Felelős vállalatok


CSR: licitálhatunk a jó gyakorlatokra

CSR: licitálhatunk a jó gyakorlatokra 

A magyarok 70 százaléka társadalmi helyzetétől függetlenül úgy gondolja, hogy a cégek kötelessége és feladata a társadalmi szerepvállalás (Corporate Social Responsibility, CSR) - derült ki a Kurt Lewin Alapítvány 2007-es kutatásából. Erre a szerepvállalásra teremt lehetőséget a Civil Licit esélyegyenlőségi árverés.
Nyilatkozni kell a társaságirányítási gyakorlatról

Nyilatkozni kell a társaságirányítási gyakorlatról 

Az Ernst & Young Üzleti Kockázatkezelési Szolgáltatási vezetője összegzi a Megújult Felelős Társaságirányítási Ajánlásokkal kapcsolatos tudnivalókat.
Egyenlő munkáért egyenlő bér?

Egyenlő munkáért egyenlő bér? 

A Szociális és Munkaügyi Minisztérium ismét kiírta a Családbarát Munkahely pályázatot, a pályamunkák május végéig adhatók be - olvasható a tárca honlapján.
Elsötétül a Gresham-palota

Elsötétül a Gresham-palota 

A világ lehosszabb gyertyafényes vacsoráját a Gresham-palotába is elhozzák. Cél, hogy a globális felmelegedés veszélyeire felhívják a figyelmet.
Tudatos CSR-t épít az Auchan

Tudatos CSR-t épít az Auchan 

A tíz hipermarketet üzemeltető Auchan Magyarország Kft. továbbra is jól teljesít. 2007. évi (benzin nélküli) forgalmi fejlődése közel 6 %-os volt, annak ellenére, hogy a benzinárak jelentős növekedése hátrányos helyzetbe hozta az elsősorban a főváros külső peremén elhelyezkedő kereskedelmi központokat.
Tillának lenne ötlete, mire költsenek a nagy cégek

Tillának lenne ötlete, mire költsenek a nagy cégek 

A Vodafone Alapítvány ötödik születésnapja alkalmából egy elgondolkodtató kiállítással kívánja felhívni a figyelmet a hátrányos helyzetben élők segítésére. A tárlat megnyitóján a nemrég filmrendezőként is debütáló, Till Attila és a népszerű műsorvezető, Krizsó Szilvia is megosztotta gondolatait a társadalmi felelősségvállalás fontosságával kapcsolatban.
Véradás a szívbarát munkahelyen

Véradás a szívbarát munkahelyen 

A "Szívbarát Munkahely 2007" díj nyertese a munkatársak javaslatára 2008. március 5 - re nyilvános véradást szervezett saját és a cégcsoportba tartozó vállalatok számára, melyen 26 kolléga vett részt.
Egy apró esély a felújításra

Egy apró esély a felújításra 

Idén 8. alkalommal indította el Jövővár Pályázatát a Wienerberger, amelyhez idén 9 cég csatlakozott és amelynek segítségével gyermekintézmények és műemlékek juthatnak több mint 60 millió forint értékű támogatáshoz.

Pannon: Magyarország új példaképei 

A Pannon Példakép Alapítvány immár tizenharmadik alkalommal adja át díjait. A mobilszolgáltató vállalat alapítványának 2008 első negyedévi díjátadóján a több száz jelölt közül a kuratórium által kiválasztott három legkiválóbbnak adták át a Pannon Példakép Díjakat, s a velük járó egy-egy millió forintot. A díjazottak: Kiss Lenke kosárlabdaedző és iskolaszervező, Varga Ilona rádiós újságíró, műfordító, szótárszerkesztő és Böjte Csaba, a szegény sorsú erdélyi gyermekek oltalmazója.

Telekom: Klímavédelem fénysebességen 

Nem kérdés ma már, hogy globális éghajlatváltozás van, és az sem, hogy azt az ember okozta, okozza. A probléma három fő okaként sokan az épületek energiaellátását, az utazást és a húst szokták megnevezni. Hogy kerül ide az infokommunikáció?

Akikről példát vehetünk 

Sportiskola alapítója, szótárat készítő rádiós újságíró, valamint utcagyerekek és árvák önzetlen segítője a Pannon Példakép Alapítvány kitüntetettjei között.

Mire költ Demján évi 200 milliót? 

Demján Sándor, Alapítványán keresztül 2007. szeptemberében a szegény sorsú gyermekek és fiatalok taníttatásának segítése céljából 5 éves időtartamra, évi 200.000.000 forint támogatást ajánlott fel Nyírbátornak és térségének valamint a határon túli, Nyírbátorral szomszédos 5 településnek.

Építészettel a jövőért 

Rekordszámú magyar pályázat érkezett a Holcim 2 millió dolláros fenntartható építészeti pályázatára, a Holcim Awardsra. Míg az első kiírás alkalmával (2005-ben) tizenketten nyújtották be a fenntartható építészet által ihletett pályamunkáikat, idén már huszonhatan indultak hazánkból a rangos nemzetközi versenyen.

Az energia számít! 

"Zöldmérő" címmel indított környezettudatossági kutatássorozat második felmérésének eredményeit tette közzé a Sun Microsystems. A GKIeNet Kft. közreműködésével közép- és nagyvállalatok körében készített reprezentatív felmérés ezúttal azt vizsgálta, hogy a hazai cégek számára mit jelent a környezettudatosság fogalma, mennyire tartják versenyképességi tényezőnek saját iparágukban, illetve összeegyeztethetőnek tartják-e a környezettudatosságot és a költséghatékonyságot.

Jó a nőknek bankban dolgozni 

A "Legjobb Női Munkahely 2007" pályázaton különdíjat kapott a Budapest Bank (GE Money Bank). A hitelintézet a munkavállalók irányában tanúsított gyakorlata alapján kapta a Nők Lapja által felajánlott különdíjat, melyet a Magyar Női Karrierfejlesztés Szövetség és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által szervezett konferencián adták át a Parlamentben. Emellett szintén a Budapest Bank humánerőforrás szervezete kapta "Az Év HR Csapata 2007" pályázat "Stratégiai HR Partnerség" kategóriájának fődíját.

Egyedülálló madárvédelem Magyarországon 

A környezetvédők és az áramszolgáltatók együttműködésének kíván működési keretet és ütemtervet adni az "Akadálymentes Égbolt" nevű megállapodás.

A Lufthansa radikálisan csökkent 

Újszerű repüléstervezési szoftverek készítésével törekszik a Lufthansa a repülőgépek CO2-kibocsátásának csökkentésére. A cég IT-leányvállalata, a Lufthansa Systems például egy olyan programot fejlesztett ki, amely minden egyes repülés megkezdése előtt az időjárási viszonyok, a szélerősség, a légtér telítettsége és a terhelés függvényében megtervezi a repülés legoptimálisabb útvonalát.

CSR: jó gyakorlat kerestetik 

A Magyar PR Szövetség ismét meghirdette vállalati felelősségvállalás pályázatát, a CSR Best Practice 2007. kiadványba március 31-ig lehet benyújtani a pályázatokat.

Újabb lökést kap a felelősségvállalás 

Állandó bizottság alakult annak érdekében, hogy mérni tudja a hazai cégek CSR tevékenységét. A korábban kidolgozott ajánlásokat minden érintettnek elküldik, remélve, hogy egyre többen jönnek rá: a társadalmi felelősségvállalás nem PR tevékenység, ezzel tényleg tenni tudnak a közért, és nem utolsó sorban a cégért magáért.

Igényeljen skót munkaerőt! 

A GRADES program magyar vállalatoknak kínál lehetőséget skót egyetemi hallgatók gyakornoki fogadására a fenntartható fejlődés és CSR területeken.

"Tükröt tartani a vállalat elé" 

Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.

Apróval az árva gyermekekért 

A forgalomból kivont aprópénzeket jótékonysági célokra is fel lehet ajánlani. Az SOS-gyermekfalvaknak az Erste Bank segítségével jut el az adomány.

Hungerit: Minőség és tradíció 

A mai Hungerit Baromfifeldolgozó és Élelmiszeripari Zrt. egy kis önerővel és jelentős banki hitelekből megalapított, baromfifeldolgozással, -továbbfeldolgozással és az előállított termékek értékesítésével foglalkozó kft.-ből vált az évek során a hazai élelmiszer-ipari piac jelentős szereplőjévé. A sikerekben jelentős szerepe van a céget alapító és azóta is irányító Magyar József innovatív és felelősségteljes magatartásának. A vezérigazgató célkitűzése, hogy olyan vállalatot adjon át utódainak, mely mind országos, mind nemzetközi szinten ismert és elismert, valamint pénzügyileg, gazdaságilag stabil, nem valósulna meg, ha a cég működését nem hatná át a társadalmi felelősségvállalás gondolata.

Életmentő mozdonyvezetők 

Jótékonysági célra fordítják a mozdonyvezetők azt a pénzt, amelyet a vasúti sztrájk ideje alatt végzett munkájukért a MÁV Trakció Zrt. felajánlott.

Gyermekéleteket ment az adomány 

Adományokból 36 millió forintos ultrahang készüléket vásárolhatott a Gyermekélet Alapítvány. A készülék segítségével a műtét sikere jelentősen megnő.

Az első Kék Angyal nyomtató 

A HP bejelentette, hogy HP Deskjet 6940 nyomtatója jogosultságot kapott a környezetbarát és biztonságos működést elismerő Kék Angyal (Blue Angel) címke viselésére.

Hogyan készül a fenntarthatósági jelentés? 

A KÖVET egész napos képzést és tanácsadói fórumot szervez a környezetvédelmi, a társadalmi és a fenntarthatósági jelentések témakörben.

Nem törődnek a kismamákkal a cégek 

Ismét kitüntettek néhány munkahelyet a "családbarát" jelzővel, azonban még mindig kevesen indultak el ebbe az irányba.

Magyar cégtől tanul a Microsoft 

Multinacionális vállalkozások szeretnék hasznosítani a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását szervező Napra-Forgó Kht. tapasztalatait.

Lakást kapnak a rászorulók 

Három év alatt közel 300 millió forint felajánlásával mintegy száz új önkormányzati bérlakás létrehozását támogatta a Holcim Hungária Otthon Alapítvány.

A felelősség egy példája 

A direkt marketing piacon működő TeleData Kft. felügyelő bizottsága két magyarországi alapítványnak adományozta tavalyi, egymillió forintot kitevő tiszteletdíját.

VILL-KOR: Etikusan sikeres 

A száz százalékban magyar tulajdonban lévő győri VILL-KORR Hungária Kft.-t 1990-ben alapították. A kilencvenöt főt foglalkoztató villamosipari vállalat folyamatosan növekszik, fejlődik, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalás feladatára is. Miközben megbízható munkahelyet teremt a régióban, a vállalkozás számára kulcsfontosságú a környezet megóvása és a jó ügyek önzetlen felkarolása.

Magyar Telekom: Az Ügy 

Az Ügy címmel újabb hétköznapi hősökkel, újabb célokkal folytatódik a Magyar Telekom jótékonysági műsora a TV2-n. A sorozat immár a negyedik szériáját éli, és bár az adások késő éjszaka vannak műsoron, a hívásszámok - vagyis a szavazatok és adományok - a létjogosultságát bizonyítják. Azt, hogy meg kell mutatni a problémákat, és lehetőséget kell nyújtani a segítségre. Hiszen a nézők "vevők" rá...

Holcim: Felelősséggel, odafigyeléssel 

A cementgyártáshoz nagy mennyiségű nyersanyagra és energiára van szükség, ugyanakkor a termelés emisszióval jár, legjellemzőbb a szén-dioxid-kibocsátás. Többek között ez az oka annak, hogy a svájci eredetű cement-, kavics- és betongyártó vállalat, a Holcim üzleti stratégiájának igen hangsúlyos eleme a fenntarthatóság - ezen belül a CSR -, amely nem csak a cég belső működését hatja át, hanem külső szerepvállalásaiban is megmutatkozik.

TV2: Az egészséges gyerekekért 

Kizárólag egy egészséges társadalommal lehet erős gazdaságot építeni, a lakosság egészségi állapotának átlagos színvonala pedig már gyerekkorban eldőlhet. Világszerte egyre nagyobb problémát jelent a helytelen táplálkozás és a testmozgás hiánya okozta elhízás, amely betegség az utóbbi években mind nagyobb arányban jelenik meg a gyerekek körében is. A folyamat megállítása és visszafordítása érdekében azonnali intézkedésekre lenne szükség. Ennek érdekében a Magyar Táplálkozástudományi Társaság, több tudományos társaság összefogásával, elkészítette a gyermekkori elhízás prevenciós programtervezetét, a TV2 pedig a cél mellé állt.

Mapei: Legfőbb érték az ember 

2006-ban Magyarország legjobb munkahelye a kis és középvállalati kategóriában a 109 főt foglalkoztató, idén mindössze 5-7 százalékos fluktuációt regisztráló Mapei Kft. lett, míg kelet-közép-európai viszonylatban pedig a harmadik helyezést érte el.

Hogyan lehetünk felelősek? 

A dolgozóikkal és környezetükkel harmóniában lévő szervezetek kialakítását segíti a Polaris Management által indított tréning-sorozat, amely vállalati vezetőkkel ismerteti meg a CSR gyakorlati megvalósítását.

Ki törődik a Földdel? 

Hogyan lehet környezettudatos egy cég? Mennyire figyelnek erre a hazai vállalatok? Kapusy Pállal, a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) vezetőjével beszélgettünk.

Sörrel a szebb jövőért 

Félmilliárd forintból épített biogáz fejlesztő és szennyvíztisztító telepet a Dreher, ezáltal tíz százalékkal csökken mind a CO2 kibocsátása, mind az energiafelhasználása.

Mit adhat a Cég? 

