Facebook cikkek
A cégek szerint megéri Facebook-ozni!
A legnagyobb közösségi oldalon jelen levő magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell – derül ki egy friss felmérésből.
Egy meglepő Facebook stratégia céges oldalaknak
A töredékére csökkent a Facebook oldalak elérése, ezt ma már szinte mindenki érzi. Kérdés mit lehet tenni, hogy a korlátozások ellenére is elérhessük a célcsoportunkat a céges Facebook-oldalakon? A marketing szakértő meglepő választ ad erre a kérdésre.
Vége a like-koldulásnak!
A Facebook újabb jelentős változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Büntetik a like-kéregető oldalakat és a gyakran ismétlődő tartalmakat küldözgető spamelőket is.
Három félreértés a Facebookkal kapcsolatban
A legtöbb vállalkozás számára lassan közhelyszerű kötelességgé válik a webkettes felületeken való jelenlét, sok vállalkozó azonban nincs tisztában a közösségi oldalak mibenlétével vagy hasznosságával. Szakértőnk néhány gyakori félreértés tisztázására vállalkozik.
Visszaélhetnek a Facebookra kitett fotóinkkal?
A Facebook része lett az életünknek, nap mint nap teszünk fel képeket, osztunk meg tartalmakat, jelenünk meg mások által feltöltött fotókon. A képeinkhez így sokan, akár ismeretlenek is hozzáférhetnek. A kérdés, hogy jogszerű-e ha azt mások felhasználják? Milyen védelem létezik?A Piac&Profit jogi szakértője segít.
Facebook mindenek felett - mobilról és munkából is
A közösségi média fogyasztók egyharmada mobilról és munka közben is bejelentkezik kedvenc felületére – derült ki a KutatóCentrum 2014/1. negyedéves Web2.0 Report felméréséből.
Kilenc gyakori kérdés a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségi marketing szakértő válaszol.
Jó a facebook, csak nehogy nagyot bukjunk rajta
A Facebook-ot körüllengő kkv-optimizmus elhamarkodott döntésekhez vezethet: egy-egy kampány során rengeteg technikai, jogi és adatvédelmi buktató is lehet, ami csúnya következményekkel járhat.
Mégsem káros a Facebookon lógni munka közben?
Korábban elfogadott volt a szemlélet, hogy a közösségi oldalak csak elveszik a figyelmet és az energiát a munkától. Mára azonban kiderült, hogy ezek a rövid kikapcsolódások, ha nem esünk túlzásba, inkább segítik a gondolkozás újrastrukturálását és a hatékonyabb munkavégzést.
A fiatalok már túl vannak a Facebookon
A magyar internetezők a Facebook után a Tumblr mikroblogra és a Foursquare helymeghatározó szolgáltatásba töltenek fel a legszívesebben tartalmakat, zenét pedig nem az online rádiócsatornákon, hanem a YouTube-on keresztül hallgatnak a legtöbbet.
Új időszámítás kezdődik a Facebook-on
Március 4-től a Facebook a háromszintes struktúrára vált, ami azt jelenti, hogy a kampányokon belül megjelennek a hirdetés csoportok (Ad Set), és csak ezeken belül lesznek maguk a hirdetések. A változások segítségével jobban célozhatók lesznek a hirdetések a közösségi oldalon.
11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer
A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási.
Takarékra kapcsol a Facebook
Beint az Intelnek a Facebook, mely három éven belül a processzormulti termékeinél energiatakarékosabb szerverekre és csipekre kívánja lecserélni eszközparkját.
Pontosabban célozhatunk a Facebookon
Jelentős változások következnek be az idén a Facebook hirdetési rendszerében. Az újdonságoknak köszönhetően sokkal pontosabban célozhatjuk majd hirdetéseinket, bizonyos hirdetési formák viszont megszűnnek.
A Facebook már halott és el is temették?
Egyre csökken a Facebook népszerűsége a fiatalok körében, állítja egy friss európai kutatás. A jelenség Magyarországon is érzékelhető, a tinédzserek vélhetően a szüleik miatt hagyják el a közösségi oldalt.
Tényleg Facebook-függő a magyar
A magyarok nagyobb részének növekedett a Facebook-aktivitása az elmúlt egy évben annak ellenére is, hogy többségük attól fél, személyes adataihoz a közösségi portálon keresztül nem kívánatos személyek is hozzáférhetnek.
Fociedzőkre nem szívesen áldoznánk, de a gyerekekre igen
Különleges kezdeményezést indított útjára a NIOK Alapítvány: kíváncsiak voltak, hogy a Facebook társadalma milyen témákat tart anyagi támogatásra méltónak, avagy: „Mit támogatna, ha lenne 5000 forintja?” A válaszolók legnagyobb hányada kórházi eszközök beszerzésére áldozna, de a legnépszerűbbek között volt a fogyatékos gyerekek számára kialakítandó eszközkölcsönző ötlete is.
Facebook: nem tudunk élni nélküle!
A magyarok többsége ugyan minden további nélkül meglenne Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt. Csak 3,6 százalék tartja magát függőnek.
A Facebook tényleg mindent visz
2007 óta a világ internetes populációja megduplázódott. A Google több mint kétszer akkora értékben ad el hirdetéseket, a Facebookon pedig tízszer annyi pénz költenek el a hirdetők, mint öt évvel ezelőtt.
5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás
Mely alkalmazások kínálnak szórakoztató és egyedi tartalmakat, növelik Facebook oldala rajongótáborát és látogatottságát, esetleg az értékesítés volumenét? Szakértőnk összegyűjtötte azokat az alkalmazástípusokat, melyek növelhetik egy Facebook oldal értékét.
Közösségi oldalak: megállt a növekedés
Bár továbbra is a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, a korábbi évek látványos növekedése megtorpant. A felhasználók háromnegyede napi szinten használja valamelyik közösségi oldalt, és nőtt azok aránya is, akik akár 4-6 ilyen oldalra is regisztrálnak. A közösségimédia-tulajdonosok mégsem dőlhetnek hátra: a kiábrándulók aránya is nőtt az előző évhez képest.
A közösségi oldalak döntik el, hol nyaralunk
Az ismerősök képei alapján dől el, hol nyaral az emberek többsége, állítja egy friss kutatás. Dicsekedni pedig egyenesen imádunk, a vakációs fotók nyolcvan százaléka a közösségi médián landol, egy részük kifejezetten azért, hogy irigykedjenek ránk.
Ráfizetett a környezetszennyező esküvőre a Facebook mogulja
A Szilícium-völgyet uraló ifjú újgazdagoknál is szokás, hogy felvágnak az esküvőjükre rendelt pompázatos külsőségekkel. Sean Parker 10 millió dollárt költött a lagzira, hogy aztán 2,5 milliós bírságot fizessen még rá. Persze bőven futja neki a 2 milliárd dolláros vagyonából.
Kilenc tipp, hogyan ne kommunikáljunk a Facebookon!
Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet.
Miről hazudunk a neten?
Végzettségükről, munkahelyükről és keresetükről is szoktak füllenteni a magyar internetezők. Míg a fiatalok a társkereső oldalakon teszik szebbé a valóságot, addig a Facebookon inkább az idősebbek adatlapjain találunk valótlan állításokat.
Facebook, Google: Belépünk a következő generációs netvilágába
A tíz éve még csak kutatási témaként létező szemantikus technológia forradalmi újdonságát a Google tesztelés alatt álló keresési rendszere is előrevetíti, csak úgy, mint a Facebook Graph Search funkciója, melynek béta változatát január közepe óta tesztelhetik a közösségi oldal tagjai.
Májusi adó eső
A tavasz utolsó hónapjában új köztársasági elnököt és néhány új adónemet kapott Magyarország, a világ azonban leginkább a görögökre figyelt.
Kkv tippek, hogyan használjuk helyesen a Facebookot
Sok vállalkozás még mindig személyes profilként jelenik meg a legnagyobb közösségi médiumnak számító Facebookon, a céges profil számos előnye így elveszik számukra.
A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k
Elsősorban új piacokra vadásznak a hazai kis- és középvállalkozások - derül ki a Marketing112 és a Marketingesek Lapja legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül 2100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2012-es évi marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.
Várjuk a 3000. lájkolót!
Most duplán megéri csatlakozni a Piac&Profit Facebook oldalához! Nem csak a szórakoztató tartalom és a közösség miatt, de mert akár a vendégünk is lehet!
Mire jó egy cégvezetőnek a Linkedin?
Egyre több ügyfél, ismerős kérdezi, hogy regisztráljanak-e a Linkedinre vagy sem? Ha igen, akkor mi az értelme? Egy valamit magára adó szakember fent van a Linkedin-en. Főleg a pénzügyi és szolgáltató szektor szereplőinek kihagyhatatlan.
Nem kell a Facebook mellett ülni, időzíthet is
Akkor is folyamatosan születhetnek az új posztok a Facebookon, hogy ha éppen tárgyalunk, megbeszélésen vagyunk, vagy egyszerűen csak nem vagyunk online: hogyan lehetséges ez? Időzített posztolással.
Egymilliárd felhasználó a Facebookon
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezérigazgatója a saját Facebook profilján jelentette be, hogy a közösségi oldal havi aktív felhasználóinak száma meghaladta az 1 milliárd főt.
Még mindig nélkülözhetetlen marketing eszköz az e-mail
Szeptember 13-án Budapesten került megrendezésre az E-mail Marketing 2013 konferencia, több mint 100 közepes- és nagyvállalkozás marketingesének részvételével. A Zseron Kft. által szervezett esemény témája az email és a közösségi viszonya volt.
Facebook rajongók - A kevesebb néha több!
Megéri egy vállalatnak, hogy több ezer rajongója legyen a közösségi oldalakon, vagy inkább kevesebb, de a valódi célcsoportba tartozó fogyasztókat keressék? Ezt a kérdést boncolgatja a Piac&Profit marketing szakértője legfrissebb blogbejegyzésében.
Változhat a Facebook megítélése?
A Facebook alakulásával foglalkozó elemzők egy cseppet összezavarodtak - véli Peter BoKiaer, a dán székhelyű globális befektetési bank, a Saxo Bank szakértője. Bár egytől-egyig ugyanazt a nyilvánosan elérhető részvényesi dokumentációt csemegézik, egyáltalán nem jutottak közös nevezőre a Facebook üzleti modelljének mibenlétét illetően és arról sem, mit hoz ez a konyhára árbevétel és nyereség formájában.
Hányszor posztoljunk egy nap a Facebook-on?
Számos marketing szakember blogolt már arról, hogy mennyi az ideális post szám egy nap egy cég kommunikációjában a Facebook-on. Sőt még a socialbakers.com- on is jelent meg egy igen jó kimutatás, hogy egyes multinacionális cégek hány alkalommal posztolnak a legnépszerűbb közösségi portálon. A cégek nagyjából napi 2-3 posttal kommunikálnak.
Nem csak a Facebook lehet üdvözítő
Az utóbbi időben több olyan szakmai véleményt hallani, melyek a Facebook látványos térnyerése miatt temetik az e-mail marketinget. Azt, hogy ez korai, mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy szinte valamennyi közösségi oldalon e-mail címet kérnek a regisztrációhoz.
Facebook: nyolcvanmillió hamis felhasználó
Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak: a héten nyilvánosságra hozott becslések tovább növelik a népszerű közösségi portál marketingértékével kapcsolatos aggodalmakat.
6 végzetes hiba, ami biztosan elijeszti a látogatókat egy honlapról
Egyre több időt és energiát fordítunk online marketingre és arra, hogy minél több potenciális vevőt csalogassunk weboldalunkra. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a drága kattintásokon keresztül érkező látogatók épp a célegyenesben forduljanak vissza. Kétrészes sorozatunkban a 13 legnagyobb, de könnyen elkerülhető hibát szedtük össze.
Facebook: Lufipukkanás a tőzsdén
Érdekes lehet a hétfői nap a New York-i tőzsdén, a Facebook-részvények bevezetése ugyanis kisebbfajta fiaskóba torkollott pénteken, miután a közösségi portál papírjai iránt érdeklődők - és az azt eladók - nagy száma miatt leállt a Nasdaq informatikai rendszere, a Mark Zuckerberg neve által jegyzett értékpapírok pedig hektikus mozgásba kezdtek.
Ma erősödhet a forint
Az elmúlt héthez képes korrekciót várnak az elemzők a nemzetközi piacokon és a forint árfolyamában is. A BUX máris pluszban nyitott, bár a nyugati indexek enyhe mínuszban kezdtek, a magyar deviza pedig egyhelyben toporog.
Vehetünk egy-egy darab Facebook-ot
A technológiai szektor történetének legnagyobb tőzsdei kibocsátására kezdte meg a Facebook, a részvénypiacok felajzott állapotban várták a bevezetést. Magyarországon is óriási az érdeklődés, ugyanakkor néhány cég aggályokat fogalmazott meg a részvény jegyzésével kapcsolatban.
Talált pénz lehet a Facebook részvény
A technológiai szektor történetének legnagyobb tőzsdei kibocsátására készül a Facebook, a részvénypiacok felajzott állapotban várják a bevezetést. Magyarországon is óriási az érdeklődés, a Piac&Profit Online által megkérdezett szakértők is jó befektetésnek tartják a jegyzést.
A nők hajlamosabbak a Facebook-függőségre
A nők hajlamosabbak arra, hogy Facebook-függővé váljanak, mint a férfiak - ezt állítják a közösségi hálótól való függőséget vizsgáló norvég kutatók. Az addikció a drog- vagy alkoholfüggőséghez mérhető.
Újabb "lufi" fenyeget?
Mivel a történelem általában ismétli önmagát, jogos a kérdés, hogy ma ugyanolyan túlértékeltek-e a közösségi médiával foglalkozó cégek, mint azok a „dot-com" vállalatok, amelyek az 1990-es évek végén az informatikai buborék kipukkadásakor váltak semmivé.
A facebookról jósolható a munkanélküliség?
A közösségi oldalakon zajló beszélgetések alapján azonosítja az ENSZ a munkanélküliségi hullámokat előrejelző és követő indikátorokat.
Se munka, se munkaerő
Megjelent a Piac&Profit magazin márciusi száma, benne többek között részletes összeállítás a hazai foglalkoztatási helyzetről és elvándorlásról. Interjút készítettünk Vámosi-Nagy Szabolcs adószakértővel a hazai adópolitikáról. Olvashatnak praktikus tanácsokat a kkv-k közösségi oldalakon való megjelenéséről, valamint a cégautóval kapcsolatos finanszírozási és költségoptimalizálási lehetőségekről.