A Magyar Női Karrierfejlesztés Szövetség és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által szervezett "Nők a munkaerőpiacon s a versenyképesség és fejlődés érdekében" című konferencia keretén belül meghirdetett "Legjobb Női Munkahely 2007" díj azzal a hagyományteremtő céllal született, hogy - összhangban az Európai Unió esélyegyenlőségi ütemtervével - felhívja a figyelmet a nők gazdasági szerepére és foglalkoztatásuk esélyegyenlőségi szempontjaira. A pályázatok elbírálásának főbb szempontjai között szerepelt a munkahely által a nők számára biztosított karrierlehetőségek, az egészség és jó környezet megőrzésére törekvés, készségek fejlesztésének lehetősége, valamint a munka és a magánélet összeegyeztethetősége. A Budapest Bank pályázatát a szervezők és a Nők Lapja különdíjjal jutalmazták.
"A nők munkahelyi szerepe és karrierépítési lehetőségei nem csak társadalmi, hanem kiemelten fontos gazdasági kérdések is. A nők érzékenységükkel, hagyományos női és gazdasági szerepeik összehangolásához szükséges kitartásukkal különleges értéket képviselnek a gazdasági életben. A vállalatoknak is érdeke tehát, hogy női munkatársaikat magánéleti helytállásukat figyelembe véve integrálják a munka világába. A különböző társadalmi csoportok egyenlő esélyeinek megteremtése a munkahelyen nem pusztán társadalmi elvárás, hanem az üzleti fejlődés kulcsa is. A kapott különdíj eddigi törekvéseinek elismerését jelenti" - mondta Malárik-Pálcza Edit, a Budapest Bank pénzügyi igazgatója, a Budapest Bank "Nők a Nőkért Hálózat" vezetője. (A nők ma Magyarországon nehéz helyzetben vannak a munkaerőpiacon .)
A Budapest Bank vállalati kultúrájának fontos eleme a társadalmi szerepvállalás és egy olyan befogadó munkahely megteremtése és fenntartása, ahol minden munkatárs egyenlő eséllyel - korra, nemre és származásra való tekintet nélkül érvényesülhet. A bank célja, hogy munkatársaiban is tudatosítsa a sokszínűség, rugalmasság és esélyegyenlőség értékrendjét, mint a vállalati siker fontos feltételét. A Budapest Bank ügyfelei változatos élethelyzetekben, sokféle igénnyel keresik fel a pénzintézetet. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a munkatársak megértsék a sokszínűség, kultúrájának jelentőségét, hiszen így valóban ügyfélbarát módon segíthetnek az ügyfelek pénzügyi döntéseiben.