Nem fizetnek a gazdagok

A magyar kommunikációs cégek is csatlakoznak ahhoz a kampányhoz, melynek célja a világméretű szegénység csökkentése. A kampány célja, hogy az ENSZ tagállamok hat évvel ezelőtt tett ígéretére- hogy az állami bevételek 0,7 százalékát a világ szegényeinek megsegítésére fordítják - felhívja a figyelmet.

Az európai kommunikációs ügynökségek szövetsége (EAAC) arra kérte tagjait, hogy támogassák az ENSZ-kezdeményezést azzal, hogy részt vesznek a szeptemberben "Cross Media Week" címmel tartandó programon. A szervező egy holland civilszervezet, a  Zero Point Seven, mely az ENSZ Milleniumi fejlesztési céljainak megvalósítására alakult: a világméretű szegénységet 2015-re 50%-kal szeretné csökkenteni az ENSZ. Erről egyébként még a hetvenes évek első felében döntöttek az akkori tagállamok, de a konkrét határidőről csak 2000-ben egyeztek meg.

Nem fizetnek a gazdag országok

Azóta egyébként túl sok eredménnyel nem büszkélkedhet a nemzetközi szervezet: a tavaly őszi csúcstalálkozóig az akkor még G7 hatalmak közül egyik sem fizette be az ígért 0,7%-ot. Pedig volna mire használni a segélyeket: a világon 1,2 milliárd ember él teljes szegénységben, több, mint egymilliárd embernek nincs tiszta ivóvize, 800 millió ember fekszik le minden nap éhesen, 8000 ember hal meg naponta AIDS-ben (adatok:Védegylet/ENSZ). Ehhez képest a tagállamok által átlagosan nyújtott támogatás 0,23% körül volt 2004-ben (Zero Point Seven adata), de vannak országok, például az Egyesült Államok, melyek állami bevételüknek mindössze 0,13%-át hajlandók a szegények és gazdagok között egyre szélesedő szakadék csökkentésére fordítani.


Az őszi amsterdami program szervezői a kommunikációs ügynökségektől ötleteket, javaslatokat várnak az ügy népszerűsítésére, s ezek közül a legjobbakat majd a 2007. januárban tartandó davosi gazdasági fórumon mutatják be a nemzetközi gazdasági közösség előtt. Jövő év július hetedikén pedig megrendezik a United WO.7RLD LIVE! Című 24-órás hírekből és szórakoztató műsorokból álló programot. 
 

A Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége kreatív munkával, adatokkal segíti majd a Cross Media Week programjait, tájékoztatta a Piac és Profitot Récsán Gábor, a szervezet főtitkára.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo