Nem fizetnek a gazdagok

A magyar kommunikációs cégek is csatlakoznak ahhoz a kampányhoz, melynek célja a világméretű szegénység csökkentése. A kampány célja, hogy az ENSZ tagállamok hat évvel ezelőtt tett ígéretére- hogy az állami bevételek 0,7 százalékát a világ szegényeinek megsegítésére fordítják - felhívja a figyelmet.

Az európai kommunikációs ügynökségek szövetsége (EAAC) arra kérte tagjait, hogy támogassák az ENSZ-kezdeményezést azzal, hogy részt vesznek a szeptemberben "Cross Media Week" címmel tartandó programon. A szervező egy holland civilszervezet, a  Zero Point Seven, mely az ENSZ Milleniumi fejlesztési céljainak megvalósítására alakult: a világméretű szegénységet 2015-re 50%-kal szeretné csökkenteni az ENSZ. Erről egyébként még a hetvenes évek első felében döntöttek az akkori tagállamok, de a konkrét határidőről csak 2000-ben egyeztek meg.

Nem fizetnek a gazdag országok

Azóta egyébként túl sok eredménnyel nem büszkélkedhet a nemzetközi szervezet: a tavaly őszi csúcstalálkozóig az akkor még G7 hatalmak közül egyik sem fizette be az ígért 0,7%-ot. Pedig volna mire használni a segélyeket: a világon 1,2 milliárd ember él teljes szegénységben, több, mint egymilliárd embernek nincs tiszta ivóvize, 800 millió ember fekszik le minden nap éhesen, 8000 ember hal meg naponta AIDS-ben (adatok:Védegylet/ENSZ). Ehhez képest a tagállamok által átlagosan nyújtott támogatás 0,23% körül volt 2004-ben (Zero Point Seven adata), de vannak országok, például az Egyesült Államok, melyek állami bevételüknek mindössze 0,13%-át hajlandók a szegények és gazdagok között egyre szélesedő szakadék csökkentésére fordítani.


Az őszi amsterdami program szervezői a kommunikációs ügynökségektől ötleteket, javaslatokat várnak az ügy népszerűsítésére, s ezek közül a legjobbakat majd a 2007. januárban tartandó davosi gazdasági fórumon mutatják be a nemzetközi gazdasági közösség előtt. Jövő év július hetedikén pedig megrendezik a United WO.7RLD LIVE! Című 24-órás hírekből és szórakoztató műsorokból álló programot. 
 

A Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége kreatív munkával, adatokkal segíti majd a Cross Media Week programjait, tájékoztatta a Piac és Profitot Récsán Gábor, a szervezet főtitkára.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo