A marketing is lehet zöld

Egyedülálló kezdeményezést indít útjára a Magyar Marketing Szövetség. A "Zöld Tagozat" néven induló szakmai közösség létrehozásának célja, hogy platformot és tudásbázist teremtsen, illetve programokon keresztül járuljon hozzá a fenntarthatósághoz, felelősségvállaláshoz kapcsolódó kommunikációs megoldások sikeréhez.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem csak egyre erősödő trend a felelősségvállalás és fenntartható fejlődés, de mára már a vállalatok stratégiájának egyik kulcseleme, szervezeti kultúrájának fontos része. Ennek hiteles működéséhez és gyakorlatba átültetéséhez kapcsolódik a dinamikusan fejlődő zöld marketing irányzat, amely a marketing egy speciális háttértudást igénylő területe. A vállalatok és egyéb szervezetek (civil, állami, EU) környezeti, gazdasági és társadalmi felelősségvállalásához kapcsolódó tevékenységében a marketing kiemelt fontosságú a sikeres megvalósításban és kommunikációban.

Megéri zöldnek lenni a marketingben is

"A Zöld Tagozat célja, hogy erősítse a transzparens és hiteles kommunikációs megoldásokat, ezzel segítve a fenntartható fejlődéshez szükséges változások elérését!"- mondta el Deák Gábor, a Magyar Marketing Szövetség elnöke a program kapcsán.

A mostanában egyre többeket foglalkoztató fenntartható fejlődés gyakorlati megvalósításához a különböző érintettek együttműködése és közös szerepvállalása elengedhetetlen. A Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozatának céljai között szerepel, hogy egy olyan dialógust, közös gondolkodást indítson el és tartson fent, ahol az érintettek bevonásával átfogó kérdésekben is tudnak előrelépést elérni, így az egyes szektorok képviselői együtt tudnak pozitív változást generálni.

"A fenntartható fejlődésre épülő stratégiák akár konkrét üzleti előnyökkel is járhatnak, amit több elemzés is alátámaszt. Ugyanakkor a sokat ígérő, de hiányos vagy éppen elhibázott tartalomra építő kommunikációs fogások, vagyis a zöldre festés, kifejezetten negatív hatásokat válthatnak ki. Ennek elkerülése érdekében kiegészítő tudásra van szüksége a szakembereknek, amihez a Zöld Tagozat kiváló lehetőséget teremt."- emeli ki a téma jelentőségét Szabó Szilvia a Zöld tagozat szakmai vezetője.

Zöld marketing háttere

Lehet valami a profitnál is fontosabb?
Nem mindegy, hogy a profit miből származik. Az úgynevezett társadalmilag felelős befektetések (Socially Responsible Investments – SRI) a hagyományos pénzügyi célok mellett társadalmi, környezeti, etikai megfontolásokat is figyelembe vesznek a pénz elhelyezésekor. S az intézmény működik: az SRI befektetési alapok bővülésének dinamikája az elmúlt években jóval meghaladta a piac egészének fejlődési ütemét.
Egyre erősödő trend a felelősségvállalás, fenntartható fejlődés, amihez kapcsolódóan dinamikusan fejlődik a zöld marketing, mint a marketing egy speciális háttértudást igénylő területe is. A vállalati és egyéb szervezetek (civil, állami, EU) környezeti és társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó tevékenységében a marketingnek kulcs szerepe van a sikeres megvalósításban. A célcsoport elemzéstől, a jól megfogalmazott üzenetek célba juttatásán túl, bölcsőtől bölcsőig tartó termékfejlesztésben is megjelenhet, így a valós változások eléréséhez elengedhetetlen. Ugyanakkor a sokat ígérő, de hiányos vagy akár pont ellentétes hatást kiváltó kommunikációs fogások, vagyis a zöldre festés elkerülése érdekében kiegészítő tudásra van szüksége a szakembereknek.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo