Facebook: nem tudunk élni nélküle!

A magyarok többsége ugyan minden további nélkül meglenne Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt. Csak 3,6 százalék tartja magát függőnek.

Nem vagyunk függők - vagy mégis? - Kép: Pixabay

A gyakorta felröppenő híreknek, miszerint látványosan elkezd csökkenni a Facebook használat, ellentmondanak a számok, ez csak meghatározott fejlett piacok legfiatalabb korosztályaira jellemző: a hazai lakosság 45 százaléka növelte a Facebook-on eltöltött idejét az elmúlt időszakban, míg  40 százaléké szinten maradt. A megkérdezettek 80 százaléka jövőben is ugyanennyit kívánja használni az oldalt, s ugyan már kicsit többen vannak, akik csökkenteni kívánják jelenlétüket, mint ahányan növelni tervezik azt, ezek eredőjeképp még nem várható érdemi csökkenés a Facebook használatában. (A Facebook nem csak a felhasználók között, hanem a reklámpiacon is tarol.)

A lakosság  88 százaléka naponta, ezen belül 55% többször is használja az oldalt, ráadásul 40százalékuk alkalmanként és átlagosan egy óránál is többet tölt a Facebook-on.  A megkérdezettek 8százalékát idegesíti az oldal, míg 30% kifejezetten szereti azt, sőt,15 százalék már nem is tudna élni Facebook nélkül. Ugyanakkor 55százalék minden további nélkül el tudná képzelni, hogy az oldal nélkül létezzen. A megkérdezettek 75százalékánál csak kiegészítő vagy egyáltalán nem fontos, közel 22%életében viszont fontos szerepet játszik a Facebook, s csak 3,6százalék vallotta magát függőnek. A megkérdezettek 97%-a állítja, hogy hasznos információkat talál a Facebook-on, 88 százalékuk,ha különböző intenzitással is, de szívesen meg is osztja ezeket.

A lakosság 64 százalékát nem zavarják a hirdetések, de 36% már soknak tartja jelenlétüket. A potenciális hirdetés kattintók aránya 85 százalék, akik közül 55% „megnézi, ami érdekli”, de sokan vallják, hogy „ritkán kattintanak”. Visszaszorulóban a nyereményjátékok használata. Több mint 80% soha, egyre kevesebbet vagy csak ritkán él ezekkel. A like-láz viszont még él. A felhasználók 34 százaléka 50-nél is több oldalt kedvelt már.

Ideális munkaerő a közösségi oldalak segítségével?
Az interneten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe. A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek – mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban.
„A Facebook a legnagyobb hazai médiummá nőtte ki magát igen intenzív, napi szintű használat mellett. A kapcsolattartó eszközként indult rendszer mára a vállalatok és márkák arculati tőkéjének fontos építőköve lett. A Facebook a rajongókkal történő közvetlen kommunikációs lehetőség mellett olyan célzási és kereskedelmi potenciált is rejt magában, amelyekről korábban álmodni sem mertünk volna” - állítja Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezető igazgatója.

Arra a kérdésre, hogy vajon az életünkben még befellegzik-e a Facebook-nak, 74% válaszolta, hogy a Facebook mindent túlél, de többségük szerint egyre több kihívója akad majd. A megkérdezettek 26% szerint azonban le fogják győzni előbb-utóbb, de a google és a twitter helyett ezt leginkább egy teljesen új piaci szereplőtől várják. Az is kiderült, hogy a Linkedin népszerűsége már megelőzi a twitterét, sőt, a legintenzívebb rajongói kategóriában a Foursquare-t is már ugyanannyian szeretik, mint a twittert.

A megkérdezettek 15 százalékának okozott párkapcsolati problémát Facebook tevékenysége, 3%-nál szakításra is sor került emiatt. Míg az állatok és babák egyelőre még keveseket idegesítenek (11 és 8%), az idézetek már a felhasználók közel 20 százalékát. A fészbukozókat már saját maguk is idegesítik az esetek 6 százalékában. Arra a kérdésre, hogy mi zavarja leginkább a felhasználókat, leginkább a gyakran posztoló ismerősöket (25%), a nyereményjátékokat (35%) és hirdetéseket említették (53%).

A lakosság 20%-ának okoz kisebb vagy nagyobb gondokat a Facebook használata, míg 80%-a jól boldogul vele, „amire nekem kell, azt tudom”, volt a válasz. A lakosság 30%-a már kizárólag mobil felületről vagy tabletről lép be az oldalra. A megkérdezettek 64%-át egyre jobban vagy nagyon foglalkoztatják adatbiztonsági kérdések, további 2%-ot mániákusan.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo