Felelős vállalatok

Ha a bankárok megtehetik, Ön miért hagyná ki?
„Ősszel már eltekertünk a Holdig és vissza, tavasszal másik égitestet választunk, és reméljük, hogy ezúttal még többen segítenek abban, hogy elérjük a célt! Mielőtt bárki félreértené, nem űrutazást tervezünk, hanem a Bringázz a Munkába! kampányt népszerűsítjük." - áll a szervezők felhívásában.

A Volvo-nál a miskolci gyerekek a legjobbak
A miskolci Avasi Gimnázium Naturedoctors csapata lett a Volvo Adventure pályázat idei magyarországi győztese. A Szinva-patak élővilágának megmentését szorgalmazó diákcsoport fogja hazánkat képviselni a június 5. és 10. közötti svédországi nemzetközi döntőn. A Volvo és az ENSZ Környezetvédelmi Programjának közel egy évtizedes múltra visszatekintő közös kezdeményezését második alkalommal hirdette meg a Volvo Autó Hungária a magyar gyerekek részére. Az ifjú környezetvédők lelkesedése idén is példaértékű volt, sok ötletes pályamunka érkezett be itthonról a svéd központba.

Az őszinteség a jó munkahely titka
Válság idején sem feledkezik el dolgozóiról a GlaxoSmithKline, 2008 Legjobb Munkahelye: kitart évről évre növekedést ígérő bérpolitikája mellett, sőt új cafeteria-elemekkel ösztökéli őket a további jó munkára. Emellett rugalmas munkaidőt biztosít számukra, amit Kovács Éva HR vezető szerint teljesítményükkel meg is hálálnak.

Három fiatal álma válik valóra
A Dreher Sörgyárak Zrt. immár harmadik alkalommal adta át a „Jövő fiatal vállalkozója" pályázat díjait. Az első helyezésért járó elismerést egy különleges fogtechnikai szoftver alkotója kapta, a második helyen egy innovatív megoldásokkal foglalkozó vállalkozás végzett, a harmadik helyezést pedig egy tetőkertek tervezésével és kivitelezésével foglalkozó vállalkozás megálmodója érdemelte ki. A tehetséges fiatalok és a vállalkozói kreativitás mellett töretlenül elkötelezett Dreher Sörgyárak Zrt. összesen 6 millió forinttal és félévre szóló ingyenes szakmai tanácsadással járul hozzá a vállalkozási tervének megvalósításához.

Évente ötven elhagyott újszülött!
Évente mintegy 160 kisbaba születik Down-szindrómával, harmadukról már születésükkor lemondanak szüleik. Pedig ezek a gyermekek - korai fejlesztéssel - be tudnának illeszkedni a társadalomba. A Down Egyesület célja, hogy felhívja a társadalom figyelmét a korai fejlesztés lehetőségére és hangsúlyozza a beteg gyermekek társadalomba való beilleszkedésének fontosságát. Ezért 2009. március 21-én, a Down szindróma világnapján, ép és sérült gyermekek számára szerveznek játszónapot a Vígszínházban. A rendezvényen fellép Gryllus Vilmos, Palya Bea, Szalóki Ági, a Makám Együttes és a Vígszínház művészei.

Még két hétig pályázhatnak a felelős vállalatok
Óriási érdeklődés övezi az első hazai CSR Piacot, amelyet a KÖVET Egyesület 2009. május 14-én a Millenárison rendez meg. A szervezők március 25-ig várják a kiállítani szándékozó vállalatok pályázatait.

Mit tegyünk régi számítógépünkkel?
Évente 220 millió tonnányi régi számítógép és más műszaki eszköz kerül a szemétbe. Sokan azt hiszik, a régi gépük értéktelen, pedig jobban tennék, ha elajándékoznák. Egy 233 MHz-es Intel Pentium vagy Celeron, egy AMD K6, Athlon, Duron vagy ezeknél korszerűbb már megfelel adomány céljára. Ám mielőtt bontóba visszük vagy eladományozzuk a régi eszközt, távolítsuk el a kényes információkat és visszaállíthatatlanul töröljük a merevlemezt. És ne csak hardvert ajándékozzunk.

Az örökbefogadás megoldás
A MARS Magyarország, tovább erősíti programjait a felelős állattartás területén - mondta Ács Tamás ügyvezető a Pedigree Örökbefogadási Programjának indítását bejelentő sajtótájékoztatón. A Mars magyar egysége idén csatlakozik a vállalatcsoport kezdeményezéséhez, mely a világ számos országában már sikert aratott. Az anyacég 2006-ban az USA-ban hirdette meg először a gazdátlan ebek helyzetének javítását célzó mozgalmát, amelyet eddig 4 kontinens 11 országában vezettek be. 2009-ben Hollandia, és -a Közép-Európai régióban elsőként- Magyarország is elindítja az egész évben tartó kampányt.

"Esélyt az áldozatoknak!"
Az utóbbi időben elszaporodó erőszakos bűncselekmények jogos borzalommal töltenek el, és tiltakozásra ösztönöznek minden jóérzésű állampolgárt.

Szemnyomásmérő a kis betegeknek
Érzéstelenítés, altatás és a szem közvetlen érintése nélkül vizsgálhatják a kis betegeket a K&H gyógyvarázs program keretén belül elnyert készülékekkel.
Egy helyen a legjobb hazai gyakorlatok
A Millenárison rendezi meg az év legjelentősebbnek ígérkező hazai CSR (Corporate Social Responsibility: vállalatok társadalmi felelősségvállalása) rendezvényét a KÖVET. A CSR Piac Magyarországon elsőként ad lehetőséget a vállalatoknak arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket kiállítás keretében mutassák be.
Egy magyar a legjobb 250-ben
A zürichi székhelyű SAM (Sustainable Asset Management), a Dow Jones fenntarthatósági indexének szakmai értékelője által kiadott 2009-es Fenntarthatósági Évkönyvbe a Magyar Telekom, mint egyetlen magyar, sőt mint egyetlen közép-európai cég került be.
Számítógépeket adományoz a Magyar Telekom
A Magyar Telekom, mint a Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány www.adhat.hu adományportáljának egyik főtámogatója és partnere, 250 darab új számítógépet adományoz civil szervezeteknek, ebből 50 darabot a NIOK segítségével.
Több magyar gyereknek segíthet a Csodalámpa
2009 januárjától a megfázás és influenza elleni termékek egyik márkája, a Coldrex egy CSR kampány keretében támogatja a Csodalámpa Óhaj-Sóhaj Kívánságteljesítő Alapítványt. Az alapítvány 2003 óta teljesíti olyan három és tizennyolc év közötti gyerekek kívánságát, akik életet veszélyeztető betegségben szenvednek.
Blogot írnak, akik bizonyítottan többet érnek
A Vodafone Magyarország Alapítvány "Többet érsz" pályázatának első győztesei tavaly szeptemberben kezdték meg munkájukat. A négy nyertes élményeiről, érzéseiről, sikereiről, a felmerült nehézségekről folyamatosan beszámol a decemberben elindult blogon.
Amire szívesen emlékezünk 2008-ból
Röviden CSR, angolul Corporate Social Responsibility, magyarul a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Olyan témakör, amiről szerencsére az elmúlt évekhez képest idén több alkalommal tudtunk beszámolni kedves olvasóinknak. Most az év vége felé közelítve összegyűjtöttünk pár olyan eseményt, díjátadót, cikket, amelyre érdemes még egyszer visszatekintenünk.
Csodafa a karácsonyfa alá!
Ez a gyönyörű könyv, a hozzá tartozó CD-vel, biztosan örömet szerez minden gyereknek, aki az ünnepekre ajándékba kapja. A Csimota Kiadó gondozásában idén megjelent könyv Yehudi Menuhin egykori közvetlen munkatársa, Marianne Poncelet belga írónő A csodafa c. meséjét tartalmazza, Tóth Krisztina fordításában, Takács Mari lenyűgöző illusztrációival.
Hallássérülteket támogat a Pannon
Idén a Hallássérültek Rehabilitációjáért Küzdők Egyesülete részesült a mobilszolgáltató nagy összegű karácsonyi ajándékában.
Íme Magyarország követendő példái!
Hazánkban még gyerekcipőben jár a CSR, azaz a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Jó hír azonban, hogy lassan bár, de évről-évre egyre többen fordulnak ebbe az irányba. A cégek jelentős többsége továbbra is nagyvállalat, de egyre több kkv is szerez érdemeket a CSR területén. Most összegyűjtötték a legjobb példákat.
Mazda: felelősséggel a gyerekekért
A Mazda CSR programjának keretében partnerségre lépett az SOS Gyermekfalu európai szervezetével, és hat európai országban támogat aktuális projekteket. A kezdeményezésben a Mazda Motor Hungary Kft. is részt vesz, és felújítási munkákkal segít, hogy a gyermekfalukban ideálisabb körülmények között élhessenek a fiatalok. A Mazda azt reméli, most megkötött megállapodásuk másokat is arra ösztönöz, hogy segítsék a nemzetközi segélyszervezet munkáját.
Electrolux: fókuszban a környezettudatosság
Az Electrolux Magyarország gondoskodó vállalat, amely az elvárhatónál nagyobb mértékben segíti azt a közösséget, ahol tevékenykedik, valamint az alkalmazottjait.
Zöldül a Nestlé
A Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója, Aldo Siegrist vezetésével megalakult a cégcsoport hazai felelősségvállalási tevékenységét átfogó, stratégiai jelentőségű CSV Bizottság, amelynek révén a Nestlé egyre tudatosabban járul hozzá az egyes helyi és országos társadalmi és környezeti ügyek jobbításához.
34 millió 900 gyermeknek
A Vodafone Magyarország Alapítvány közel 34 millió forintot osztott szét 18 szervezet között fogyatékkal élő gyermekek és fiatalok sport és rekreációs terápiájának támogatására. A támogatással az alapítvány célja a fiatalok állapotának fejlesztése, javítása, társadalmi beilleszkedésük elősegítése és életminőségük javítása.
50 millió a gyermekek gyógyulásáért
A mai napon hirdette ki a K&H Csoport a K&H gyógyvarázs pályázatának idei nyerteseit. A jubileumi évben 87 pályázat érkezett. A döntést követően idén a K&H gyógyvarázs gyermek-egészségügyi program 6 kórházi osztálynak és 1 mentőállomásnak adományoz eszközöket összesen 25 millió forint értékben. A jubileumi év ajándékaként a K&H megduplázza az eszköztámogatás értékét, hiszen a K&H Biztosító 1 évre szóló műszerbiztosítást köt minden elnyert műszerre, összesen szintén 25 millió forint értékben.
A Pannon vállalja a felelősséget
Az idei évben indult a Braun & Partners Network által, nemzetközi partnerek támogatásával kidolgozott globális Good CSR 2008 program, melyhez a Pannon is csatlakozott.
"A magyarok egészségért"
A Béres Egészség Hungarikum Program kapta a Közös Felelősség elismerést, amit október 30-án, a CSR Hungary konferencia keretén belül adtak át. A hazai szakmai zsűri nemzetközi modell alapján három kategóriában most először ítélte oda a cégek társadalmi felelősségvállalását elismerő díjat. A Közös Felelősségért járó elismerést a Béres Egészség Hungarikum Program éltre hívója, dr. Béres József vette át.
40 milliót adott az iskoláknak a drogérialánc
A dm családbarát munkahelyként vallja, hogy gyermekeink támogatása az egyik legfontosabb társadalmi feladat, melyben egy felelős vállalatnak részt kell vállalnia. Az országos hálózattal rendelkező drogérialánc az egészségmegőrzés és az egészségtudatosság fejlesztését idén az "Együtt a mozgás öröméért" pályázat lebonyolításával is segíti. Az adományozási kampány keretében 40 millió forinttal támogatja az általános iskolák sportszervásárlását.
A Vodafone a legfelelősebb vállalat
Kilencedik alkalommal adták át hat kategóriában a Figyelő Top200 díjakat. A Társadalmi elkötelezettség kategóriában a Vodafone nyert.
Elszámolható cégek: Telekom, Mol, TVK az élen
2007-hez hasonlóan ebben az évben is a Magyar Telekom lett a legnagyobb hazai cégek elszámoltathatósági rangsorának első helyezettje, míg a második helyezést a MOL, a harmadikat pedig a Tiszai Vegyi Kombinát érte el. A rangsort nemzetközi módszertan alapján a Braun & Partners Network CSR stratégiai és kommunikációs tanácsadó cég készítette.
A CIB-é idén a béka
Idén is átadták a Deloitte által létrehozott Közép-Európai Környezeti Jelentés (vagyis "Zöld Béka") Díj elismeréseit. A díjra a régió bármely országából, üzleti szektortól és az alkalmazottak számától függetlenül pályázhattak a vállalatok. Közülük választotta ki a zsűri az év legjobb környezeti-, vagy fenntarthatósági jelentését készítő cégét. A díjakat Szabó Imre Környezetvédelmi miniszter és Dr. Oszkó Péter, a Deloitte elnök-vezérigazgatója nyújtotta át az idei legjobbaknak.
"A magyarok segítőkészebbek, mint gondoltunk"
A magyar emberek ma is elkötelezettek az adakozás és mások segítése mellett, ám csak ésszerű keretek között - derül ki a Reader's Digest legújabb kutatásából. A magazin exkluzív, reprezentatív felmérése szerint a magyarok többsége úgy véli: mindenkit arra kell bátorítani, hogy megálljon a saját lábán.
Tízezren a mellrák ellen
Az Egészség Hídja Összefogás Egyesület október 5-én hetedik alkalommal szervezett figyelemfelhívó és tájékoztató programot a mellrák elleni küzdelem jegyében.
Fiatal tudósokat tüntetett ki az MFB
A Magyar Fejlesztési Bank Zrt. a Budapesti Corvinus Egyetem "60 éves a Közgáz" Jubileumi Tudományos Eseménysorozatának keretében gálaestet szervezett a Junior Prima Díj "Magyar Tudomány" kategória idei nyerteseinek tiszteletére.
Díjazzák a felelősségvállalókat
Az idén első alkalommal hirdették meg a CSR (társadalmi felelősségvállalás) Hungary Díjat, a díjra 30 cég nyújtott be pályázatot.
Van egy életképes üzleti terved? Most jelezd!
A Dreher Sörgyárak Zrt. immár harmadik alkalommal keresi a jövő fiatal vállalkozóit. A legígéretesebbek összesen hatmillió forintot kapnak.
Mi tehet felelőssé egy céget?
Az ENSZ Fejlesztési Programja által támogatott CSR projekt keretében mintegy száz szakértő bevonásával stratégiai javaslat készült a Magyar Kormány számára vállalatok társadalmi felelősségvállalásának ösztönzésére, és felgyorsítására.
Csányi Sándor és Béres Alexandra vacsorával fogadja Önt!
A Gyermekétkeztetési Alapítvány egy nagyszabású társadalmi összefogást indított, amelynek keretében magyar sztárok 2008. október 6. és 12. között a "Jótevő hét akció" alatt 9 étteremben segédkeznek a vendégek fogadásában.
Íme, az Év Adományozója!
A Megálló Csoport kapta idén a NIOK Alapítvány az Év Civil Szervezete Díját. Az Év Egyéni Adományozója Lakatos Sándor, míg Az Év Vállalati Adományozója a Süllős és Süllős Bt. lett. Az immár tizenharmadik alkalommal kiosztott díj a magyar vállalati és egyéni felelősségvállalás és adományozás, valamint a civil teljesítmény nagy hagyományokkal rendelkező, legrangosabb díja, amely a tettekre, a jó követhető példákra, az átlátható és hatékony működésre, a magán, a civil, és a gazdasági szféra közös szerepvállalására hívja fel a figyelmet.
"Sokan csak divatból családbarátok"
Manapság egyre több vállalat kötelezi el magát az esélyegyenlőség nemes célja mellett, sokan azonban csak divatból családbarátok, mintha az csupán egy jó PR-fogás lenne, amivel az ügyfelek előtt lehet villogni. Pedig az esélyegyelőség nem pusztán lehetőség a szervezetek számára, annak minden mozzanatát egy kontrolláló szerv is felügyeli az országban. Az Egyenlő Bánásmód Hatóság 2004 óta jár el diszkriminációs ügyekben, s téved, aki azt hiszi, nehéz tetten érni a jogsértéseket - mutatott rá Gregor Katalin jogtanácsos az Ec-Pec Alapítvány rendezvényén.
Díjazzák a fejlődést segítő sajtótermékeket
A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) hetedik alkalommal hirdeti meg pályázatát, melynek célja: elismerni a társadalmi összefogás és felelősségvállalás példaértékű bemutatását.
Volvo: Adj esélyt a természetnek!
A svédországi és hazai zsűri idén is várja a magyarországi diákok jelentkezését a nemzetközi Volvo Adventure pályázatra. A Volvo és az ENSZ Környezetvédelmi Programjának közel egy évtizedes múltra visszatekintő közös kezdeményezésén tavaly először vehettek részt hazai gyermekek is. Ennek ellenére a tanulók lelkesedése, valamint a téma iránti fogékonysága példaértékű volt, hiszen harmincnégy érvényes hazai pályamunka érkezett be a svédországi központba. Így tavaly a résztvevő országok közül Magyarországról érkezett a harmadik legtöbb pályázat, mely - ha a lakosság arányát is figyelembe vesszük - világviszonylatban a legmagasabb jelentkezési arány. Diákjaink bebizonyították, hogy méltó ellenfelek, akikkel idén is szembe kell néznie valamennyi pályázónak!
Továbblép a Coca-Cola
A Coca-Cola Magyarország a B&P CSR management stratégiai tanácsadó céget bízta meg társadalmi felelősségvállalási (CSR) kommunikációs feladatainak ellátásával.
Végre mindent megtudhatunk a hazai multikról
Idén indult a Braun & Partners Network által, nemzetközi partnerek támogatásával kidolgozott globális Good CSR 2008 program. Az egyedülálló összefogás lehetőséget biztosít a csatlakozott 25 vállalat számára, hogy rövid fenntarthatósági jelentésben számoljanak be érintettjeiknek gazdasági, társadalmi és környezeti teljesítményükről, és ezzel támogassák, terjesszék a felelős üzleti működés jó gyakorlatait.
Lecserélik a mentőruhákat
Száznyolcvanmillió forint értékben biztosít új munka- és védőruhákat az Országos Mentőszolgálat dolgozóinak a Pfizer Aegrotus Közhasznú Alapítványa.
Schmidt, Hankiss, Novák: Rajtad is múlik!
Közel 800 jelölő által beküldött több mint 150 témából választotta ki a Médiaunió Kuratóriuma a 2009-es év társadalmi célú mega-kampányának témáját. A Schmidt Mária, Hankiss Elemér, Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter alkotta grémium által választott téma az egyéni felelősségvállalás, "Rajtad is múlik!" szlogennel, mely az egészségmegőrzés, a megelőzés népszerűsítésére fókuszál. A Médiaunió hamarosan pályázatot is hirdet a kampány kreatív munkáinak elkészítésére és a PR feladatok elvégzésére.
Ritka eset a gyermekambulancián
A fővárosi Péterfy Sándor utcai kórház gyermekosztályán ingatlanközvetítők festettek a hétvégén. A csupasz falakra mesefigurák, vidám rajzok kerültek.
Rendben lesz az óvodai szennyes
Már nem kell kézzel mosni a Zsadányi Óvodában, mert az Indesit Company Magyarország Kft. egy új mosógépet adományozott a Békés megyei óvodának.
Pályázzon a 2008. évi Üzleti Etikai Díjra!
Várjuk azon vállalatok jelentkezését, amelyek úgy gondolják, hogy etikus, felelősségteljes magatartással vesznek részt az üzleti életben, és pályázni szeretnének a 2008. évi Üzleti Etikai Díjra!