Facebook cikkek


A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem

A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem 

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.
Milliárdokat fizethet be a magyar költségvetésbe a Facebook

Milliárdokat fizethet be a magyar költségvetésbe a Facebook 

A Facebook december 12-én bejelentette, hogy helyi értékesítési struktúrát vezet be, bevételeit ezentúl ott könyveli, így az adókat is ott fogja megfizetni ezentúl, ahol bevételei keletkeznek.
Már a karácsony is a Facebookon dől el

Már a karácsony is a Facebookon dől el 

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban. Az utolsó negyedév pedig még eredményesebb lehet a cégnek, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.
Jön a gyerekeknek szánt messenger

Jön a gyerekeknek szánt messenger 

Hiánypótló megoldást jelentett be a Facebook: egy Messengert, amit 6-12 éves gyerekek használhatnak, a szüleik felügyelete alatt.
Reklámadó: megkezdődött a harc a Facebook és a Google ellen

Reklámadó: megkezdődött a harc a Facebook és a Google ellen 

2017. január 1-jétől a hazánkban reklámközzétevői tevékenységet folytató, de nem Magyarországon működő vállalkozásoknak is regisztrálniuk kell a reklámadó alanyaként, melynek elmulasztása akár 1 milliárd forintnyi mulasztási bírságot is eredményezhet.
Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek

Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek 

Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.
P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
A Facebook új alkalmazásából megtudhatja, ha átverték

A Facebook új alkalmazásából megtudhatja, ha átverték 

A Facebook lehetővé fogja tenni használóinak, hogy megállapíthassák: kapcsolatba kerültek-e azzal a titkos orosz intézménnyel, amely álhíreket terjeszt és beavatkozott az amerikai elnökválasztásba.
A Tencent letaszította a trónról a Facebook-ot

A Tencent letaszította a trónról a Facebook-ot 

A kínai Tencent internetes technológiai holding piaci tőkeértéke az ázsiai vállalatok között elsőként lépte át az 500 milliárd dolláros határt és globális összevetésben már megelőzte a Facebook piaci tőkeértékét is.
Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon

Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon 

Néhány hónapja vette el a Facebook annak a lehetőségét, hogy az oldalunkon megosztott linkekhez tartozó képeket, címeket és leírásokat szerkeszteni tudjuk. De amit a Facebook elvesz, azt (néha) visszaadja.

Ki birtokolja valójában az online személyazonosságunkat? 

Ki birtokolja a Facebook-, Google-, Instagram- és Twitter-profiljainkat és a hozzájuk tartozó személyazonosságunkat: a szolgáltató vagy mi? Kinek a feladata ezek védelme? Hogyan lehet megvédeni a fiókokat és a bennük tárolt adatokat? Ezeket az egyre inkább égető kérdéseket járják körül a NetIQ szakértői.

Facebook videó hirdetések – minden, amit tudni érdemes 

2017 a Facebook videó és úgy általánosságban is a videó marketing éve volt. A Facebook publikusan is a videós tartalmakat kezdte el jobban támogatni az organikus elérés tekintetében az összes többi formátummal szemben. A Facebook videó hirdetés 5 alapszabályát írta meg a 7 Digits blog.

Elhunyt szeretteinkkel cseveghetünk chatbot segítségével 

Ez a chatbotok új generációja: valaha élt embereket személyesítenek meg a mesterséges intelligencia révén. A virtuális assisztensek akár néhai szüleink, nagyszüleink gondolatvilágát hangoztathatják.

Vége lehet a webes sütizésnek 

Személyes adatainkat nem szerezhetik majd meg az Interneten a Google és társai - szigorú rendszabály készül az Európai Parlamentben. Amennyiben a javaslatot megszavazzák, a korlátozást mások mellett a Facebookra, a Skype-ra, a WhatsAppra is kiterjesztik.

A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát 

Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit 

“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.

Az ügyfelek hatalomátvétele visszafordíthatatlan 

A közösségi média korában egy felháborodott ügyfél élményének, véleménynek megosztása sokkal nagyobb kárt tud okozni egy márkának, mint korábban bármilyen reklamáció. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten 

Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.

Új hirdetés lehetőség: üzenet a Messengeren 

A Facebook az utóbbi időben inkább csökkentette a hirdetés típusok számát, hiszen sok korábbi hirdetést olvasztott össze. Péládul az eseményeket, a rajongógyűjtést és a bejegyzés aktvitást tette be az aktivitások alá. Közben a platformok és a lehetőségek bővültek, megjelent például több hirdetésen belül a Messenger, mint elhelyezés és Messenger, mint célfelület - írja a Közösségi Kalandozások blog.

Úgy táncolunk, ahogy Mark Zuckerberg fütyül 

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando friss felméréséből.

Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat 

Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.

Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged 

A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.

A kulcsszó az ügyfélismeret 

Lévai Richárd online marketinges, social media szakértő. Már az Iwiw-korszak idején érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. A lámpalázról és a Facebook jövőjéről beszélgettünk.

Segítsünk dönteni a vevőnek! 

A lényeg: az ügyfelünk kerüljön egyre közelebb hozzánk a vásárlási folyamat során, érezze, hogy különleges, egyedi, ő van a figyelem középpontjában. Ebből a megfigyelésből alakult ki az a filozófia, amely módosította, illetve kiegészítette a marketinget, és fogalmát egyfajta kapcsolatmarketing-definícióvá változtatta. Alapfeltétele – a vásárlási folyamatot egyfajta interakcióként értelmezve – az ügyfelek minél jobb megismerése, és hogy az ügyfélutat és az ügyfelek számára nyújtott élményt egységes rendszerként kezeljük.

Személyként viselkednek a márkák a csetappokon 

A fiatalok többet lógnak a csetappokon, mint az interneten. Nem véletlen, hogy a cégek ide is egyre inkább be akarnak törni. Új célcsoportok elérésére törekednek a csetalkalmazásokban.

Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten 

Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.

FB: összeolvad a Hirdetéskezelő és a Power Editor 

Régebben a Power Editor volt az az eszköz, amiben megjelentek az új funkciók, és ez volt az, amelyikben könnyen tudtunk nagy tömegben hirdetéseket kezelni. Önálló funkciói voltak, és olyan felülete, ami eltért a Hirdetéskezelőtől.

Legtitkosabb vágyainkat is megtudja a chatbot 

A social media térhódításával egyetlen kattintással nyomot hagyunk, azonnal beazonosíthatók vagyunk és a gép lassan előbb tudja, mire vágyunk, mint mi magunk. A Piac és Profit szakmai konferenciáján a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője részletesen bemutatta, mit tud és mire használható a Messenger és a chatbot a céges világban. Bártfai Balázs arra hívta fel a figyelmet, hogy ezek immár önálló üzleti felületként alkalmasak az ügyfélélmény emelésére.

Facebook robotok vehetik el a marketingesek munkáját 

Először azzal kezdődött, hogy a bejegyzés kiemelésnél nem tudtunk beállítani semmit. Aztán megpróbálta eldugni előlünk a Facebook az elhelyezések kiválasztását. Utána kitalálta a dinamikus hirdetéseket, ahol már nem is tudjuk, kinek, mit jelenít meg pontosan a Facebook a mi nevünkben. Később még a dinamikus hirdetés célzását is kiterjesztette a Facebook.

Adócsapás készül a nagy internetes szolgáltatókra 

Az EU vezető  országai a nagy internet-szolgáltatók sokkal erősebb adóztatását kívánják: a jövőben nem a nyereségük, hanem az egyes országokban elért forgalmuk után kellene adóznia a Google-nak, a Facebooknak, az Amazonnak és társaiknak - azaz sokkal többet, mint eddig.

Social média: ma már kihagyhatatlan 

Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi kommunikációs csatornák erejét, hiszen a Föld lakosságának csaknem fele jelen van valamelyik közösségi oldalon és 93 százalékuk, mielőtt bármit is vásárolna, ezeken keresztül tájékozódik a kiválasztott termékről.

Fenntartható üzleti sikerek a közösségi médiában 

Akár terméket szeretne eljuttatni leendő vevőjéhez egy üzleti vállalkozás, akár a megfelelő munkatársakat szeretné megtalálni és elkötelezni, a social felületek ma már számos stratégiai terv epicentrumában szerepelnek, nem véletlenül. A tartós siker azonban – ahogy a gazdasági élet számos más területén - itt sem alacsonyan csüngő egynyári gyümölcs.

Na de hol vannak a fiatalok? 

Tele volt minden portál megint egy kutatással, ami arról szól, hogy a Facebook bajban van, mert elveszti a tinédzsereket. Az eMarketeer mutatta ki, hogy a 18–24 évesek között már most is többen használják Amerikában a Snapchatet, mint a Facebookot, és a tendenciák alapján ez a következő években csak erősödni fog. A Közösségi kalandozások cikkében többek között erről lesz szó, de aki figyel, a teljes piacról is pontosabb képet kap. 

Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma 

A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.

Így legyen király az ember a Facebookon 

Nem szerezte meg az elnökjelöltséget, Hillary Clintont indította a demokrata párt, de Bernie Sanderst nem abból a fából faragták, aki letörne és feladná. Vermont szenátoraként továbbra is bombázza a szenátust a középosztályt segítő törvényjavaslatokkal. És a Facebookon profi módon aknázza ki a népszerűségét.

Az olyan cégek, mint a Facebook, az emberek idejére vágynak 

Online marketinges, social media szakértő. Már az iwiw-korszak alatt érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. Annyira, hogy a Közösségi kalandozások néven futó oldal egyre ismertebbé tette a nevét, ma pedig már a téma legelismertebb hazai szakértői között tartják számon. Lévai Richárddal beszélgettem a lámpalázról és a Facebook jövőjéről.

Ilyen az ideális munkavállaló a nagy mogulok szerint 

Kit venne fel a cégébe Michael Bloomberg? Hogyan húzza ki a lényeget az állásinterjúnál a jelöltből Tim Cook? Milyennek tartja az ideális jelöltet egy állásra a Facebook HR-főnöke?

A Facebook betör a video-szolgáltatási piacra is 

Német startup céget vásárolt a Facebook. Az amerikai internetóriás megvette a a videó-szerkesztő alkalmazás fejlesztésére szakosodott erfuri Fayteq vállalkozást.

Díjazni fogja a gyorsabb weboldalakat a Facebook algoritmus mobilon 

A mottó: az élet túl rövid ahhoz, hogy három másodpercet várjunk egy weboldal betöltődésére.

Karrier-receptek: minden sikeres üzletembernek más a titka 

Ismerjük a neveiket. Branson, Zuckerberg, Huffington, Buffett, Jobs, Rowling. Márkanevek, húzónevek. Céges sikersztorijaik révén. Hogyan lettek sikeresek? Milyen módszereket alkalmaztak a vagyon és hírnév felé vezető úton, hogy elérjék a kitűzött céljaikat? Mindenki másra esküszik.

Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten? 

Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.

Vége a Facebookos variálásnak 

Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.

Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben? 

A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.

Imádják a cégek az olcsó megújuló energiát 

Éveken át a technológiai óriáscégek voltak a legfőbb felhasználók, de újabban az ipari vállalatok is beléptek a sorba, mert a szél- és napenergiás áramtermelés ennyire olcsó lett. Árambeszerzési szerződéseikben akár 10-20 évre is lekötik az energiatermelő kapacitásokat.

Fontos funkciót vesz el a Facebook az oldalkezelőktől 

Hamarosan megszűnik az előnézet szerkesztése a megosztott linkeknél, ugyanis a Facebook arra készül, hogy a jelenlegi szerkesztési lehetőséget megszünteti. Sőt, Power Editorban már meg is tette, viszont előbb-utóbb mindenhol ez várható – írja a kozossegikalandozasok.hu

Ne vegyük viccnek az online véleményeket 

A fogyasztók az interneten nagyszájúak: imádnak kritizálni, dühöngeni, de ha szükséget érzik a dicséretnek, az őszinte. Ez adja egy cég digitális portfólióját. Az online áruházakban, a közösségi médián, a Yelpen, a blogokon - mindenhol fulladozunk a véleményekben, a visszajelzésekben. És mindenki oda is figyel rájuk.

A Facebook új küldetése: közösségépítés egy jobb világért 

Múlt héten megváltozott a Facebook. Nem azért, mert elérte a 2 milliárdot a felhasználók száma. Hiszen néhány millió felhasználó ide vagy oda, igazán nem számít már ezen a szinten. A közösségi hálózat küldetése változott – írja a Közösségi Kalandozások blog.

Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp! 

Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?  

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo