Továbbra is a Facebook a legnépszerűbb közösségi portál, a KutatóCentrum felmérése szerint a legalább egy hasonló felületen regisztrált internetezők 91 százaléka tagja a Facebooknak is. Ugyanakkor az adatok szerint a korábbi évekre jellemző lendületes növekedése megtorpant, sem a regisztrált, sem az aktív tagok aránya nem változott nagyságrendileg. „Más közösségi oldalakkal szemben a Facebook erőssége, hogy tagjainak döntő többsége (94,5 százaléka) aktív felhasználó – emelte ki Györke Zsuzsanna, a kutatási projekt menedzsere. – Ezzel szemben az iWiW egyébként is alacsony aktív tagjainak aránya egyharmadával csökkent, míg a MyVIP esetében felére esett vissza egy év alatt.” (Az akítv tagok fontosságára utal, hogy sokan még a nyaralásukat is a közösségi oldalakon kapott információk alapján határozzák meg.)
A Google+ oldalra egyre többen regisztrálnak (a megkérdezettek 47 százaléka), azonban egyelőre még kevesen használják rendszeresen az oldalt. A Twitter és a LinkedIn népszerűsége is nőtt, bár még mindig nem terjedtek el széles körben: előbbire a megkérdezettek 21 százaléka, míg utóbbira 10 százaléka regisztrált.
Nő a kiábrándulók száma
A válaszadók többsége 2-3 közösségi portálnak a tagja, de tavalyhoz képest nőtt azok aránya, akik 4-6 hasonló oldalra is beregisztráltak. Nem csak sok felületet használunk, de sok időt is töltünk a közösségi térben: a válaszadók háromnegyede naponta használja valamelyik közösségi oldalt, egyre többen, közel a megkérdezettek egyharmada, munkaidőben is.
A közösségi oldalak sok esetben az e-mailezést is helyettesítik: a válaszadók több mint egyharmada gyakrabban küld üzenetet ezeken a portálokon keresztül, mint e-mail fiókjukból. „Az internet világába született, 18-29 éves nemzedék használja a legváltozatosabban a közösségi médiát, ők az átlagnál gyakrabban használnak alkalmazásokat (26 százalék), küldenek üzenetet ezekről a felületekről (50 százalék), ami nem meglepő, hiszen több mint 80 százalékuk minden nap jelen van a virtuális közösségi térben” – mondta el Györke Zsuzsanna.
Egyre többen vannak azok is, akik kiábrándultak ebből a világból: 2012-ben még a megkérdezettek 13 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hidegen hagyják a közösségi oldalak, míg idén ez az arány 16 százalékra nőtt.