Felelős vállalatok


CSR: licitálhatunk a jó gyakorlatokra

CSR: licitálhatunk a jó gyakorlatokra 

A magyarok 70 százaléka társadalmi helyzetétől függetlenül úgy gondolja, hogy a cégek kötelessége és feladata a társadalmi szerepvállalás (Corporate Social Responsibility, CSR) - derült ki a Kurt Lewin Alapítvány 2007-es kutatásából. Erre a szerepvállalásra teremt lehetőséget a Civil Licit esélyegyenlőségi árverés.
Nyilatkozni kell a társaságirányítási gyakorlatról

Nyilatkozni kell a társaságirányítási gyakorlatról 

Az Ernst & Young Üzleti Kockázatkezelési Szolgáltatási vezetője összegzi a Megújult Felelős Társaságirányítási Ajánlásokkal kapcsolatos tudnivalókat.
Egyenlő munkáért egyenlő bér?

Egyenlő munkáért egyenlő bér? 

A Szociális és Munkaügyi Minisztérium ismét kiírta a Családbarát Munkahely pályázatot, a pályamunkák május végéig adhatók be - olvasható a tárca honlapján.
Elsötétül a Gresham-palota

Elsötétül a Gresham-palota 

A világ lehosszabb gyertyafényes vacsoráját a Gresham-palotába is elhozzák. Cél, hogy a globális felmelegedés veszélyeire felhívják a figyelmet.
Tudatos CSR-t épít az Auchan

Tudatos CSR-t épít az Auchan 

A tíz hipermarketet üzemeltető Auchan Magyarország Kft. továbbra is jól teljesít. 2007. évi (benzin nélküli) forgalmi fejlődése közel 6 %-os volt, annak ellenére, hogy a benzinárak jelentős növekedése hátrányos helyzetbe hozta az elsősorban a főváros külső peremén elhelyezkedő kereskedelmi központokat.
Tillának lenne ötlete, mire költsenek a nagy cégek

Tillának lenne ötlete, mire költsenek a nagy cégek 

A Vodafone Alapítvány ötödik születésnapja alkalmából egy elgondolkodtató kiállítással kívánja felhívni a figyelmet a hátrányos helyzetben élők segítésére. A tárlat megnyitóján a nemrég filmrendezőként is debütáló, Till Attila és a népszerű műsorvezető, Krizsó Szilvia is megosztotta gondolatait a társadalmi felelősségvállalás fontosságával kapcsolatban.
Véradás a szívbarát munkahelyen

Véradás a szívbarát munkahelyen 

A "Szívbarát Munkahely 2007" díj nyertese a munkatársak javaslatára 2008. március 5 - re nyilvános véradást szervezett saját és a cégcsoportba tartozó vállalatok számára, melyen 26 kolléga vett részt.
Egy apró esély a felújításra

Egy apró esély a felújításra 

Idén 8. alkalommal indította el Jövővár Pályázatát a Wienerberger, amelyhez idén 9 cég csatlakozott és amelynek segítségével gyermekintézmények és műemlékek juthatnak több mint 60 millió forint értékű támogatáshoz.

Pannon: Magyarország új példaképei 

A Pannon Példakép Alapítvány immár tizenharmadik alkalommal adja át díjait. A mobilszolgáltató vállalat alapítványának 2008 első negyedévi díjátadóján a több száz jelölt közül a kuratórium által kiválasztott három legkiválóbbnak adták át a Pannon Példakép Díjakat, s a velük járó egy-egy millió forintot. A díjazottak: Kiss Lenke kosárlabdaedző és iskolaszervező, Varga Ilona rádiós újságíró, műfordító, szótárszerkesztő és Böjte Csaba, a szegény sorsú erdélyi gyermekek oltalmazója.

Telekom: Klímavédelem fénysebességen 

Nem kérdés ma már, hogy globális éghajlatváltozás van, és az sem, hogy azt az ember okozta, okozza. A probléma három fő okaként sokan az épületek energiaellátását, az utazást és a húst szokták megnevezni. Hogy kerül ide az infokommunikáció?

Akikről példát vehetünk 

Sportiskola alapítója, szótárat készítő rádiós újságíró, valamint utcagyerekek és árvák önzetlen segítője a Pannon Példakép Alapítvány kitüntetettjei között.

Mire költ Demján évi 200 milliót? 

Demján Sándor, Alapítványán keresztül 2007. szeptemberében a szegény sorsú gyermekek és fiatalok taníttatásának segítése céljából 5 éves időtartamra, évi 200.000.000 forint támogatást ajánlott fel Nyírbátornak és térségének valamint a határon túli, Nyírbátorral szomszédos 5 településnek.

Építészettel a jövőért 

Rekordszámú magyar pályázat érkezett a Holcim 2 millió dolláros fenntartható építészeti pályázatára, a Holcim Awardsra. Míg az első kiírás alkalmával (2005-ben) tizenketten nyújtották be a fenntartható építészet által ihletett pályamunkáikat, idén már huszonhatan indultak hazánkból a rangos nemzetközi versenyen.

Az energia számít! 

"Zöldmérő" címmel indított környezettudatossági kutatássorozat második felmérésének eredményeit tette közzé a Sun Microsystems. A GKIeNet Kft. közreműködésével közép- és nagyvállalatok körében készített reprezentatív felmérés ezúttal azt vizsgálta, hogy a hazai cégek számára mit jelent a környezettudatosság fogalma, mennyire tartják versenyképességi tényezőnek saját iparágukban, illetve összeegyeztethetőnek tartják-e a környezettudatosságot és a költséghatékonyságot.

Jó a nőknek bankban dolgozni 

A "Legjobb Női Munkahely 2007" pályázaton különdíjat kapott a Budapest Bank (GE Money Bank). A hitelintézet a munkavállalók irányában tanúsított gyakorlata alapján kapta a Nők Lapja által felajánlott különdíjat, melyet a Magyar Női Karrierfejlesztés Szövetség és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által szervezett konferencián adták át a Parlamentben. Emellett szintén a Budapest Bank humánerőforrás szervezete kapta "Az Év HR Csapata 2007" pályázat "Stratégiai HR Partnerség" kategóriájának fődíját.

Egyedülálló madárvédelem Magyarországon 

A környezetvédők és az áramszolgáltatók együttműködésének kíván működési keretet és ütemtervet adni az "Akadálymentes Égbolt" nevű megállapodás.

A Lufthansa radikálisan csökkent 

Újszerű repüléstervezési szoftverek készítésével törekszik a Lufthansa a repülőgépek CO2-kibocsátásának csökkentésére. A cég IT-leányvállalata, a Lufthansa Systems például egy olyan programot fejlesztett ki, amely minden egyes repülés megkezdése előtt az időjárási viszonyok, a szélerősség, a légtér telítettsége és a terhelés függvényében megtervezi a repülés legoptimálisabb útvonalát.

CSR: jó gyakorlat kerestetik 

A Magyar PR Szövetség ismét meghirdette vállalati felelősségvállalás pályázatát, a CSR Best Practice 2007. kiadványba március 31-ig lehet benyújtani a pályázatokat.

Újabb lökést kap a felelősségvállalás 

Állandó bizottság alakult annak érdekében, hogy mérni tudja a hazai cégek CSR tevékenységét. A korábban kidolgozott ajánlásokat minden érintettnek elküldik, remélve, hogy egyre többen jönnek rá: a társadalmi felelősségvállalás nem PR tevékenység, ezzel tényleg tenni tudnak a közért, és nem utolsó sorban a cégért magáért.

Igényeljen skót munkaerőt! 

A GRADES program magyar vállalatoknak kínál lehetőséget skót egyetemi hallgatók gyakornoki fogadására a fenntartható fejlődés és CSR területeken.

"Tükröt tartani a vállalat elé" 

Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.

Apróval az árva gyermekekért 

A forgalomból kivont aprópénzeket jótékonysági célokra is fel lehet ajánlani. Az SOS-gyermekfalvaknak az Erste Bank segítségével jut el az adomány.

Hungerit: Minőség és tradíció 

A mai Hungerit Baromfifeldolgozó és Élelmiszeripari Zrt. egy kis önerővel és jelentős banki hitelekből megalapított, baromfifeldolgozással, -továbbfeldolgozással és az előállított termékek értékesítésével foglalkozó kft.-ből vált az évek során a hazai élelmiszer-ipari piac jelentős szereplőjévé. A sikerekben jelentős szerepe van a céget alapító és azóta is irányító Magyar József innovatív és felelősségteljes magatartásának. A vezérigazgató célkitűzése, hogy olyan vállalatot adjon át utódainak, mely mind országos, mind nemzetközi szinten ismert és elismert, valamint pénzügyileg, gazdaságilag stabil, nem valósulna meg, ha a cég működését nem hatná át a társadalmi felelősségvállalás gondolata.

Életmentő mozdonyvezetők 

Jótékonysági célra fordítják a mozdonyvezetők azt a pénzt, amelyet a vasúti sztrájk ideje alatt végzett munkájukért a MÁV Trakció Zrt. felajánlott.

Gyermekéleteket ment az adomány 

Adományokból 36 millió forintos ultrahang készüléket vásárolhatott a Gyermekélet Alapítvány. A készülék segítségével a műtét sikere jelentősen megnő.

Az első Kék Angyal nyomtató 

A HP bejelentette, hogy HP Deskjet 6940 nyomtatója jogosultságot kapott a környezetbarát és biztonságos működést elismerő Kék Angyal (Blue Angel) címke viselésére.

Hogyan készül a fenntarthatósági jelentés? 

A KÖVET egész napos képzést és tanácsadói fórumot szervez a környezetvédelmi, a társadalmi és a fenntarthatósági jelentések témakörben.

Nem törődnek a kismamákkal a cégek 

Ismét kitüntettek néhány munkahelyet a "családbarát" jelzővel, azonban még mindig kevesen indultak el ebbe az irányba.

Magyar cégtől tanul a Microsoft 

Multinacionális vállalkozások szeretnék hasznosítani a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását szervező Napra-Forgó Kht. tapasztalatait.

Lakást kapnak a rászorulók 

Három év alatt közel 300 millió forint felajánlásával mintegy száz új önkormányzati bérlakás létrehozását támogatta a Holcim Hungária Otthon Alapítvány.

A felelősség egy példája 

A direkt marketing piacon működő TeleData Kft. felügyelő bizottsága két magyarországi alapítványnak adományozta tavalyi, egymillió forintot kitevő tiszteletdíját.

VILL-KOR: Etikusan sikeres 

A száz százalékban magyar tulajdonban lévő győri VILL-KORR Hungária Kft.-t 1990-ben alapították. A kilencvenöt főt foglalkoztató villamosipari vállalat folyamatosan növekszik, fejlődik, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalás feladatára is. Miközben megbízható munkahelyet teremt a régióban, a vállalkozás számára kulcsfontosságú a környezet megóvása és a jó ügyek önzetlen felkarolása.

Magyar Telekom: Az Ügy 

Az Ügy címmel újabb hétköznapi hősökkel, újabb célokkal folytatódik a Magyar Telekom jótékonysági műsora a TV2-n. A sorozat immár a negyedik szériáját éli, és bár az adások késő éjszaka vannak műsoron, a hívásszámok - vagyis a szavazatok és adományok - a létjogosultságát bizonyítják. Azt, hogy meg kell mutatni a problémákat, és lehetőséget kell nyújtani a segítségre. Hiszen a nézők "vevők" rá...

Holcim: Felelősséggel, odafigyeléssel 

A cementgyártáshoz nagy mennyiségű nyersanyagra és energiára van szükség, ugyanakkor a termelés emisszióval jár, legjellemzőbb a szén-dioxid-kibocsátás. Többek között ez az oka annak, hogy a svájci eredetű cement-, kavics- és betongyártó vállalat, a Holcim üzleti stratégiájának igen hangsúlyos eleme a fenntarthatóság - ezen belül a CSR -, amely nem csak a cég belső működését hatja át, hanem külső szerepvállalásaiban is megmutatkozik.

TV2: Az egészséges gyerekekért 

Kizárólag egy egészséges társadalommal lehet erős gazdaságot építeni, a lakosság egészségi állapotának átlagos színvonala pedig már gyerekkorban eldőlhet. Világszerte egyre nagyobb problémát jelent a helytelen táplálkozás és a testmozgás hiánya okozta elhízás, amely betegség az utóbbi években mind nagyobb arányban jelenik meg a gyerekek körében is. A folyamat megállítása és visszafordítása érdekében azonnali intézkedésekre lenne szükség. Ennek érdekében a Magyar Táplálkozástudományi Társaság, több tudományos társaság összefogásával, elkészítette a gyermekkori elhízás prevenciós programtervezetét, a TV2 pedig a cél mellé állt.

Mapei: Legfőbb érték az ember 

2006-ban Magyarország legjobb munkahelye a kis és középvállalati kategóriában a 109 főt foglalkoztató, idén mindössze 5-7 százalékos fluktuációt regisztráló Mapei Kft. lett, míg kelet-közép-európai viszonylatban pedig a harmadik helyezést érte el.

Hogyan lehetünk felelősek? 

A dolgozóikkal és környezetükkel harmóniában lévő szervezetek kialakítását segíti a Polaris Management által indított tréning-sorozat, amely vállalati vezetőkkel ismerteti meg a CSR gyakorlati megvalósítását.

Ki törődik a Földdel? 

Hogyan lehet környezettudatos egy cég? Mennyire figyelnek erre a hazai vállalatok? Kapusy Pállal, a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) vezetőjével beszélgettünk.

Sörrel a szebb jövőért 

Félmilliárd forintból épített biogáz fejlesztő és szennyvíztisztító telepet a Dreher, ezáltal tíz százalékkal csökken mind a CO2 kibocsátása, mind az energiafelhasználása.

Mit adhat a Cég? 

Cafeteria, benne ételutalvány, egészségpénztári tagsági díj átvállalása, sportbérlet, iskolakezdési támogatás és sok egyéb. Ez az, amit a legtöbb vállalatnál a dolgozókról való gondoskodás jelent. A munka családközpontú megszervezése vagy a kötelező, de mégsem mindenhol komolyan vett üzemorvosi ellátás szintén idetartozik.

Lelkiismeretes vállalkozók 

A karácsony közeledtével nem árt szembenézni saját lelkiismeretünkkel. Megtettünk minden tőlünk telhetőt azokért, akik egymagukban küzdenek saját és mások boldogulásáért? Az adomány a sikeres és fejlődni képes társadalom alapvető eszköze, főleg, ha önzetlen és az adakozótól független célokat szolgál. Ma Magyarországon szerencsére egyre több egyén, kis- és nagyvállalat él a segítség eme eszközével, legyen szó a kultúra, az oktatás, az egészségügy vagy a jövő generációinak támogatásáról.

Most tényleg sokat érnek a kicsik! 

Milliókkal több egy- és kétforintos áramlik vissza a Magyar Nemzeti Bankba (MNB) az ősz óta, több százezret jótékonyságra költünk - derül ki a jegybank honlapján közzétett sajtóközleményből.

Terjedőben a társadalmi felelősségvállalás 

Egyre több gazdálkodó fordít növekvő figyelmet üzleti döntései során a társadalmi környezet elvárásaira, illetve az alkalmazottak munkaidőn túli gondoskodására - azaz a társadalmi felelősségvállalásra.

A kollégák szavazata dönt 

A KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. életében már hagyományszámba megy, hogy a karácsonyi ajándékozásra szánt keretét jótékony célra fordítja. Idén ismét dolgozók, ügyfelek és partnerek segítették a cég döntését abban, hogy a sok rászoruló közül ki kapja meg a támogatást. A KÜRT-nek köszönhetően a Magyar Gyermekmentő Alapítvány - jórészt csak külföldön beszerezhető - speciális mentési eszközökkel gyarapodott. Az adományt Kmetty József, a cég vezérigazgatója adta át ma délelőtt dr. Gesztes Évának, az alapítvány vezetőjének. Támogatottjai sorsát figyelemmel kíséri a KÜRT: a tavaly karácsonyi adományt kapott girincsi gyerekek idén mézeskalács-díszeket készítettek, amit a cég megvásárolt tőlük, hogy azzal köszönje meg a 2007-es "döntéshozók" szavazatait.

Oktatnak minket az amerikaiak 

Újabb lökést kaphat a hazai vállalatok felelősségvállalása, hiszen szótárat adtak ki a témában, illetve ösztöndíjjal támogatják annak egyetemi oktatását.

Felelős csúcsmárkákat népszerűsítenek 

A Superbrands díjátadáson bemutatták 2007 csúcsmárkáit, illetve egy kiadványt, ahonnan mindent megtudhatunk róluk.

Egy kis plüss a kicsiknek... 

Idén kerül először megszervezésre a StudyMedia és a RadioReal közös jótékonysági kezdeményezése, mely során árva és beteg gyermekek számára próbálják szebbé varázsolni a Karácsonyt. Az akció keretén belül 2007. november 20. és december 20. között plüss figurákat gyűjtenek az apróságok számára, melyek általában mindenki otthonában megtalálhatóak a szekrény mélyén és ott már csak a helyet foglalják, de a kicsiknek örömet okoznának az ünnep alkalmából.

Az Üzleti Etikai Díj 

A 2000-ben alapított díjat azon magyarországi cégek kapják, amelyek etikusan viszonyulnak alkalmazottaikhoz, üzleti partnereikhez és ügyfeleikhez, szem előtt tartják a társadalmi szerepvállalásukat, és környezettudatosan működnek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Útnak indultak a magyarok

Útnak indultak a magyarok  

Fokozódott a magyarok utazási kedve az idén, legalábbis az utasbiztosítások száma alapján.

Pénzszerzés

Nincsenek könnyű helyzetben a munkaerőpiacra visszatérő kismamák

Nincsenek könnyű helyzetben a munkaerőpiacra visszatérő kismamák  

Az elmúlt két évben többszörösére nőtt a szövetkezeti foglalkoztatásban dolgozó kismamák száma.

Adózás

Változás a globális minimumadónál

Változás a globális minimumadónál  

Jövőre már központilag nyújthatják be a multik a globális minimumadó bevallását.

Cégblog

Viszik az iPhone-okat, mint a cukrot

Viszik az iPhone-okat, mint a cukrot  

A várakozásoknál jobb második negyedéves eredményről számolt be az Apple.

Klímablog

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok  

Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor háztartási takarítóeszközt vásárolnak.

Társadalom

Kemény kritika és üzenet a kormánynak május elsején

Kemény kritika és üzenet a kormánynak május elsején  

A Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke szerint az infláció és a megélhetési válság egyre nehezebb helyzetbe hozza az átlagbérből élő embereket.

Infokom

Az irodai dolgozók már most a gépekre bíznák a munkát

Az irodai dolgozók már most a gépekre bíznák a munkát  

Az automatizáció már nemcsak a gyártósorokon, hanem a hétköznapi irodai munkakörökben is egyre több feladatot képes ellátni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo