállít, el is viszi a hulladékot
A hazai piacon elsőként szelektív hulladékelszállítás szolgáltatást indított az idén tíz éves G'ROBY Online Shop. A G'ROBY üzletlánc tagjaként működő, főleg élelmiszert és háztartási vegyi árut kínáló internetes cég a rendelés házhozszállításakor ingyenesen elhozza a vásárlók otthonából a szelektíven összegyűjtött hulladékot.
Környezetbarát csomagolóanyagokra vált a Unilever
Az Unilever a világ első multinacionális FMCG vállalata, amely elkötelezte magát, hogy papír és karton csomagolóanyagait fenntartható forrásból származó anyagokra cseréli meghatározott időn belül. Öt éven belül a papír és karton csomagolóanyagok háromnegyede fenntartható forrásból származó vagy újrahasznosított papírból készül majd, tíz év múlva pedig ez az arány már 100 százalékra nő.
Új tetőt kapnak a viharban sérült házak
Az elmúlt hetek viharos időjárása után Bánréve, Sajópüspöki, Hét és Sajónémeti közösen kért segítséget az országgyűléstől és az ország lakóitól, hogy a katasztrófa sújtotta házakra újra tető kerülhessen. A Meditterán Magyarország Kft. jótékonysági akciót hirdet a szóban forgó települések ingatlanjainak helyreállításra, amelyben eddig négy médiavállalat, a Ringier, a Rádió1, a TV2 és az mm&v médiaügynökség pro bono támogatását nyerte el.
20 milliós adomány a Samsungtól
A Samsung nagy értékű termék-adományának átadásával kezdődött meg az eddig beérkezett felajánlások kiosztása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. A Samsung Electronics Zrt. a társadalmi felelősségvállalás jegyében 20 millió forint értékben ajánlott fel támogatást az árvízkárosultak számára.
Árvíz: milliókat kap Bódvalenke
A CIB Alapítvány összesen 10 millió forintot ajánlott fel négy szervezeten keresztül az árvíz miatt bajba jutott családoknak. Az alapítvány 3-3-3 millió forint pénzadományt juttatott el a Magyar Vöröskeresztnek, a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak és a Baptista Szeretetszolgálatnak, valamint 1 millió forintot a Nagycsaládosok Országos Egyesületének.
Árvízhelyzet: 3000 megrongálódott lakóházat kell felújítani
A Wienerberger, Magyarország egyik legnagyobb építőanyag gyártója a Vöröskereszttel együttműködve átfogó koncepciót dolgozott ki, hogy segítse az árvíz által sújtott régiókban a megrongálódott épületek helyreállítását.
Ingyen segíthet 72 millió gyermeken!
Néhány nappal ezelőtt lépte át a 12 milliót a 1GOAL elnevezésű kampányban résztvevők száma. A figyelemfelhívó akció célja, hogy a futball világbajnoksághoz kapcsolódóan kiemelten támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek beiskoláztatásának ügyét.
Eltörölt havidíj az árvíz sújtotta településeken
A Magyar Telekom újabb intézkedéssel bővítette az észak-magyarországi árvíz károsultjainak megsegítésére létrehozott támogatási csomagját. Az egyhavi díj jóváírását az ügyfeleknek nem kell külön kérniük, az automatikusan megjelenik az érintettek következő számláján.
Hatmillióba "került" a Siemensnek a dolgozók jótékonykodása
A magyarországi Siemens csoport a vállalat korábban bejelentett 7 millió forintos egyösszegű céges adományát munkatársi gyűjtéssel több mint duplájára növelte, így összesen 15,6 millió forintot ad az árvízkárosultaknak.
Foci- és filmsztárokkal támogathatjuk az oktatást
Ingyenes SMS-kampányt indít az oktatásért július 1-jétől a Telenor. A vállalat ezzel a 100 országot érintő, 1GOAL elnevezésű kampányhoz csatlakozik. A július végéig tartó akcióval a vállalat olyan sportolók és hírességek "társa lett", mint Zinedine Zidane, Eusebio, Pelé, Alessandro Del Piero, Shakira és Kevin Spacey. Többek között ők a nagykövetei ennek, a világméretű kampánynak, amely azért indult, hogy a futball világbajnoksághoz kapcsolódóan kiemelten támogassa az oktatás ügyét.
Vásárlással kórházakat, óvodákat támogathatunk
A CBA és a Procter&Gamble összefogásából létrejött program, A közösség szíve (köszi) jótékonysági kezdeményezés: 2006 óta több tízmillió forinttal támogatta a helyi közösségek számára értékes és fontos célokat. Bár a program szervezője a két vállalat, a segítség a CBA vásárlóitól érkezik. A program által támogatott célok megvalósulását ugyanis a különböző Procter&Gamble termékek vásárlása után 30 forinttal gazdagodó jótékonysági alap teszi lehetővé.
Daganatos gyermekeket támogat a Danone
A bakonybéli Oktatási Centrum építését támogatja az idén a „Tegyünk együtt a Gyermekekért" program, amely immár 9 éve segíti anyagilag a daganatos beteg gyermekek rehabilitációját és egészséges klinikai táplálkozását.
Újabb segítség az árvízkárosultaknak
A Lánchíd Klub tagjai is csatlakoztak az árvízkárosultak megsegítéséhez. Először önállóan tettek felajánlásokat, majd most újra, de ez alkalommal már csoportosan, és klubon kívüliek csatlakozásával együtt.
Nagyvállalatok a hátrányos megkülönböztetés ellen
Megtartotta első nyilvános közgyűlését a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fóruma, melyet a Salva Vita alapítvány több nagy céggel és szervezettel karöltve a hátrányos megkülönböztetés ellen és a jobb munkavállalói körülmények megteremtéséért hozott létre. Az egyesület fő célja, hogy a munkaadók részére szakmai támogatást nyújtson az esélyegyenlőség biztosításához. A Mars Magyarország -mely élen jár a kiemelkedő munkavállalói körülmények megteremtésében- az alapító tagok között szerepelt.
Gondolta volna? 37 millió ember éhezik Amerikában!
A recesszió az Egyesült Államok lecsúszó rétegeire is megsemmisítő hatást gyakorolt. Egyre többen élnek a Food Bank adományain, valamint a szövetségi szervek által kibocsátott élelmiszerjegyeken. Évente 37 millió ember fordul segítségért hozzájuk, mert nem tudja biztosítani magának az alapvető önellátást. Az amerikai üzletlánc, a Wal-Mart bejelentette, hogy kétmilliárd dolláros vállalati adománnyal támogatja az éhezés elleni harcot.
Mondjunk le az augusztus 20-i tűzijátékról!
Érdekes mozgalom ütötte fel a fejét az interneten újabb példájaként annak, hogy a világháló az "alulról jövő" kezdeményezések terepe, ahol bármilyen épkézláb és okos ötlet táptalajra lelhet és támogatókra, hogy aztán társadalmi szinten fejtse ki hatását. Néhányan azt javasolták, a tüzijáték költségvetését fordítsák az árvízkárosultak megsegítésére. Sokan egyetértenek.
Fenntartható vállalatokat ismertek el a DELFIN-díjjal
A Magyar Telekom hagyományához híven idén is díjazta a fenntarthatóság terén kiemelkedő szerepet vállaló beszállítóit. A DELFIN-díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) immár harmadik alkalommal adták át, három kategóriában.
Sokmilliós Samsung adomány az árvízkárosultaknak
A Samsung Electronics Magyar Zrt. csatlakozva Schmitt Pál felhívásához összesen 20 millió forint értékű termékadománnyal -többek közt hűtőgépekkel, mosógépekkel és mikro-sütőkkel - segíti az árvíz-károsultakat.
"Adjátok oda vagyonotok felét!"
Amerika két leggazdagabb polgára arra próbálja rávenni a többi milliárdost, hogy hatalmas vagyonuk felét ajánlják fel jótékony célokra. A Fortune magazinban megjelent írásban Bill Gates és Warren Buffet elmondta: az ötlet egy tavaly májusban New Yorkban rendezett vacsorán fogant meg a fejükben.