Nem csak egyre erősödő trend a felelősségvállalás és fenntartható fejlődés, de mára már a vállalatok stratégiájának egyik kulcseleme, szervezeti kultúrájának fontos része. Ennek hiteles működéséhez és gyakorlatba átültetéséhez kapcsolódik a dinamikusan fejlődő zöld marketing irányzat, amely a marketing egy speciális háttértudást igénylő területe. A vállalatok és egyéb szervezetek (civil, állami, EU) környezeti, gazdasági és társadalmi felelősségvállalásához kapcsolódó tevékenységében a marketing kiemelt fontosságú a sikeres megvalósításban és kommunikációban.
"A Zöld Tagozat célja, hogy erősítse a transzparens és hiteles kommunikációs megoldásokat, ezzel segítve a fenntartható fejlődéshez szükséges változások elérését!"- mondta el Deák Gábor, a Magyar Marketing Szövetség elnöke a program kapcsán.
A mostanában egyre többeket foglalkoztató fenntartható fejlődés gyakorlati megvalósításához a különböző érintettek együttműködése és közös szerepvállalása elengedhetetlen. A Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozatának céljai között szerepel, hogy egy olyan dialógust, közös gondolkodást indítson el és tartson fent, ahol az érintettek bevonásával átfogó kérdésekben is tudnak előrelépést elérni, így az egyes szektorok képviselői együtt tudnak pozitív változást generálni.
"A fenntartható fejlődésre épülő stratégiák akár konkrét üzleti előnyökkel is járhatnak, amit több elemzés is alátámaszt. Ugyanakkor a sokat ígérő, de hiányos vagy éppen elhibázott tartalomra építő kommunikációs fogások, vagyis a zöldre festés, kifejezetten negatív hatásokat válthatnak ki. Ennek elkerülése érdekében kiegészítő tudásra van szüksége a szakembereknek, amihez a Zöld Tagozat kiváló lehetőséget teremt."- emeli ki a téma jelentőségét Szabó Szilvia a Zöld tagozat szakmai vezetője.
Zöld marketing háttere