Cafeteria, benne ételutalvány, egészségpénztári tagsági díj átvállalása, sportbérlet, iskolakezdési támogatás és sok egyéb. Ez az, amit a legtöbb vállalatnál a dolgozókról való gondoskodás jelent. A munka családközpontú megszervezése vagy a kötelező, de mégsem mindenhol komolyan vett üzemorvosi ellátás szintén idetartozik.

Lelkiismeretes vállalkozók 

A karácsony közeledtével nem árt szembenézni saját lelkiismeretünkkel. Megtettünk minden tőlünk telhetőt azokért, akik egymagukban küzdenek saját és mások boldogulásáért? Az adomány a sikeres és fejlődni képes társadalom alapvető eszköze, főleg, ha önzetlen és az adakozótól független célokat szolgál. Ma Magyarországon szerencsére egyre több egyén, kis- és nagyvállalat él a segítség eme eszközével, legyen szó a kultúra, az oktatás, az egészségügy vagy a jövő generációinak támogatásáról.

Most tényleg sokat érnek a kicsik! 

Milliókkal több egy- és kétforintos áramlik vissza a Magyar Nemzeti Bankba (MNB) az ősz óta, több százezret jótékonyságra költünk - derül ki a jegybank honlapján közzétett sajtóközleményből.

Terjedőben a társadalmi felelősségvállalás 

Egyre több gazdálkodó fordít növekvő figyelmet üzleti döntései során a társadalmi környezet elvárásaira, illetve az alkalmazottak munkaidőn túli gondoskodására - azaz a társadalmi felelősségvállalásra.

A kollégák szavazata dönt 

A KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. életében már hagyományszámba megy, hogy a karácsonyi ajándékozásra szánt keretét jótékony célra fordítja. Idén ismét dolgozók, ügyfelek és partnerek segítették a cég döntését abban, hogy a sok rászoruló közül ki kapja meg a támogatást. A KÜRT-nek köszönhetően a Magyar Gyermekmentő Alapítvány - jórészt csak külföldön beszerezhető - speciális mentési eszközökkel gyarapodott. Az adományt Kmetty József, a cég vezérigazgatója adta át ma délelőtt dr. Gesztes Évának, az alapítvány vezetőjének. Támogatottjai sorsát figyelemmel kíséri a KÜRT: a tavaly karácsonyi adományt kapott girincsi gyerekek idén mézeskalács-díszeket készítettek, amit a cég megvásárolt tőlük, hogy azzal köszönje meg a 2007-es "döntéshozók" szavazatait.

Oktatnak minket az amerikaiak 

Újabb lökést kaphat a hazai vállalatok felelősségvállalása, hiszen szótárat adtak ki a témában, illetve ösztöndíjjal támogatják annak egyetemi oktatását.

Felelős csúcsmárkákat népszerűsítenek 

A Superbrands díjátadáson bemutatták 2007 csúcsmárkáit, illetve egy kiadványt, ahonnan mindent megtudhatunk róluk.

Egy kis plüss a kicsiknek... 

Idén kerül először megszervezésre a StudyMedia és a RadioReal közös jótékonysági kezdeményezése, mely során árva és beteg gyermekek számára próbálják szebbé varázsolni a Karácsonyt. Az akció keretén belül 2007. november 20. és december 20. között plüss figurákat gyűjtenek az apróságok számára, melyek általában mindenki otthonában megtalálhatóak a szekrény mélyén és ott már csak a helyet foglalják, de a kicsiknek örömet okoznának az ünnep alkalmából.

Az Üzleti Etikai Díj 

A 2000-ben alapított díjat azon magyarországi cégek kapják, amelyek etikusan viszonyulnak alkalmazottaikhoz, üzleti partnereikhez és ügyfeleikhez, szem előtt tartják a társadalmi szerepvállalásukat, és környezettudatosan működnek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Jó hírt kaptak a hitelfelvevők

Jó hírt kaptak a hitelfelvevők  

Csökkenhet a banki hiteltörlesztések fedezeteként kötött biztosítások költségszintje és nő azok szolgáltatásainak tartalma.

Adózás

Most vagy soha: 280 ezer forintot is visszakaphat az államtól

Most vagy soha: 280 ezer forintot is visszakaphat az államtól 

Már csak alig több mint két hét maradt az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére. 

Klímablog

Jönnek az újrahasznosított autók

Jönnek az újrahasznosított autók  

Növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert anyagok újrahasznosításának arányát az EU-ban.

Társadalom

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: megvannak a legjobb csapatok

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: megvannak a legjobb csapatok 

Egy győri csapat nyerte meg a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt. Az ország minden pontjából érkeztek csapatok a pénzügyi tudatossági verseny döntőjére.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo