Az ügyben a Német Fogyasztóvédelmi Szervezetek Szövetsége adott be keresetet.
Beadványuk rámutat, hogy a Facebook nem ad megfelelő tájékoztatást használóinak. Elrejti a tudnivalókat, hogyan őrizheti meg a használó személyes adatait és olyan lépésekbe viszi az ügyfelet, amelyekre azoknak nincs szükségük.
Egy jellemző példa: a Facebook okostelefonos applikációja eleve bejelöli, hogy a készülék továbbítsa a hívó helyének adatait a másik félnek. A személyes beállításoknál hasonlóan eleve elfogadottként jelenik meg a lehetőség, hogy keresőmotorok kapcsolódhassanak az adott használó idővonalára – azaz bárki, bármikor rákereshet az illető Facebook-oldalára.
A bíróság ítéletében egyetértett a fogyasztóvédők álláspontjával, hogy a kifogásolt programozási eljárás nem tekinthető a fogyasztó beleegyezésének az adott kérdésekben.
A bíróság egyidejűleg hasonlóan érvénytelenítette a Facebook használati szabályzatának másik nyolc pontját, köztük azt, amely megengedi, hogy a használó adatait továbbítsák az Egyesült Államokba és a személyes adatokat kereskedelmi céllal hasznosítsák.
A Facebook közölte, hogy fellebbez az ítélet ellen, ugyanakkor célja “világos, könnyen érthető, a törvényekkel összhangban álló szabályok kialakítása”.
(Forrás: Guardian)