"Tükröt tartani a vállalat elé"

Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.

A holland székhelyű Global Reporting Initiative (GRI) 2000 óta teszi közzé útmutatásait fenntarthatósági jelentések készítéséhez, előrejelzéseik szerint idén 1750 globális vállalat publikál majd ilyet, ami háromszor annyi, mint 2005-ben. Hazánkban eddig 56 cég adott ki környezeti vagy fenntarthatósági beszámolót, ebből 13 a GRI indikátorait vette alapul.

A Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) a jelentések terjedése érdekében képzést szervezett vállalati szakemberek számára annak alapjairól. A szervezet tájékoztatása szerint a többi országhoz hasonlóan itthon is megnövekedett érdeklődés a téma iránt: kétszer annyian vettek részt a tréningen és szeretnének jelentést kiadni, mint 2007-ben.

A fenntarthatósági jelentés a vállalati működés kockázatainak és felelősségének feltérképezése és nem PR eszköz - hangsúlyozta Urbán Katalin, a B&P CSR management tanácsadója, a képzés egyik oktatója. "A jelentés egy interaktív kommunikációs lehetőség az érintettekkel, amely tükröt tart a vállalat elé" - mondta a tanácsadó. (Több mint 20 résztvevővel indul a Zöld Iroda Verseny a KÖVET szervezésében, melynek célja, hogy környezet- és emberbarát irodai működés kialakítására ösztönözze a vállalatokat és az önkormányzatokat.)

Nem mindegy ki tanúsítja a jelentést

A jelentésírás alapelvei, elkészítésének megtervezése és egyes fázisainak tisztázása után a résztvevők gyakorlatban is betekintést nyerhettek a GRI keretrendszerébe és az indikátortok használatába.

A tréningen olyan vállalati szakemberek is megosztották tapasztalataikat, akik már adtak ki fenntarthatósági jelentést. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. privatizálásával párhuzamosan a környezetvédelmi szemlélet is bekerült a cég stratégiájába. Az első, 2006-os évről szóló jelentés kiadását megkönnyítette, hogy a vezetőséget sikerült megnyerni és bevonni a folyamatba.

A Magyar Villamos Művek Zrt. 1999 óta évente publikálja környezeti teljesítményét. Civin Vilmos, az MVM Zrt. környezetvédelmi osztályvezetője szerint ma már presztízskérdéssé vált a fenntarthatósági jelentések készítése. "A társadalmi fejlődéshez hozzátartozik, hogy a vállalatok egyre átláthatóbbak legyenek" - tette hozzá. Mindkét cég független civil szervezettel tanúsíttatta jelentését, amely növeli azok megbízhatóságát, hitelességét. (Hogyan lehet környezettudatos egy cég? Mennyire figyelnek erre a hazai vállalatok? Innen megtudhatja!)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo