A Tesco-Global Áruházak Zrt. 2000 óta kiemelt támogatója és együttműködő partnere a Magyar Vöröskeresztnek. A vérkészletek szinten tartása érdekében a Tesco és a Magyar Vöröskereszt évente 4 alkalommal szervez Országos Véradó Napot 25-30 áruházban, emellett közel 50 alkalmi véradást Az együttműködés 9 éve alatt közel 30 ezren adtak vért, 450 helyszínen, illetve eseményen. A legnagyobb, országos hálózattal rendelkező áruházláncként a Tesco komoly segítséget tud nyújtani a Magyar Vöröskereszt számára a véradások számának bővítése érdekében.
Emellett a Tesco és a Magyar Vöröskereszt más módon is együttműködik, így például az áruházlánc helyszint biztosít a karácsonyi gyűjtőakcióknak. 2008-ban 88 áruházban, több mint 10 ezer kilogramm élelmiszer gyűlt össze - játékok, ruhaneműk - a 2,5 millió forint anyagi támogatás mellett. A közeljövőben szintén a Magyar Vöröskereszttel közösen tervezi életmentő defibrillátor-állomások telepítését áruházaiba.
25 áruház várja programokkal az érdeklődőket
A Tesco Egészségnap program idén májusban indult útjára, azzal a céllal, hogy a különböző szűrővizsgálatok (vércukor, koleszterin és testzsír-mérés) és életmódszakértők bevonásával felhívja a vásárlók figyelmét a megelőzésre, azaz az egészséges életmód megvalósítására. Emellett az áruházlánc felelős szomszédként a minőségi és egészségbarát termékek - Light Choices (ízben gazdag, ugyanakkor alacsonyabb tápanyagtartalmú), Organic (bio) termékcsaládok - széles választékát kínálja, ezzel is igyekszik hozzájárulni vásárlói egészségtudatos táplálkozásához.
A Tesco Egészségnap keretében a Magyar Vöröskereszttel közösen szervezett véradás, iskolakezdési adománygyűjtés lesz 25 áruházban. 3 kiemelt helyszínen (a budaörsi, a kaposvári, valamint Budapesten a Pesti úti áruházban) egészségügyi tanácsadás, Tesco Light Choices termékek és a partnerek egészséges finomságainak bemutatói, valamint kreatív foglalkozások és gyerekprogramok várják az érdeklődőket.
„Büszkék vagyunk arra, hogy 2000 óta stratégiai partnerünknek tudhatjuk a Magyar Vöröskeresztet. Bízunk benne, hogy ezt az együttműködést a jövőben még szorosabbra tudjuk főzni. Jó példa erre a most előkészítés alatt álló defibrillátor-telepítési program", mondta el Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs vezetője.