A Dreher prezentálta idén a legjobb jelentést

Három ország összesen 44 pályázatát értékelte idén a Deloitte által létrehozott Közép-Európai Környezeti Jelentés („Zöld Béka") Díj pályázatának zsűrije. A legjobb fenntarthatósági jelentést a Dreher Sörgyárak Zrt. készítette.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Reiniger Róbert, a Deloitte Zrt. Környezetvédelmi tanácsadás üzletágának igazgatója elmondta, hogy A 2001-ben létrehozott úttörő kezdeményezéssel a hazai és regionális vállalatok szemléletmódjának változásához szerettünk volna hozzájárulni - ahogy az elmúlt évek bizonyították: sikerrel. Mára a Zöld Béka Díj a környezetvédelmi kultúra terjedésének egyik szimbólumává vált hazánk és a régió vállalatai körében.

A díj tíz évvel ezelőtti megalapítása óta a vállalatok jelentési gyakorlatában lényeges változások történtek. Az akkor jellemző környezeti jelentésekkel szemben ma már főleg szélesebb témakört felölelő, társadalmi, gazdasági kérdésekkel is foglalkozó fenntarthatósági, vagy CSR jelentések készülnek.  Ezt mutatják a számok is, idén ugyanis 7 környezeti jelentés mellett 37 CSR illetve fenntarthatósági jelentést vizsgálhatott az értékelő bizottság. Ehhez a változáshoz igazodva, idén először „legjobb környezeti jelentés" és „legjobb fenntarthatósági jelentés" kategóriában is győztest hirdetett a Deloitte.

Az idei évben a legjobb fenntarthatósági jelentés kategória győztese a Dreher Sörgyárak Zrt. lett, a kategóriában második helyen az OTP Bank Nyrt., a harmadik helyen pedig a Magyar Telekom Nyrt. végzett. A zsűri értékelése szerint a legjobb környezeti jelentést az Audi Hungaria Motor Kft. készítette.

A zsűri által a jelentések vizsgálatánál legfontosabbnak ítélt szempontok - mint a nemzetközi összehasonlítások, kitekintések megléte, a cég tevékenységének elhelyezése a gazdaságban, a célok megfogalmazása és teljesülésük vizsgálata, a fajlagos költségek bemutatása és az iparági összehasonlítás - összességében a Dreher jelentésében kerültek legkomplexebben bemutatásra.

Bár a zsűri a fenti szempontrendszer alapján nem sorolta az első helyekre, kiemelendő azonban, hogy a MOL Nyrt. - a Zöld Béka Díj pályázat rendszeres résztvevője - idén felvételt nyert a világ legrangosabb fenntarthatósági klubjába, és a közép-európai régióból egyedüliként szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Indexben (DJSI).

A Zöld Béka Díjra
a régió bármely országából, üzleti szektortól és az alkalmazottak számától függetlenül pályázhattak azok a vállalatok, amelyek éves jelentésük részeként, vagy külön környezeti, vagy fenntarthatósági jelentésben mutatták be környezeti teljesítményüket. Idén a tavalyihoz képest is tovább növekedett az elkészített jelentések száma, összesen 34 magyar, 8 szerb és 2 horvát jelentést vizsgálhatott a zsűri. A legjobb külföldi jelentésnek a Holcim Ltd. szerbiai vállalatának pályázatát ítélték.
A Zöld Béka Díj zsűrijét idén Zilahy Gyula, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, dékánhelyettese, Dálnoky Noémi, az Európai Bizottság Regionális Politikai Főigazgatóságának projektvezetője, Panulin Ildikó környezetvédelmi szakújságíró, valamint Dejan Trifunovic, a Szerb Kereskedelmi Kamara CSR projekt koordinátora alkották.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo