A Magyar Public Relations Szövetség tavaly hirdette meg első alkalommal a "CSR Best Practice" pályázatot. Akkor a szakmai zsűri döntése nyomán a jelentkező 24 cégből 19 került a példaértékű felelős gyakorlatot esettanulmányokon keresztül bemutató kiadványba. Az MPRSZ minden évben megjelentet egy hasonló kiadványt azzal a céllal, hogy a felelős működés élenjáró és követendő hazai példáit minél szélesebb körben megismertesse, és példaként állítsa más vállalatok elé.
A 2007-es felelős vállalatvezetési gyakorlatokat bemutató könyvbe a pályázatokat március 31-ig lehet benyújtani. A pályázható kategóriák köre eggyel bővült, idén közintézmények jelentkezését is lehetővé teszi a Szövetség. Ebben az évben egy 100 ezer forintos nevezési díj is bevezetésre került a kiadvány előállítási költségeinek fedezésére. A beérkezett pályázatokat a szakmai zsűri 2008. május 31-ig bírálja el. (Újabb lökést kaphat a hazai vállalatok felelősségvállalása, hiszen szótárat adtak ki a témában, illetve ösztöndíjjal támogatják annak egyetemi oktatását.)
"Az a vállalat pályázhat sikeresen, amely a felelősség elvét a mindennapi működés részévé teszi, és példaértékűen kezeli az érdekcsoportjai felől érkező kritikákat és kockázatokat" - állítja Lakatos Zsófia, az MPRSZ CSR szekciójának vezetője.
A CSR Best Practice 2007. pályázati kiírás letölthető a Magyar PR Szövetség honlapjáról és ugyanitt rendelhető meg a tavalyi példaértékű gyakorlatokat bemutató könyv is. (Állandó bizottság alakult annak érdekében, hogy mérni tudja a hazai cégek CSR tevékenységét. )