Egy apró esély a felújításra

Idén 8. alkalommal indította el Jövővár Pályázatát a Wienerberger, amelyhez idén 9 cég csatlakozott és amelynek segítségével gyermekintézmények és műemlékek juthatnak több mint 60 millió forint értékű támogatáshoz.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2000-ben útjára bocsátott Jövővár eddig összesen 300 millió forinttal tudta segíteni a győztesek építési, felújítási programjait. Az óvodák, általános és középiskolák elsősorban bővítésre (pl. új tornatermek vagy vizesblokk építése) illetve felújításra használják fel a Jövővár-rendszerben elnyert építőanyagot. A nyertes pályázatok nyomán az elmúlt hét évben közel 350 "Jövővár" épült meg illetve van épülőfélben országszerte.

A Jövővár Pályázaton gyermekintézményi kategóriában olyan oktatási, egészségügyi, kulturális vagy egyéb intézmények, alapítványok és szervezetek indulhatnak, amelyek tevékenysége szoros kapcsolatban van a gyermekek képzésével, nevelésével, szabadidős tevékenységével, gyógyításával vagy rehabilitációjával. A műemlék-felújításra szánt támogatásra azok a Magyarországon működő szervezetek és önkormányzatok pályázhatnak, amelyek tulajdonában, felügyeletében vagy kezelésében olyan műemléképületek vannak, amelyeken 2008-ban felújítási munkálatokat kezdenek.

20 millió gyermekintézményeknek

Idén kilenc cég csatlakozott a Wienerberger, így összességében 61,8 millió forint értékű termékre, illetve készpénzre lehet pályázni. A Wienerberger 20 millió forint értékű terméket ajánl fel gyermekintézmények számára, a műemlékek kezelői pedig 2,5 millió forintnyi építőanyagot illetve 2,5 millió forint értékű pénzbeli támogatást nyerhetnek el. Emellett mindkét kategóriában pályázni lehet 5-5 millió forint értékben a Baumit, a Bramac, a Graboplast, a Mapei, a Murexin, a Nikecell és a Tondach termékeire, valamint egymillió forint értékű Hörmann és nyolcszázezer forint értékű Dörken termékre. Sok év után idén olyan újnak számító termékek is a választhatók körébe kerültek végre, amelyekre a pályázóktól kapott információk alapján eddig is igen nagy igény mutatkozott: ezek szigetelőanyagok, sportpadló és 1 milliló Ft értékben speciális nyílászárók.

A Wienerberger Jövővár Pályázatának fővédnöke Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter. A díjazásról idén is a felajánló cégektől független zsűri dönt. A pályázat benyújtási határideje 2008. április 25., a zsűrizésre májusban kerül sor, az ünnepélyes díjkiosztó a tervek szerint június 11-én lesz.

A kiírók negyedik alkalommal hirdettek meg képzőművészeti pályázatot is, így a gyermekek közvetlenül is részt vehetnek a Jövővár Pályázaton. Az intézmények két életkori kategóriában (óvodás és iskolás) benyújthatnak tíz-tíz gyermekek által készített képzőművészeti alkotást, amelyek közül a neved zsűri választja ki a díjazandó műveket. A képzőművészeti alkotások témája: "Magyarország felnőtt koromban". A képzőművészeti pályázat védnöke a Magyar Építőművészek Szövetsége, amellyel közösen a Wienerberger a beérkezett legjobb pályaműveket az ősszel megrendezésre kerülő, "Az építészet mindenkié" kiállításon, három másik építészeti kiállítás mellett mutatja be.

További információ a jovovar.hu oldalon.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo