"Tükröt tartani a vállalat elé"

Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A holland székhelyű Global Reporting Initiative (GRI) 2000 óta teszi közzé útmutatásait fenntarthatósági jelentések készítéséhez, előrejelzéseik szerint idén 1750 globális vállalat publikál majd ilyet, ami háromszor annyi, mint 2005-ben. Hazánkban eddig 56 cég adott ki környezeti vagy fenntarthatósági beszámolót, ebből 13 a GRI indikátorait vette alapul.

A Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) a jelentések terjedése érdekében képzést szervezett vállalati szakemberek számára annak alapjairól. A szervezet tájékoztatása szerint a többi országhoz hasonlóan itthon is megnövekedett érdeklődés a téma iránt: kétszer annyian vettek részt a tréningen és szeretnének jelentést kiadni, mint 2007-ben.

A fenntarthatósági jelentés a vállalati működés kockázatainak és felelősségének feltérképezése és nem PR eszköz - hangsúlyozta Urbán Katalin, a B&P CSR management tanácsadója, a képzés egyik oktatója. "A jelentés egy interaktív kommunikációs lehetőség az érintettekkel, amely tükröt tart a vállalat elé" - mondta a tanácsadó. (Több mint 20 résztvevővel indul a Zöld Iroda Verseny a KÖVET szervezésében, melynek célja, hogy környezet- és emberbarát irodai működés kialakítására ösztönözze a vállalatokat és az önkormányzatokat.)

Nem mindegy ki tanúsítja a jelentést

A jelentésírás alapelvei, elkészítésének megtervezése és egyes fázisainak tisztázása után a résztvevők gyakorlatban is betekintést nyerhettek a GRI keretrendszerébe és az indikátortok használatába.

A tréningen olyan vállalati szakemberek is megosztották tapasztalataikat, akik már adtak ki fenntarthatósági jelentést. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. privatizálásával párhuzamosan a környezetvédelmi szemlélet is bekerült a cég stratégiájába. Az első, 2006-os évről szóló jelentés kiadását megkönnyítette, hogy a vezetőséget sikerült megnyerni és bevonni a folyamatba.

A Magyar Villamos Művek Zrt. 1999 óta évente publikálja környezeti teljesítményét. Civin Vilmos, az MVM Zrt. környezetvédelmi osztályvezetője szerint ma már presztízskérdéssé vált a fenntarthatósági jelentések készítése. "A társadalmi fejlődéshez hozzátartozik, hogy a vállalatok egyre átláthatóbbak legyenek" - tette hozzá. Mindkét cég független civil szervezettel tanúsíttatta jelentését, amely növeli azok megbízhatóságát, hitelességét. (Hogyan lehet környezettudatos egy cég? Mennyire figyelnek erre a hazai vállalatok? Innen megtudhatja!)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo