Adócsapás készül a nagy internetes szolgáltatókra

Az EU vezető  országai a nagy internet-szolgáltatók sokkal erősebb adóztatását kívánják: a jövőben nem a nyereségük, hanem az egyes országokban elért forgalmuk után kellene adóznia a Google-nak, a Facebooknak, az Amazonnak és társaiknak - azaz sokkal többet, mint eddig.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A francia, a német, az olasz és a spanyol pénzügyminiszter közös javaslata szerint nem elfogadható, hogy ezek az óriási amerikai konszernek Európában csak minimálisan adózzanak. Ezt a nemzetközi  adórendezés törvényi  hiányosságai teszik lehetővé: a vállalatok adóztatásának előfeltétele, hogy azok fizikailag jelen legyenek az adott országban.

Kép: Pixabay

A digitális szolgáltatásokhoz azonban csak minimális (vagy semmilyen) fizikai jelenlét sem szükséges, még akkor sem, ha a cég az adott államban van bejegyezve. Ennek következtében azok a legtöbb országban nem is adóznak - ellentétben azokkal a vállalatokkal, amelyek fizikailag mérhető szolgáltatást közvetítenek egyik országból a másikba. A pénzügyminiszterek szerint ezért kívánatos egyfajta - amint nevezik - “kiegyenlítő adót” kivetni az internetes szolgáltatókra.

A kérdés a héten a pénzügyminiszterek észtországi informális tanácskozásán kerül napirendre - párhuzamosan az Unió észt elnökségének

Tíz év alatt hatszoros sebesség
Alig tíz év alatt hatszorosára nőtt a magyarországi internet átlagos sebessége és közel tízezerszeresére a szélessávú előfizetők száma. Tévhit, hogy a robbanásszerű fejlődés mögött csak az optikai kábeles hálózatok bővülése áll, valójában több technológia együttes elterjedése vezetett idáig.
javaslatával. Az utóbbi megmaradna a cégek nyereségének adóztatásánál, de úgy, hogy azok az egyes országokban egyrészt  “tartós telephelyük” alapján fizessenek, másrészt  adóztatni tudják azokat is, akiknek nincs semmilyen telephelyük.

Mindkét elgondolás sok problémát vet fel, hogyan kerülhető el a vállalatok kettős, esetleg többszörös adóztatása és a tagországok eltérő véleménye alapján gyors döntések aligha várhatók.  A munkapapír javasol “gyors megoldásokat" is: megadóztatnák az online hirdetéseket és harmadik államokból nyújtott digitális szolgáltatásokat. (Financial Times, Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo